Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Układ rozrządu

StachuraSzkolenia – grafik na luty i marzec

Firma StachuraSzkolenia przedstawiła pierwszy w tym roku grafik szkoleń, wyjątkowo startując od lutego. Wszystkie szczegóły dostępne są w poniższej tabeli.

Najczęściej serwisowane pojazdy w 2020 r.

Firma Solera Autodata, dostawca informacji technicznych dla branży motoryzacyjnej, opublikowała swój szósty coroczny raport, w którym analizuje trendy na rynku wtórnym oraz wymienia 10 najczęściej serwisowanych pojazdów w różnych kategoriach.

Nowa gama olejów w ofercie Wolf

Firma Wolf Lubricants wprowadza do portfolio nową linię środków smarnych spełniających standardy ILSAC GF-6.

Blokady rozrządu – dlaczego warto je stosować?

Wymiana paska rozrządu to jedna z najważniejszych czynności serwisowych. Sprawny napęd rozrządu ma kluczowe znaczenie dla właściwej pracy jednostki napędowej. Przeskok albo zerwanie napędu rozrządu może spowodować całkowite zniszczenie silnika.

Distrigo wprowadza do oferty części innych producentów

Distrigo – należący do Grupy PSA dystrybutor części zamiennych i innych produktów motoryzacyjnych – rozszerza swoją ofertę wielomarkowych części zamiennych.

Blue Print: ustawianie napinacza paska rozrządu w autach Kia i Hyundai

Podczas montażu napinacz paska rozrządu powinien zostać odpowiednio ustawiony. W innym przypadku może dojść do usterki paskowego układu rozrządu. Jest to często spotykane w pojazdach marek Kia i Hyundai.

Blokady rozrządu do silników z grupy VAG w Castex

W ofercie Castex pojawiły się dwie nowe blokady rozrządu. Są one przeznaczone do silników benzynowych 2.0 FSI / TFSI C01/0182 oraz diesla 1.4 – 2.0 TDI CR C01/0163 montowanych w samochodach z grupy Volkswagena.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.