Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
11:17 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 09:26 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025 08:55 O ile wzrośnie opłata za przegląd pojazdu? Są pierwsze przecieki… 13.01 “Czy wiesz, że…” – kilka ciekawostek z rynku opon. MotoFocus TV. 13.01 Finał Wielkiej Loterii MILWAUKEE® – rozdano 270 nagród, w tym samochód

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Płukanie klimatyzacji – cz. 2

Dokonaj identyfikacji układu Rozróżnia się dwa główne systemy ze względu na sposób dławienia przepływu i położenie urządzenia filtrującego: – OT (Orifice Tube) z dyszą dławiącą posiadający zasobnik położony pomiędzy parownikiem i stroną niskociśnieniową sprężarki – TXV (Thermal Expansion Valve) z zaworem rozprężnym posiadający filtr/osuszacz umieszczony po stronie wysokociśnieniowej pomiędzy skraplaczem i zaworem rozprężnym W obu […]

Prawidłowa kalibracja systemu TPMS

Coraz częściej warsztatowcy spotykają się w swojej pracy z nowym i trudnym zagadnieniem czujników kontroli ciśnienia w ogumieniu w skrócie nazywane czujnikami TPMS (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) czyli z systemem informującym kierowcę o zmianach ciśnienia w ogumieniu spowodowanych przez uszkodzenie mechaniczne bądź powolną, eksploatacyjną utratę ciśnienia. Istnieją dwa warianty systemu TPMS: bezpośredni i […]

Niższe spalanie w nowym Polo BlueMotion dzięki Delphi

System Multec Diesel Common Rail, składający się z najnowszych wersji wtryskiwaczy solenoidowych i nowej generacji pomp umożliwiły nowemu VW Polo BlueMotion z 3-cylindrowym silnikiem Diesla osiągnięcie średniego zużycia paliwa na poziomie 3,3 l/100 km i emisji CO2 równej 87 g/km. – „Nasi klienci stosują coraz mniejsze silniki, tak by spełnić rygorystyczne normy emisji CO2. Nowy, […]

Zmienne fazy wałka rozrządu – redukcja zużycia paliwa i emisji spalin

Co drugi produkowany dziś silnik benzynowy jest wyposażony w mechanizm regulacji faz rozrządu. W zależności od producenta, typu i modelu silnika, montuje się jeden, dwa lub cztery takie układy. Pozwalają one na optymalne ustawienie rozrządu, w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Można przy tym, zależnie od koncepcji silnika i liczby tych układów, zredukować […]

Czy warto naprawiać?

To pytanie zadawane jest często na spotkaniach z wulkanizatorami. Czy warto naprawiać bok opony osobowo-dostawczej, bo o takich jest mowa, metodą „na gorąco”? Któż dzisiaj ma czas na tak długą naprawę? Czy ta naprawa jest ekonomicznie uzasadniona? Może lepiej sprzedać klientowi nową oponę? Czy w ogóle można naprawić bok opony? Poniżej postaram się odpowiedzieć na […]

Montażownica do bezstykowego demontażu kół firmy Giuliano

Pracownicy serwisów wulkanizacyjnych coraz częściej spotykają się z oponami, które mogą sprawić trudność w zdemontowaniu lub w założeniu ich na felgę. Dobrze jeśli serwis taki przyzna klientowi, że nie potrafi i nie może go w takim przypadku obsłużyć. Jeśli jednak nie jest do końca uczciwy, może poważnie uszkodzić oponę. Czasami nie widać ich na pierwszy […]

Jak działa kabina lakiernicza?

Są dwie podstawowe fazy pracy: faza lakierowania i faza suszenia. W fazie lakierowania zasada działania wszystkich kabin lakierniczych, ze względu na konieczność zachowania bezpieczeństwa i skutecznej wentylacji, powinna być taka sama. Wentylator nadmuchowy pobiera czyste powietrze z zewnątrz, kieruje je na wymiennik ciepła gdzie powietrze zostaje ogrzane do nastawionej temperatury, po czym powietrze to zostaje […]

Stanowisko wyciągowe ATEX w Autokabina

Firma Autokabina oferuje stanowisko wyciągowe przeciwwybuchowe (strefa II) ATEX w promocyjnych cenach. Do wyczerpania zapasów stanowisko można kupić za 790 zł, a przy zakupie większej ilości rabat sięga nawet 30 proc. Urządzenie można wykorzystywać jako stanowisko wyciągowe do wykonywania małych prac lakierniczych, lakierowania próbnego, malowania drobnych części, szlifowania, klejenia i innych prac, przy których powstają […]

Nowe katalogi Mahle

Dostępne są już katalogi części silnikowych Mahle na rok 2010, wydane dla całego programu części silnikowych oraz filtrów przeznaczonych do pojazdów użytkowych oraz osobowych. Zestaw obejmuje: – katalog zestawów cylindrowo-tłokowych, – katalog pierścieni tłokowych, – katalog panewek, – katalog zaworów. Dostępne katalogi filtrów: – katalog Knechta – samochody osobowe (na rok 2010) – katalog Knechta […]

Dlaczego nie chłodzi?

Na ogół klient pojawia się w warsztacie dopiero wtedy, gdy klimatyzacja w jego samochodzie nie działa lub spada jej skuteczność. Oznacza to dla warsztatu konieczność zdiagnozowania przyczyn zakłóceń. Do zlokalizowania usterki w układzie klimatyzacji wystarczy najprostsze urządzenie do serwisowania klimatyzacji, przyrząd do lokalizowania nieszczelności, asortyment drobnych części oraz odpowiednia wiedza. W przypadku klimatyzacji nowej generacji […]