Driftujący Polonez Caro z silnikiem 3.0 V6 – zobacz film
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
2 czerwca 2016, 9:51
Nie sztuką jest poddać tuningowi doskonale się do tego nadające BMW czy Nissana. Naprawdę ciężkiej pracy w warsztacie i kreatywnego myślenia wymagają takie przeróbki jak ta – ponad 200-konny Polonez. Zobacz, co potrafi ta maszyna.
W poczciwego Poloneza z rocznika 1995 włożono silnik od Opla Omegi – lubiany przez specjalistów od tuningu motor 3.0 M V6 o mocy 215 KM. Na hamowni auto uzyskało aż 281 Nm momentu obrotowego. Zmodyfikowano układ hamulcowy, zapożyczając go od Lancii Delty II generacji (tarcze Brembo).
Mimo naprawdę ciekawej konstrukcji, pojazd ma pewne słabości, które nie pozwalają mu na wykorzystanie w pełni możliwości drzemiących w jednostce napędowej. Przede wszystkim duży, oplowski silnik znacznie zwiększył masę auta. Przydałaby się więc bardziej kompleksowa modyfikacja zawieszenia. Na filmie, Polonez ma zamontowane, cytując właściciela: "zawias przód: sprężyny od Żuka, amortyzatory z VW T4, zawias tył: dołożone grube pióro (robione u kowala). Oczywiście barierą dla większych modyfikacji były koszty. Właściciel auta niedawno wystawił pojazd na sprzedaż.
Polski pasjonat postanowił wziąć na swój warsztat samochód, który “motoryzował” Polskę. Jego ideą stało się przerobienie leciwego Fiata 125p na sportowe coupe. Efekt metamorfozy jest piorunujący i robi furorę na całym świecie. Pewnego dnia na jednym z for dla osób interesujących się tuningiem pojawił się człowiek, który twierdził, że zamierza przerobić poczciwego Dużego Fiata na […]
Jiří Jeřábek czeski wynalazca chce zrewolucjonizować wyposażenie współczesnego warsztatu. Od połowy lat 90. projektuje innowacyjne podnośniki do samochodów, a w roku 2008, jego produkt o nazwie AUTOLIFT 2000 otrzymał homologację na podnoszenie pojazdów do 2000 kg. Jiří Jeřábek cały czas udoskonala swoje wynalazki i właśnie z tego powodu w 2012 r. powstał AUTOLIFT 3000, w […]
Czy zastanawialiście się kiedyś nad najczęściej poszukiwaną poradą motoryzacyjną w Internecie? Otóż to. Polacy najczęściej szukają pomocy przy… wymianie żarówki. Czynność to pozornie banalna, lecz mechanicy dobrze wiedzą, że nie w przypadku każdego modelu samochodu. Wydaje się, że wymiana żarówki to czynność, z którą musi się zmierzyć każdy posiadacz samochodu. Choć nie uczą tego na […]
Jak widać poniżej, w stwierdzeniu “potrzeba jest matką wynalazków” jest wiele prawdy. Oczywistym jest, że w ekstremalnych warunkach przetrwa ten, kto najlepiej się dostosuje. Ten orientalny lakiernik już udowodnił, że poradzi sobie w każdych warunkach. Przykładem może być jego aerograf wykonany z przedmiotów codziennego użytku, który działa bez zastrzeżeń. Jednak jak mawiają: jeżeli coś wygląda […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
jocker,
3 czerwca 2016, 5:22
00
ze złomu cuda nie zrobisz. Sprężyny od żuka pióra od kowala haha a wydech od pana kazia z bryczki bo tak pierdzi. Polonez to był jest i będzie złom. jeremy clarkson fajnie go opisał i miał rację. Wiadomo idzie ale zostanie tylko zewnętrzna skorupka i tak zmodyfikowana czyli z poloneza zostanie może 5%
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
jocker, 3 czerwca 2016, 5:22 0 0
ze złomu cuda nie zrobisz. Sprężyny od żuka pióra od kowala haha a wydech od pana kazia z bryczki bo tak pierdzi. Polonez to był jest i będzie złom. jeremy clarkson fajnie go opisał i miał rację. Wiadomo idzie ale zostanie tylko zewnętrzna skorupka i tak zmodyfikowana czyli z poloneza zostanie może 5%
Odpowiedz