Płukanie układu chłodzenia

28 września 2022, 22:09

Awaria ogrzewania i przegrzewanie silnika mogą mieć jedną przyczynę. Winowajcą najczęściej jest kamień kotłowy i korozja. Węglan wapnia, główny składnik kamienia kotłowego z czasem osadza się w chłodnicy, nagrzewnicy, a nawet na elementach termostatu i pompy.

Zanieczyszczony silnik jest szczególnie narażony na usterki układu chłodzenia. Aby nie dopuścić do poważnej awarii, takiej jak wypalenie uszczelki pod głowicą, warto przy okazji wymiany płynu chłodniczego przeczyścić cały układ chłodzenia preparatem Liqui Moly Oczyszczacz chłodnicy nr 2699.

Środek szybko i bezpiecznie usuwa typowe zanieczyszczenia z układu chłodzenia. Płukanie eliminuje osady wapienne oraz pozostałości oleju, a dzięki temu układ chłodzenia ma większą wydajność. Warto zaznaczyć, że preparat usuwa osady również z nagrzewnicy, a to poprawia skuteczność ogrzewania.

Jak przeprowadzić płukanie?

1. Do zimnego silnika dolewamy Oczyszczacz chłodnicy nr 2699.
Jeżeli w układzie chłodzenia znajduje się olej, należy znaleźć przyczynę wycieku.

2. Uruchamiamy silnik na około 30 minut.

3. Włączamy ogrzewanie tak, aby preparat mógł wyczyścić nagrzewnicę.

4. Po 30 minutach wyłączamy silnik i opróżniamy układ chłodzenia.

5. Wlewamy świeży płyn.

6. W zależności od stopnia zabrudzenia silnika można powtórzyć cały proces.

7. Wlewamy świeży płyn i odpowietrzamy cały układ.

Systematyczne stosowanie płukanki pozwoli na uniknięcie zapchania nagrzewnicy i poprawi wydajność całego układu.

Pamiętajmy, że zagotowanie płynu chłodniczego może doprowadzić do usterki uszczelki pod głowicą. W ekstremalnych przypadkach przegrzanie silnika może doprowadzić do nieodwracalnego uszkodzenia pierścienie tłokowych (utrata sprężystości), a nawet może przyczynić się do zatarcia silnika.

Opublikowane przez: MotoFocus.pl
Artykuł sponsorowany Liqui Moly

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

KonradR, 21 października 2022, 10:52 0 0

pomiędzy punktami 4-5 powinno być o przepłukaniu układu wodą demineralizowana. Tak z 2 razy - bo w inny razie przy teście na CO2 - będzie odczyn jak by uszczelka pod głowicą się uszkodziła, oraz syf z układu chłodzenia warto wypłukać.

Odpowiedz