Dlaczego sieci odnoszą większe sukcesy?
Fakty, Trendy, Wyzwania
Cześć I
„MARKETING SIECI WARSZTATOWYCH” zajmuje się podstawowymi strukturami sieci. Zawiera przegląd aktualnej liczby partnerów, informacji o tym kto kieruje sieciami i czy są one w formie franszyzy czy umowy sieciowej. W części tej znajduje się też scenariusz kierunków rozwoju sieci full-service. W „Wyzwaniach” znajdują się rekomendacje mające ułatwić przyszłą działalność. Część odnosząca się do badań przeprowadzonych wśród partnerów sieci pokazuje interesujące kierunki rozwoju przeciwne wynikom porównywalnego badania z 1999 roku. Na koniec podano również szczegółową bazę danych z najważniejszymi danymi kontaktowymi 64 sieci.
Profile, wzorce wykonania, koszty
Część II „Porównanie sieci warsztatowych” składa się z banku danych 35 sieci. Dla każdej sieci dany jest szczegółowy opis zakresu usług jakie zawiera sieć, kosztów i minimalnych standardów koniecznych do osiągnięcia.
Struktura banku danych jest taka sama dla wszystkich sieci, co stwarza możliwość dokonania interesujących porównań ze względu na różne kryteria.
Tytuł |
Szczegóły |
Grupa docelowa |
Ilość stron raportu |
Cena bez podatku w (€) |
Marketing sieci warsztatowych |
Część 1 |
1 |
120 |
950 + 8 za doręczenie |
Część 2 |
1 |
ok. 150 |
950 + 8 za doręczenie |
|
Część 3 |
3 |
ok. 20 |
50 + 8 za doręczenie |
Więcej informacji na powyższy temat udzielą Państwu:
Alfred Franke, e-mail: alfred@motofocus.pl
Tel. +48 22 773 87 75
Spis treści:
Cześć I: Sieci warsztatowe -test wydajności
1. Wprowadzenie, zdefiniowanie docelowych odbiorców
2. Rozwój aftermarket
2.1 Czynniki wpływające na rozwój aftermarketu motoryzacyjnego
2.2 Rozwój warsztatów samochodowych
3. Marketing sieci warsztatów samochodowych na niemieckim aftermarket
3.1 Sieci związane z mechaniką/elektryką/elektroniką
3.1.1 Sieci full-service (główne sieci, podsieci)
3.1.2 Szczegółowe sieci zorientowane na produkt
3.2 Systemy lakiernictwa i karoserii
3.3 Efektywne systemy naprawy
3.4 Opony i systemy szybkiego reagowania
3.5 Szyby samochodowe
3.6 Sieci specjalistycznych sklepów detalicznych
3.7 Status i przyszłe rekomendacje jak działać w przyszłości
3.7.1 Proces koncentracji
3.7.2 Kierowcy w centrum zainteresowania sieci warsztatów
4. Wyzwania dla franszyzy, dystrybucji, fabryk i partnerów warsztatów samochodowych
5. Wyniki badań dotyczących sieci full-service łącznie z porównaniem z wynikami z roku 1999
5.1 Ocena sieci i ich warsztatowych partnerów
5.2 Stopień realizacji wzorców
5.3 Ocena lojalności partnerów wobec ich sieci
5.4 Upodobania i uprzedzenia z punktu widzenia partnerów warsztatów samochodowych
5.5 Możliwości rozwoju
5.6 Umowa serwisowa a umowa sieciowa
5.7 Dane demograficzne o partnerach warsztatów samochodowych
6. Wyniki
7. Baza danych kontaktów do 64 sieci
Badania warsztatów (patrz punkt 5) zostały przeprowadzone jako telefoniczny wywiad w grupie 268 partnerów warsztatów sieci full-service jesienią 2004 roku. Wycena badań opiera się na liczbie partnerów sieci. Przebadani zostali właściciele i decydenci. Celem badania było ustalenie kierunków rozwoju w porównaniu z poprzednimi badaniami z roku 1999. Analiza wyników została przeprowadzona uwzględniając region i liczbę pracowników poszczególnych partnerów sieci. Badania maja około 120 stron.
Część II: Porównanie sieci warsztatowych – Profil 37 sieci
Baza danych profili obejmuje następujące sieci:
Sieci full-service
1a, AC auto Check, ad AUTO DIENST, ad truckdrive, Autofit, AutoCrew, Auto Einmaleins, Automeister, ASP, Bosh Partner System, Coparts Plus, dieautowerkstatt, Meisterhaft, Motoo, primo, stop + go, and the sub systems AUTOMOBIL Meisterwerkstatt, meinewerkstatt.de, Top Meisterwerkstatt
Sieci zorientowane na określony product
Partner, Hella Service Partner, Luk Meisterservice, Original Sachs Service, Pierburg Service
Sieci związane z blacharką i karoserią
Acoat Selected, Identica, Rep@net
Sieci oponiarskie
autoPartner, Auto plus, Temat Verbundpartner, Coparts Plus Handelspartner
Na każdą sieć poświęcono około 4-6 stron. Profile opierają się na informacjach dostarczonych przez sieci i uaktualnionych latem 2005 roku.