Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:00 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe? 13:51 Inter Cars zaprezentował kalendarz na 2025 rok 12:42 Nowy alternator w ofercie AS-PL. Pasuje do popularnych modeli grupy VAG. 10:00 Szkolenia Bosch – grudzień 2024 22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają?

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Szkolenia Magneti Marelli w lutym i marcu

W lutym i marcu 2013 r. Magneti Marelli organizuje trzy szkolenia techniczne dla mechaników. Wszystkie odbędą się w Katowicach. Dla warsztatów Checkstar przygotowano preferencyjne warunki. 15 lutego – System Common Rail na przykładzie silnika 1.3 MultiJet (Fiat, Opel, Suzuki) – budowa i naprawa 1 marca – Systemy klimatyzacji – I etap (termodynamika i wstęp do […]

Systemy sterowania silnikiem – nowy katalog DENSO

DENSO opublikowało pierwszy katalog części produkowanych w ramach szybko rozwijającego się programu systemów sterowania silnikiem (EMS) dla klientów rynku wtórnego. Program obejmuje obecnie cztery linie części o jakości OE: masowe przepływomierze powietrza, cewki zapłonowe, zawory układu recyrkulacji spalin i pompy paliwa. Nowy katalog EMS DENSO na lata 2013/14 prezentuje wszystkie części oferowane w tej chwili […]

Adaptacyjne boczne poduszki powietrzne TRW

TRW Automotive Holdings Corp zaprezentował nową technologię adaptacyjnej bocznej poduszki powietrznej, wyposażonej w specjalny zawór, przyczyniający się do zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów w trakcie różnego rodzaju kolizji. TRW wprowadza innowacyjne poduszki powietrzne Badania nad adaptacyjnymi technologiami bezpieczeństwa dla pasażerów trwają w TRW już od ponad 10 lat – od wprowadzenia dwustopniowych układów napełniających poduszki. Nowoczesne mechanizmy […]

Kodowanie wtryskiwaczy w Renault Modus 1.5 dCi

Interesującym przykładem systemu bezpośredniego wtrysku paliwa jest silnik K9K-750 w Renault Modus 1.5 dCi z systemem Multec DCR 1400 firmy Delphi. Ma on obsługiwaną mechanicznie pompę ciśnieniową, która zapewnia maksymalne ciśnienie pracy rzędu 1450 barów i stanowi jeden układ wraz z mechaniczną obrotową łopatkową pompą transferową. Zadaniem pompy transferowej jest dostarczenie paliwa do silników diesla […]

Zalety oscyloskopu dwukanałowego

Gdy okazuje się, że bardzo dobry diagnosta kupuje indukcyjną sondę prądową do zastosowań w pomiarach samochodowych, to możemy wyrazić zdziwienie. Indukcyjna sonda prądowa służy do pomiaru prądów przemiennych i opisana jest najczęściej literami AC (ang. alternating current). W pomiarach samochodowych potrzebujemy informacji o wartości prądu stałego DC (ang. direct current). Do pomiaru prądu z wykorzystaniem […]

Problem z napinaczem łańcucha w silnikach 2.0 Turbo i 2.2 Opla

Pomimo prawidłowo przeprowadzonego montażu elementów rozrządu w silnikach Opla może dochodzić do wydłużenia łańcucha. Ze względu na zmienione czasy regulacji łańcucha może to powodować nieregularną pracę silnika, w najgorszym przypadku może nawet uszkodzić silnik. Łańcuch rozrządu w silnikach Opla – awaria Problem dotyczy silników Z22YH oraz Z22SE. Są to stosowane w Oplach jednostki benzynowe 2.0 […]

Nietypowe awarie: 3 zatarte silniki Toyoty Supry

W drugiej odsłonie naszego cyklu prezentujemy historię problemu z silnikiem 2JZ-GE sportowej Toyoty Supry, który z niewiadomych przyczyn tracił ciśnienie oleju. Temat poruszony na jednym z for internetowych zasugerował jeden z naszych czytelników. Pechowa naprawa Toyoty Supry IV generacji Użytkownik forum, który zgłosił problem z sześciocylindrowym silnikiem Supry 3.0 l 2JZ-GE (montowanym także w innych […]

Dlaczego oscyloskop? cz.2

Minęły już dawno czasy, gdy mechanik naprawiając samochód mógł w ogóle nie korzystać z przyrządów pomiarowych typu woltomierz czy amperomierz, gdyż problemy związane z prądem elektrycznym rozwiązywane były przez elektryka samochodowego. W samochodach z silnikiem Diesla nie było nawet modułu zapłonowego czy cewek zapłonowych, sprawiających do tej pory wiele problemów w diagnozowaniu. Obecnie zapłon samoczynny […]

„Liczba serwisów automatycznych skrzyń biegów w Polsce jest zdecydowanie za mała” – wywiad

W Polsce brakuje serwisów, które potrafią zająć się profesjonalną naprawą automatycznych skrzyń biegów. Ta specjalizacja może być szansą dla wielu warsztatów niezależnych. Ich pracownicy mogą korzystać ze specjalnych szkoleń. Na nasze pytania odpowiedział Sławomir Olszowski, właściciel Biura Ekspertyz Technicznych i Szkoleń. Automatyczne przekładnie były do niedawna rzadko spotykanym elementem wyposażenia samochodów jeżdżących po polskich drogach. […]

Nietypowe awarie: 3 zatarte silniki Toyoty Supry

W drugiej odsłonie naszego cyklu prezentujemy historię problemu z silnikiem 2JZ-GE sportowej Toyoty Supry, który z niewiadomych przyczyn tracił ciśnienie oleju. Temat poruszony na jednym z for internetowych zasugerował jeden z naszych czytelników. Pechowa naprawa Toyoty Supry IV generacji Użytkownik forum, który zgłosił problem z sześciocylindrowym silnikiem Supry 3.0 l 2JZ-GE (montowanym także w innych […]