Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
08:50 Nadchodzi nowy program dla używanych elektryków! Rząd deklaruje niemałe dopłaty. 30.04 Problem z odpaleniem silnika w samochodzie Opel Astra K 30.04 Senat zajął się badaniami technicznymi pojazdów. Czy zmiany w przeglądach zajdą już wkrótce? 30.04 Problem uszkodzonej tarczy sprzęgłowej w silnikach 3.0 HDi [FILM] 29.04 Chcesz przetestować auto elektryczne? Już wkrótce EV Experience w Modlinie.

Uszczelki

Uszczelka pokrywy zaworów – przyczyny i objawy awarii

Odpowiedni poziom oleju silnikowego w jednostce napędowej jest niezmiernie istotny, ponieważ jego niedobór może doprowadzić do uszkodzenia silnika lub jego zatarcia. Dlatego tak ważne jest dokonywanie kontroli i sprawdzanie, czy nigdzie nie widać wycieków oleju, potocznie zwanych „poceniem się”. Jednym z elementów odpowiedzialnym za odpowiednie uszczelnienie jest uszczelka pokrywy zaworów, którą opisujemy w poniższym artykule.

Wymiana mokrego paska rozrządu w silniku 1.2 PureTech

Obecnie wielu producentów pojazdów stosuje paski rozrządu pracujące w oleju. Są one węższe, a tym samym wymagają mniejszej przestrzeni roboczej. W porównaniu do tradycyjnego, „suchego“ paska rozrządu rozwiązanie to jest bardziej skuteczne i zapewnia cichszą pracę układu.

Sierpniowe nowości Dr. Motor

Kolejne już w tym roku nowości z oferty Dr. Motor Automotive to 72 nowe produkty dodane do katalogu firmy.

Dym z rury wydechowej – przyczyny

Każdy sprawny samochód z silnikiem spalinowym emituje dym z rury wydechowej. Jednak czasami dymienie to jest wyjątkowo silne. Do tego dochodzą jeszcze kolory spalin, np. czarny albo biały dym z rury wydechowej. Sprawny mechanik potrafi już po ilości i kolorze dymu wstępnie określić przyczynę awarii. Sprawdźmy, co oznacza nadmierne dymienie z rury wydechowej samochodu osobowego.

Wyciek i inne usterki, związane z płynem chłodniczym

Układ chłodzenia działa we właściwy sposób wtedy, gdy jest szczelny i znajduje się w nim płyn chłodniczy o odpowiednich właściwościach. W trakcie eksploatacji samochodu mogą pojawić się różnej maści uszkodzenia i awarie, powodujące stopniowe ubywanie płynu chłodniczego, nagły wyciek płynu chłodniczego albo olej w płynie chłodniczym.

Uszkodzenia chłodnicy chłodziwa przez użycie niewłaściwych śrub

Po zamontowaniu nowej chłodnicy chłodziwa zdarzają się przypadki nieszczelności i utraty chłodziwa. Powodem jest często błąd montażowy.

Dr.Motor Automotive z nową ofertą chłodnic oleju

Oferta poznańskiej firmy powiększyła się ostatnio o chłodnice oleju do niemal wszystkich marek na rynku. Łącznie do oferty trafiło 95 nowych pozycji – zarówno same chłodnice, jak i zestawy z obudową filtra oleju lub uszczelkami.

Uszczelki i uszczelnienia pełnią niezwykle ważną funkcję w budowie samochodu. Znajdziemy je niemal wszędzie – od drzwi i okien po wnętrze silnika. Zadaniem uszczelek jest skuteczna separacja cieczy – w przypadku zastosowań motoryzacyjnych, mowa o zatrzymywaniu wody, oleju silnikowego, płynów hydraulicznych, paliwa i innych substancji ciekłych. Solidne uszczelki samochodowe powinny być wykonane z materiałów odpornych na odkształcenia powodowane przez zmiany temperatury, drgania czy wpływ związków chemicznych. Szczególną jakością muszą wykazywać się uszczelnienia silnikowe. Więcej na temat uszczelek i ich rynkowej oferty można przeczytać w artykułach z tej kategorii.