Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Układ rozrządu

Zmienne fazy wałka rozrządu – redukcja zużycia paliwa i emisji spalin

Co drugi produkowany dziś silnik benzynowy jest wyposażony w mechanizm regulacji faz rozrządu. W zależności od producenta, typu i modelu silnika, montuje się jeden, dwa lub cztery takie układy. Pozwalają one na optymalne ustawienie rozrządu, w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Można przy tym, zależnie od koncepcji silnika i liczby tych układów, zredukować […]

Przedwczesne usterki pasków układu pomocniczego

W dalszym ciągu w wielu układach napędowych występuje problem przedwczesnego zużycia, hałasu lub uszkodzenia paska wieloklinowego. Najczęstszymi przyczynami przedwczesnego uszkodzenia paska są: błędne napięcie i niewspółpłaszczyznowość. Napięcie paska Istnieją 3 różne systemy napinania dla układu paska pomocniczego: – napinacz manulany/stały – napinacz automatyczny – paski Stretch Fit – paski elastyczne bez napinacza Pierwszy z systemów […]

Wskazówka techniczna Contitech

Napinacz dostarczony w zestawach CT 1038 K1, CT 1034 K1, CT 986 K1 i CT 731 K1 po krótkim czasie rozpada się i z reguły prowadzi do uszkodzenia silnika. Przyczyną tego problemu jest błąd ustawienia zbieżności w napędzie pasowym. W wyniku niecentrycznego obciążenia napinacza, po krótkim czasie ulega on uszkodzeniu. By uniknąć takiej sytuacji, należy […]

Szkolenia techniczne ContiTech w Auto Partner S.A.

Od początku maja 2010r rusza dla klientów Auto Partner kolejny cykl szkoleń technicznych organizowanych wspólnie z firmą ContiTech. Jako pierwsi mogą w nim wziąć udział pracownicy firm współpracujących z oddziałem w Katowicach. Podczas szkoleń „Budowa, wymiana i regulacja elementów układu rozrządu oraz napędu paskowego” zostaną omówione następujące zagadnienia: 1. Podstawowe wiadomości o układach rozrządu. 2. […]

Wskazówka techniczna Contitech

W zestawie paska rozrządu CT 939 K2/K3 montowanym w 5-cylindrowym silniku 2,5 TDI grupy VW znajduje się cienka podkładka z diamentową powłoką, której wcześniej nie montowano w samochodach z tą jednostką napędową. Według katalogu VW/Audi, ten specjalny element, oznaczony cyfrą 4, powinien być włożony między koło napędowe wału korbowego (3) a amortyzator drgań skrętnych (5). […]

Mniejsze straty energii, większe oszczędności

Grupa Schaeffler i Porsche wspólnie stworzyły CO2ncept‑10% – pojazd, który dzięki zastosowaniu podzespołów redukujących tarcie i straty energii zmniejszył zużycie paliwa w cyklu NEDC o 10 proc. Zastosowanie nowoczesnych łożysk oraz zastąpienie układów hydraulicznych elektrycznymi pozwoliło znacznie zmniejszyć straty energii. Kongresie ATZ/MTZ o temacie przewodnim „Redukcja tarcia w mechanizmie napędowym”, który odbył się w dniach […]

Zestawy łańcucha rozrządu w Saga Auto

W bieżącym roku Saga Auto dystrybutor części do samochodów japońskich i koreańskich wprowadził do swojej oferty blisko 700 nowych referencji. Szczególną uwagę warto zwrócić na zestawy łańcuchów rozrządu, które są nowością w ofercie firmy. Pełna lista wprowadzonych produktów wraz z ich opisem dostępna jest na stronie internetowej dystrybutora www.sagaauto.com.pl

Japońska jakość w Inter Cars S.A.

Inter Cars S.A. mocno rozszerza asortyment części do samochodów osobowych pochodzenia japońskiego i koreańskiego. Ostatnio do oferty wprowadzone zostały następujące produkty: Sankei Manufatec Co. Ltd. Japońska firma Sankei specjalizuje się w produkcji części elektrycznych do samochodów. Produkty Sankei to przede wszystkim czujniki ciśnienia oleju, czujniki temperatury płynu chłodzącego i przełączniki wentylatora. W ofercie Inter Cars […]

Produkty EPS w ofercie Auto Partnera

Od lutego 2010r. do oferty firmy Auto Partner dołączyła nowa linia produktów włoskiego producenta EPS. Na Polskim rynku firma EPS jest dobrze znana jako producent wysokiej jakości elementów elektrycznych dla przemysłu motoryzacyjnego. W ofercie Auto Partnera na chwilę obecną znajduje się ponad 1100 nowych referencji m.in.: kopułki aparatów zapłonowych, palce rozdzielacza , regulatory napięcia, czujniki […]

Nowy Katalog Układu Napędowego firmy Gates

Firma Gates opublikowała nową edycję katalogu układu napędowego do silników samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Wersja 2010 zawiera nowości produktowe oraz aktualizację dotychczasowych danych. Nowy katalog uwzględnia rozszerzenie oferty zestawów PowerGrip® Kit o kolejne 93 referencje. Zestawy paskowe stanowią doskonałe rozwiązanie dla każdego warsztatu. Wymiana paska rozrządu, kół pasowych i napinaczy w tym samym czasie […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.