Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Manualna

Elastomery stosowane w przemyśle motoryzacyjnym a płyny eksploatacyjne

Jedną z właściwości, jaką spełniać muszą wszystkie stosowane w motoryzacji płyny eksploatacyjne (oleje, płyny hamulcowe itp.), jest zgodność materiałowa. Mówiąc wprost, każdy płyn musi zostać przetestowany pod kątem jego reakcji z otoczeniem. Mowa tu szczególnie o elastomerach, które znalazły szerokie zastosowanie w przemyśle motoryzacyjnym.

Sprzęgła kevlarowe – tylko do sportowych samochodów? – wywiad

Kevlar jest materiałem, który słynie ze swojej wytrzymałości. Polimer ten wykorzystywany jest w wielu dziedzinach przemysłu i w produkcji wielu przedmiotów. Jego właściwości sprawiły także, że można go używać w branży motoryzacyjnej. W jaki sposób? O tym rozmawiamy z Michałem Makowskim, właścicielem firmy Makland.

Instrukcja montażowa zestawów LuK RepSet® (621 3027 09/33, 621 3045 09/33 i 621 3050 09/33)

W wymienionych poniżej modelach samochodów, sprzegło może czasami szarpać. Problem występuje głównie po dłuższych okresach bez jazdy i przy temperaturach poniżej 10°C.

Ceramizer – automatyczna regeneracja czy degradacja silnika?

W silniku spalinowym występuje tarcie, które olej silnikowy ma za zadanie minimalizować, jednak nie jest w stanie całkowicie wyeliminować procesu zużycia powierzchni tłokowej. Tu wkracza Ceramizer, którego zadaniem jest regeneracja powstałych mikropęknięć. Jak to działa oraz czy faktycznie działa? Skrajne opinie na temat preparatu skonfrontowaliśmy z jego producentem.

Zainteresowanie szkoleniami nt. hybryd i elektryków jest duże – wywiad

Choć temat napraw samochodów hybrydowych i elektrycznych w niezależnych warsztatach wciąż uchodzi za niszowy, firmy organizujące szkolenia z tej tematyki nie narzekają na brak kursantów. O serwisowaniu pojazdów z napędami alternatywnymi rozmawialiśmy z Tomaszem Pyrlikiem, Specjalistą ds. szkoleń w firmie Marelli Aftermarket Poland.

Procedura wymiany oleju w BMW 520d 2010 r. w skrzyni biegów 8HP45

Automatyczna skrzynia 8HP45, montowana w BMW 520d, posiada tzw. misko-filtr, czyli miskę olejową zintegrowaną z filtrem płynu ATF. Misko-filtr należy wymieniać podczas każdej wymiany oleju w skrzyni biegów. W przypadku zakupu produktów alternatywnych należy zwrócić szczególną uwagę na ich jakość. Znane są przypadki, że nieoryginalny misko-filtr powodował problemy z zasysaniem oleju, niewłaściwą pracę skrzyni biegów, […]

Szkolenia Marelli w kwietniu

Firma Marelli Aftermarket Poland przygotowała terminarz swoich szkoleń na kwiecień. Wszystkie informacje zawiera poniższa tabela.

Konkurs Magneti Marelli – wyniki

Trzy zestawy nagród trafią do zwycięzców naszego konkursu, którego patronem była firma Magneti Marelli. Aby zawalczyć o wygraną wystarczyło odpowiedzieć poprawnie na trzy pytania.

Moto Doktor – lekarstwo czy zabójstwo dla silnika?

Uszlachetniacz do poprawy działania mechanizmów K2 Moto Doktor jest środkiem równie popularnym co kontrowersyjnym. Poszukując opinii o tym produkcie, trudno nie natknąć się na zdania użytkowników, świadczących o przydatności tego środka wyłącznie podczas sprzedaży samochodu, głównie ze względu na jego właściwości wyciszające i zapobiegające dymieniu. Postanowiliśmy skontaktować się z producentem i rozwiać wątpliwości w kwestii […]

Manualne skrzynie biegów uchodzą za technicznie prostsze rozwiązanie od skrzyń automatycznych. W rzeczywistości także wymagają jednak systematycznego serwisu i okresowego dokonywania napraw. Dowiedz się, jak przeprowadzać naprawy manualnych skrzyń biegów, kiedy wymieniać w nich olej oraz, jak właściwie go dobierać? Poznaj także aktualne trendy konstrukcyjne oraz dodatki do skrzyń biegów, które mogą poprawić jakość ich pracy.