Porady GIRLING dla mechaników

4 marca 2010, 0:00

Nowa tarcza hamulcowa powinna być zakładana tylko na starannie oczyszczoną piastę. Brud, korozja lub warstwa smaru jaka pozostanie pomiędzy piastą a tarczą może uniemożliwić prawidłowe przyleganie tarczy, co spowoduje, że tarcza będzie się zachowywać tak, jak gdyby była wykrzywiona. Do odtłuszczania nowej tarczy hamulcowej należy używać specjalnych preparatów, nie czekać aż smar „wypali się” podczas jazdy.

Przy okazji wymiany tarcz hamulcowych powinna być skontrolowana także jakość zacisku hamulcowego. Wszelkie niesprawności mogą doprowadzić do uszkodzenia tarczy lub jej przyśpieszonego zużycia.

Zawsze przed wymianą kompletu hamulcowego przedniego należy sprawdzić jakość hamulców tylnych. Jeśli z powodu zużycia lub usterki skuteczność hamulców tylnych jest zbyt mała – hamulce przednie będą przeciążone i mogą się przegrzewać. Problemy pojawiają się zwłaszcza wtedy, kiedy podróżujemy z pełnym obciążeniem.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!