Dlaczego warto wymienić elastyczne koło pasowe?

16 czerwca 2021, 13:03

Elastyczne koło pasowe napędza wszystkie elementy osprzętu silnika i dlatego ważne jest jego prawidłowe funkcjonowanie.

Ograniczenie kosztów eksploatacji pojazdu:
Podczas wymiany paska rozrządu, jednocześnie wymień elastyczne koło pasowe. Pozwoli to zminimalizować koszty i czas, w którym samochód jest wyłączony z użytkowania.

Bezpieczeństwo:
Uszkodzenie elastycznego koła pasowego może przyczynić się do nieprawidłowego funkcjonowania pozostałych elementów osprzętu.

Komfort:
Zużycie elastycznego koła pasowego może powodować pojawienie się hałasu i wibracji, a to z kolei przyczynić się do awarii pozostałych elementów wchodzących w skład układu. Wszystkie te problemy są kosztowne i uciążliwe dla kierowcy.

Czynniki zewnętrzne:
Czynniki zewnętrzne mogą przyczynić się do uszkodzenia koła pasowego: wyciek oleju lub chłodziwa może zniszczyć część elastyczną koła.

Jeżeli pojawią się następujące symptomy:

  • Nietypowe wibracje wewnątrz pojazdu
  • Piski paska wielorowkowego
  • Nietypowy hałas lub stukanie

Zalecana jest natychmiastowa kontrola elastycznego koła pasowego

Zalecenia dotyczące demontażu

  • Nigdy nie używać śrubokrętu, łomu lub innych narzędzi, które przykładają siłę do pierścienia zewnętrznego koła pasowego.
  • Nigdy nie podgrzewać części w celu demontażu: użycie opalarki, palnika lub innych źródeł ciepła powoduje ryzyko uszkodzenia gumy, deformacji średnicy podzespołu lub odkształcenia koła pasowego
  • Wymagane jest użycie odpowiednich narzędzi.

Zalecenia dotyczące montażu elastycznego koła pasowego

  • Unikać uderzeń w powierzchnię koła podczas montażu (ryzyko niewłaściwego dokręcenia, wycieku oraz zużycia paska).
  • Nie przekraczać momentu dokręcania zalecanego przez producenta, ponieważ może to spowodować deformację lub pęknięcie śruby mocującej. Do dokręcenia śruby właściwym momentem należy użyć klucza dynamometrycznego.
  • Nigdy nie uruchamiać silnika bez paska osprzętu.
  • Unikać kontaktu z olejem, rozpuszczalnikami, paliwem, kwasami lub chłodziwem (ryzyko uszkodzenia elementów gumowych).

Każda nowa część, która ucierpiała na skutek uderzenia (upuszczona lub poobijana część) jest niefunkcjonalna i nie powinna być używana.
Aby uniknąć ryzyka korozji, zawsze zakładaj czyste, suche rękawice podczas montażu koła.
Stosuj się do zaleceń producenta pojazdu.

Na podstawie materiałów firmy NTN-SRN

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!