Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Układ rozrządu

Oferta produktów EPS w Auto Partner S.A.

Obecnie w ofercie firmy Auto Partner S.A. znajduje się ponad 3000 najpopularniejszych indeksów włoskiej firmy EPS. Oferta jest wciąż rozszerzana o pozycje do najnowszych jednostek napędowych samochodów Europejskich i Azjatyckich. Obejmuje ona m.in.: – kopułki aparatów zapłonowych, – wyłączniki świateł cofania, – palce rozdzielacza , – czujniki halla , – regulatory napięcia, – czujniki położenia […]

Pozorne oszczędności

Pompy wody napędzane paskiem rozrządu charakteryzują się zwartą konstrukcją. Są praktycznie nierozbieralne. Ciągła praca, w szerokim zakresie temperatur oraz sposób napędu w głównej mierze determinują zarówno konstrukcję jak i jakość użytych materiałów do ich produkcji. Wśród użytkowników pojazdów jak i większości mechaników panuje przekonanie, że pompa wody nie należy do tzw. części eksploatacyjnych, w związku […]

Flennor na targach w Polsce

Obecna od niedawna na polskim rynku firma Flennor zadebiutuje na polskich targach. Klienci będą mogli po raz pierwszy odwiedzić jej stoisko na Auto Moto Show w Sosnowcu, w dniach 25-27 czerwca. Flennor to niemiecki producent pasków i rolek napędowych, kompletów rozrządu, elementów zawieszenia i układów kierowniczych, łożysk kół, świec żarowych, węży paliwowych oraz czujników elektronicznych.

Znaczenie numerów podwozia w katalogach

Dobór właściwych części często uzależniony jest od prawidłowej identyfikacji numeru podwozia (CH NR). Czasami bywa to problematyczne, ponieważ nie wszyscy wiedzą, którą część numeru podwozia należy wziąć pod uwagę. By rozwiać wszelkie wątpliwości, przybliżamy niniejsze zagadnienie poniżej. W jaki sposób odczytać numer podwozia? Większość producentów samochodów stosuje międzynarodowy system VIN (Vehicle Identification Number – Numer […]

Urywanie się dużych rolek zwrotnych w silnikach 1.9 TDI

W silnikach 1.9 TDI, montowanych w pojazdach marek Audi, VW, Skoda i Seat, duża rolka zwrotna paska CT 1044 K1 urywa się po krótkim czasie z powodu zablokowania łożyska. By zapobiec temu problemowi, który może doprowadzić do uszkodzenia silnika, należy sprawdzić położenie znaku również po kilkakrotnym obróceniu przekładnią pasową. Duża rolka urywa się przez to, […]

Czerwcowe promocje w firmie Hart

Firma Hart przygotowała promocje produktów Beru, Bosch, Hart i Textar, które premiowane są m.in. aparatami fotograficznymi, pendrive”ami, odkurzaczami Karcher oraz dodatkowymi rabatami. Beru Zakup produktów BERU na kwotę 2200 zł netto premiowany aparatem fotograficznym BENQ DC C1230 z kartą pamięci 2GB. Jednorazowy zakup 60 szt. świec zapłonowych BERU premiowany Pendrive”m Kingston DT100 8GB. Promocje nie […]

Zmienne fazy wałka rozrządu – redukcja zużycia paliwa i emisji spalin

Co drugi produkowany dziś silnik benzynowy jest wyposażony w mechanizm regulacji faz rozrządu. W zależności od producenta, typu i modelu silnika, montuje się jeden, dwa lub cztery takie układy. Pozwalają one na optymalne ustawienie rozrządu, w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Można przy tym, zależnie od koncepcji silnika i liczby tych układów, zredukować […]

Przedwczesne usterki pasków układu pomocniczego

W dalszym ciągu w wielu układach napędowych występuje problem przedwczesnego zużycia, hałasu lub uszkodzenia paska wieloklinowego. Najczęstszymi przyczynami przedwczesnego uszkodzenia paska są: błędne napięcie i niewspółpłaszczyznowość. Napięcie paska Istnieją 3 różne systemy napinania dla układu paska pomocniczego: – napinacz manulany/stały – napinacz automatyczny – paski Stretch Fit – paski elastyczne bez napinacza Pierwszy z systemów […]

Wskazówka techniczna Contitech

Napinacz dostarczony w zestawach CT 1038 K1, CT 1034 K1, CT 986 K1 i CT 731 K1 po krótkim czasie rozpada się i z reguły prowadzi do uszkodzenia silnika. Przyczyną tego problemu jest błąd ustawienia zbieżności w napędzie pasowym. W wyniku niecentrycznego obciążenia napinacza, po krótkim czasie ulega on uszkodzeniu. By uniknąć takiej sytuacji, należy […]

Szkolenia techniczne ContiTech w Auto Partner S.A.

Od początku maja 2010r rusza dla klientów Auto Partner kolejny cykl szkoleń technicznych organizowanych wspólnie z firmą ContiTech. Jako pierwsi mogą w nim wziąć udział pracownicy firm współpracujących z oddziałem w Katowicach. Podczas szkoleń „Budowa, wymiana i regulacja elementów układu rozrządu oraz napędu paskowego” zostaną omówione następujące zagadnienia: 1. Podstawowe wiadomości o układach rozrządu. 2. […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.