Ochrona środowiska naturalnego odgrywa coraz większą rolę na różnorodnych płaszczyznach. Ludzie stają się coraz bardziej świadomi ryzyka jakie niesie za sobą brak fundamentalnej wiedzy w tej kwestii. Wiele zmian zachodzi również w samej branży akumulatorowej, wydawać by się mogło, że trudno pogodzić te dwie kwestie. Nic bardziej mylnego!
Kilka słów o akumulatorze
Jak ogólnie wiadomo w skład budowy akumulatora wchodzą między innymi rakotwórczy pierwiastek ołów oraz powodujący silne oparzenia kwas siarkowy. Te dwie substancje są bardzo szkodliwe zarówno dla człowieka, zwierząt jak i środowiska naturalnego. Czy jednak musimy obawiać się niebezpiecznych następstw w trakcie normalnej eksploatacji akumulatora? Zdecydowanie nie.
Problem pojawia się, gdy wyrzucamy zużyty akumulator na śmietnik. Ryzyko, że chemiczne substancje z wyrzuconego akumulatora przenikną do gleb, wód gruntowych lub co gorsza znajdą go dzieci i potraktują jako świetną zabawkę jest ogromne. Czy aby nie dopuścić do takich sytuacji musimy zawierzyć jedynie rozsądkowi wszystkich kierowców? Już nie.
Ustawa skierowana przeciw mało roztropnym
Na szczęście już nie tylko wiara w ludzką odpowiedzialność i świadomość stoi na straży właściwej utylizacji zużytych akumulatorów. 24 kwietnia 2009 uchwalono nową ustawę dotyczącą baterii i akumulatorów. W jej myśl zarówno producenci, pośrednicy handlowi jaki i użytkownicy akumulatorów muszą przestrzegać nowych przepisów. Każdy użytkownik ma obowiązek dostarczyć zużyty akumulator do sprzedawcy, ten z kolei jest odpowiedzialny za jego zgodną z wymogami utylizację. W związku z tym przy zakupie nowego akumulatora będziemy zobowiązani przekazać sprzedawcy stary akumulator. Nie dostarczając go musimy wnieść opłatę depozytową, czyli nie dbamy zarówno o środowisko jak i własny portfel.
Recykling i Utylizacja – co to oznacza w praktyce?
Recykling umożliwia odzyskanie znacznej części surowców. Oddając zużyty akumulator do utylizacji chronimy środowisko, zmniejszamy koszty produkcji, co daje w praktyce oszczędność dla nas samych przy zakupie akumulatora. Obecnie możliwe jest odzyskiwanie 100% zużytych akumulatorów. Dzięki nowej ustawie tak właśnie się dzieje nie tylko w teorii.
Bądźmy proekologiczni
Ekologiczna postawa w utylizacji akumulatorów to praca składowa użytkowników, producentów i dystrybutorów. Jako wzór służyć może ten ostatni, firma Motrex. Motrex jest wyłącznym importerem na rynku Polskim ukraińskiej marki WESTA ISIC z Dniepropietrowska. Ten dystrybutor dostosowuje się w 100% do wprowadzonej 24 kwietnia 2009 ustawy. To znaczy? Motrex podejmuje działania edukujące swoich klientów, przyjmuje odpady akumulatorowe od firm przy okazji dostarczając na rynek 100% wysokiej jakości akumulatory. Akumulatory marki FORSE, WESTA i FB to wydłużona żywotność, ponadprzeciętne parametry i niskie koszty obsługi w jednym. A to wszystko przy dostosowaniu ekonomii do ekologicznych standardów.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 13 marca 2013, 17:20 0 0
Bravo !!! co sprzedaż nie idzie to złom chcecie pozyskać i zarobić ????? uuuuuuuuuuu nie dacie rady JC was bije Zap również więc pytam z czym do ludu ??
Odpowiedz
Anonim, 14 marca 2013, 8:04 0 0
Akumulator spoko, tylko czemu tak podnoszą ceny co chwole już i tak linia premium jest zbyt droga.
Odpowiedz
Anonim, 18 marca 2013, 8:31 0 0
Spójrzcie na wage tych akumulatorów na 92 poterfi być 3 kg różnicy. Pytam gdzie tu uczciwość
skoro nowy akumulator jest lżejszy od starego w którym w 90% nie ma juz elektrolitu. A jak klient kupuje do auta 45ah a oddaje 62 to co się dzieje z tą różnicą? czyj to jest zysk ? bo napewno nie klienta. Akumulatory powinny być rozliczane inaczej. Każdy powinien już w cenie zawierac kaucje, wtedy im większy akumulator klient zdaje tym większy rabat dostaje.
Odpowiedz
Anonim, 18 marca 2013, 9:40 1 0
A je jestem zadowolony mam 74 Ah FORSE.
Odpowiedz