Błędy podczas montażu modułu uszczelniającego z PTFE, z czujnikiem położenia wału

29 sierpnia 2012, 13:51

Podczas montażu w pojazdach marek Audi, Seat, Skoda i VW kołnierzowego modułu uszczelniającego z teflonem, posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego należy wystrzegać się błędów. Nieprawidłowy demontaż i montaż modułu może skończyć się uszkodzeniem wału korbowego, wyciekami oleju oraz problemami z uruchomieniem silnika – dlatego należy montować moduł zgodnie z instrukcjami producenta.

Kołnierzowy moduł, który uszczelnia wał korbowy od strony koła zamachowego, ma za zadanie nie tylko uszczelniać wał, ale także rejestrować liczbę obrotów, ustalać dokładne położenie wału, służy też do ustalania punktu wtrysku i punktu zapłonu przez ECU silnika.

Błędy popełniane podczas montażu modułu to m.in. demontowanie i przestawianie czujnika położenia wału, a także montaż z wykorzystaniem oleju lub innych środków smarnych. Montaż modułu przeprowadza się wyłącznie na sucho, pamiętając, aby nie uszkodzić wału korbowego ani kołnierza uszczelniającego. Trzeba też pamiętać, aby sprawdzić wał korbowy pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Nie wolno usuwać zabezpieczenia transportowego i tulejki montażowej przed montażem modułu.

Do montażu należy wykorzystać specjalne urządzenie montażowe, np. uniwersalne narzędzie firmy Klann KL-0178-030K.

Informacje o powiązanych pojazdach i silnikach jest dostępna w katalogu on-line Elring (E-KAT) na stronie www.elring.de oraz w TecDoc.

Opublikowane przez: Redakcja
Artykuł przygotowany na podstawie materiałów ElringKlinger

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!