Większość warsztatów, które uczestniczyły w naszej ankiecie nie posiada własnej strony internetowej. Wydawać by się mogło, że cała reszta, dzięki obecności w sieci buduje dużą przewagę nad konkurencją. Trzeba jednak pamiętać, że istotna jest także jakość internetowej witryny.
W naszej ankiecie brali udział właściciele oraz pracownicy warsztatów. Tylko 42% z nich zadeklarowało, że ich warsztat posiada własną stronę internetową.
Biorąc pod uwagę bieżące trendy, można by powiedzieć, że ponad połowa polskich warsztatów niezależnych nie istnieje – ponieważ nie jest obecna w sieci. Okazuje się jednak, że także w przypadku tej grupy, która stronę posiada, można znaleźć warsztaty, którym interaktywna komunikacja z klientami nie wychodzi najlepiej.
Powszechną praktyką jest niezwracanie uwagi na popularność strony w Internecie. Na to, czy jest ona w poprawny sposób pozycjonowana i czy klienci łatwo mogą ją odnaleźć. Zaledwie 18% badanych wie, ile osób odwiedza witrynę ich warsztatu w ciągu miesiąca. Cała reszta nie zna takich statystyk. Co więcej, aż 71% badanych nie posiada nawet narzędzi do badania ruchu na stronie.
Z drugiej strony cieszy fakt, że większość warsztatowych stron (77%) dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych, których udział w grupie urządzeń używanych do przeglądania sieci wzrasta w zawrotnym tempie. 17% badanych nie wie, czy ich witryna wygląda dobrze na smartfonach czy tabletach, ponieważ nigdy tego nie sprawdzali.
Tej grupy raczej nie zaliczymy do szczególnie aktywnych w zakresie popularyzowania swojej strony. Zbiorcze statystyki nie wyglądają jednak źle, gdyż 40% warsztatów posiadających stronę w sieci, korzysta z płatnego pozycjonowania w wyszukiwarkach lub innej formy internetowej reklamy.
Popularne niegdyś hasło “Internet to przyszłość” utraciło swoje znaczenie. Sieć jest już teraźniejszością i trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie w jakimkolwiek biznesie bez korzystania z niej. Profity, na które może liczyć warsztat posiadający własną stronę internetową są wielorakie – od podniesienia prestiżu firmy aż po napływ nowych klientów. Zwłaszcza przedstawiciele młodego pokolenia są zdolni do podejmowania decyzji o tym, do którego warsztatu się udać, wyłącznie na podstawie internetowego “researchu”. Pamiętajmy, że inwestycja w obecność w sieci z pewnością się zwróci.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
mechanio, 19 listopada 2017, 9:11 5 0
Powiem tak,wazniejsze jest dla mnie ile osob odwiedza moj warsztat osobiscie
Odpowiedz