Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Układ rozrządu

30 lat na rynku motoryzacyjnym – wywiad z prezesem Auto Land

Firma Auto Land zaczynała swoją historię od niewielkiego sklepu w Olsztynie. Obecnie sieć jej sprzedaży obejmuje ponad 100 filii, a w planach jest dalszy rozwój. Z Januszem Andrzejewskim, prezesem firmy, rozmawiamy o planach na przyszłość, zmianach na rynku motoryzacyjnym i pandemii, która zmieniła spojrzenie na prowadzenie działalności.

Abonament na usługi serwisowe – czy nowa idea podbije rynek?

Abonament jako forma płatności za świadczenie usługi z powodzeniem sprawdza się w różnych branżach. W sektorze napraw samochodowych jest to jednak pewne novum. Firma AutoCare w ramach stałej, comiesięcznej opłaty, proponuje utrzymanie auta w odpowiednim stanie technicznym, bez konieczności fatygowania się przez właściciela do warsztatu. Czy taka usługa ma szansę podbić rynek?

Dlaczego warto wymienić elastyczne koło pasowe?

Elastyczne koło pasowe napędza wszystkie elementy osprzętu silnika i dlatego ważne jest jego prawidłowe funkcjonowanie.

Konkurs Continental – wyniki

Wiemy już, do kogo trafią trzy zestawy gadżetów od firmy Continental, czyli nagrody w naszym konkursie. Przedstawiamy także prawidłowe odpowiedzi na pytania.

Konkurs HEPU Germany – wyniki

Przedstawiamy listę zwycięzców konkursu, którego patronem była firma HEPU Germany.

Rozwiązania febi bilstein: rozciągnięty łańcuch silnika 1.2 TSI

Wyprodukowany przed październikiem 2011 roku silnik Grupy VW 1.2 TSI jest podatny na rozciąganie łańcucha rozrządu.

StachuraSzkolenia – grafik na maj i czerwiec

Znany jest kalendarz szkoleń firmy StachuraSzkolenia na miesiące maj i czerwiec. Przedstawiamy go w poniższej tabeli.

Rozwiązania febi bilstein: napęd układu rozrządu silnika 2.0 BHDI PSA

Silniki 2.0 HDI koncernu PSA, o oznaczeniu kodowym DW10TD xxx, mają szerokie zastosowanie, jako źródło napędu w samochodach wielu producentów. Obecnie stosowane wersje konstrukcyjne tych silników dostosowane są do rygorystycznych wymogów normy emisji związków toksycznych w spalinach, EURO 6. Z tego powodu określane są również mianem BHDI, seria F, od wskazania na zastosowanie systemu Ad- […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.