Blue Print: ustawianie napinacza paska rozrządu w autach Kia i Hyundai

, 10 listopada 2020, 13:50

Podczas montażu napinacz paska rozrządu powinien zostać odpowiednio ustawiony. W innym przypadku może dojść do usterki paskowego układu rozrządu. Jest to często spotykane w pojazdach marek Kia i Hyundai.

Przyczyna

Przedwczesne usunięcie kołka blokującego ma bardzo negatywny wpływ na działanie napinacza, co prowadzi do przedwczesnej usterki i ryzyka poważnego uszkodzenia silnika.

Rozwiązanie

Rys. 1. Zamontować nowy napinacz i momentem 55–60 Nm dokręcić śrubę mocującą (1). Poluzować śrubę imbusową (2). Wykorzystując sześciokąt obrócić napinacz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (3). Powoli obrócić wał silnika o dwa obroty w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

Rys. 2. Teraz śruba imbusowa powinna znajdować się w górnej części otworu szczelinowego. Sprawdzić czy oznaczenia faz rozrządu ustawione są we właściwej pozycji względem siebie, a następnie momentem 10 Nm dokręcić śrubę imbusową.

Zdemontować kołek blokujący napinacz, który powinien ustawić się we właściwej pozycji.

Napinacz paska rozrządu Blue Print: nr ADG07647.


Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!