Elastyczne koło pasowe napędza wszystkie elementy osprzętu silnika i dlatego ważne jest jego prawidłowe funkcjonowanie.
Ograniczenie kosztów eksploatacji pojazdu:
Podczas wymiany paska rozrządu, jednocześnie wymień elastyczne koło pasowe. Pozwoli to zminimalizować koszty i czas, w którym samochód jest wyłączony z użytkowania.
Bezpieczeństwo:
Uszkodzenie elastycznego koła pasowego może przyczynić się do nieprawidłowego funkcjonowania pozostałych elementów osprzętu.
Komfort:
Zużycie elastycznego koła pasowego może powodować pojawienie się hałasu i wibracji, a to z kolei przyczynić się do awarii pozostałych elementów wchodzących w skład układu. Wszystkie te problemy są kosztowne i uciążliwe dla kierowcy.
Czynniki zewnętrzne:
Czynniki zewnętrzne mogą przyczynić się do uszkodzenia koła pasowego: wyciek oleju lub chłodziwa może zniszczyć część elastyczną koła.
Jeżeli pojawią się następujące symptomy:
- Nietypowe wibracje wewnątrz pojazdu
- Piski paska wielorowkowego
- Nietypowy hałas lub stukanie
Zalecana jest natychmiastowa kontrola elastycznego koła pasowego
Zalecenia dotyczące demontażu
- Nigdy nie używać śrubokrętu, łomu lub innych narzędzi, które przykładają siłę do pierścienia zewnętrznego koła pasowego.
- Nigdy nie podgrzewać części w celu demontażu: użycie opalarki, palnika lub innych źródeł ciepła powoduje ryzyko uszkodzenia gumy, deformacji średnicy podzespołu lub odkształcenia koła pasowego
- Wymagane jest użycie odpowiednich narzędzi.
Zalecenia dotyczące montażu elastycznego koła pasowego
- Unikać uderzeń w powierzchnię koła podczas montażu (ryzyko niewłaściwego dokręcenia, wycieku oraz zużycia paska).
- Nie przekraczać momentu dokręcania zalecanego przez producenta, ponieważ może to spowodować deformację lub pęknięcie śruby mocującej. Do dokręcenia śruby właściwym momentem należy użyć klucza dynamometrycznego.
- Nigdy nie uruchamiać silnika bez paska osprzętu.
- Unikać kontaktu z olejem, rozpuszczalnikami, paliwem, kwasami lub chłodziwem (ryzyko uszkodzenia elementów gumowych).
Każda nowa część, która ucierpiała na skutek uderzenia (upuszczona lub poobijana część) jest niefunkcjonalna i nie powinna być używana.
Aby uniknąć ryzyka korozji, zawsze zakładaj czyste, suche rękawice podczas montażu koła.
Stosuj się do zaleceń producenta pojazdu.
Komentarze