Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:00 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po?

Układ rozrządu

ABC łożysk w samochodach. Gdzie się znajdują i jak rozpoznać ich awarię?

Łożyska w samochodach to powszechnie występujące elementy, bez których poszczególne podzespoły nie mogłyby funkcjonować. Konstruktorzy zastosowali je m.in. w skrzyni biegów, kołach, układzie napędowym oraz samym silniku. Gdzie jeszcze występują i jak rozpoznać ich awarię, która może spowodować poważne konsekwencje?

Dzień w warsztacie od ciężkiej mechaniki – reportaż

Nim wszedłem do środka, warsztat wydawał mi się niczym nie wyróżniać. Wyglądał na taki sam jak wszystkie inne. Myliłem się jednak, a moje przedwczesne założenia szybko zostały zweryfikowane. W tym serwisie pracuje się w tzw. ciężkiej mechanice. Nazwałbym to miejsce “blokiem operacyjnym” dla samochodów, w którym mechanicy uchodzą za chirurgów branży motoryzacyjnej.

Nowe katalogi części zamiennych Schaeffler

Dostępne są już dwa zaktualizowane katalogi części zamiennych Schaeffler, obejmujące ponad 1500 różnych artykułów do naprawy silnika, pod marką INA.

Nowy klucz udarowy Ingersoll Rand w ofercie IQV20 Series

Ingersoll Rand wprowadził nowy półcalowy klucz udarowy W7152 do swojej oferty narzędzi akumulatorowych IQV20 Series.

Szkolenia Inter Cars w grudniu

Na zakończenie roku Inter Cars przygotował 27 szkoleń dla mechaników specjalizujących się w naprawach samochodów osobowych – potrwają one do 18 grudnia. 

Schaeffler przedstawia Mobilne Centrum Szkoleniowe

Schaeffler Polska rozpoczyna szkolenia w Mobilnym Centrum Szkoleniowym. Od teraz producent części będzie mógł dzielić się swoją wiedzą z mechanikami w praktycznie każdym miejscu w Polsce.

Zerwanie paska rozrządu – przyczyny usterki i postępowanie po fakcie 

Rozrząd napędzany paskiem to jedno z najpopularniejszych rozwiązań w układzie rozrządu, stosowane w wielu samochodach osobowych. Producenci określają czas wymiany paska rozrządu zazwyczaj po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Może się jednak zdarzyć, że kierowca przekroczy termin wymiany albo na stan paska wpłyną czynniki poboczne, powodując jego uszkodzenie.

Historie sukcesu: Bosch Service Brożek

– Nigdy nie prowadziłem warsztatu. Przez lata zajmowałem się sprzedażą części zamiennych – opowiada Grzegorz Brożek, właściciel Bosch Car Service Brożek w Aleksandrowie Kujawskim.

Polacy kupują samochody… coraz odpowiedzialniej

Wyniki sondażu, który przeprowadziliśmy wspólnie z firmą OTOMOTO wskazują, że statystyczny Polak po zakupie samochodu z rynku wtórnego, planuje zadbać o jego stan techniczny. Zamierza także serwisować swoje auto w warsztacie niezależnym.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.