Struktura – Fakty – Trendy
Niemiecki aftermarket przechodzi strukturalną zmianę. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku niezależnego aftermarketu. Celem niniejszego raportu jest przedstawienie Państwu przejrzystego i szczegółowego przeglądu obecnej sytuacji na rynku i jego przyszłego rozwoju. Raport ten zawiera także kompletny opis struktury dystrybucji i jej kanałów.
Raport odnosi się tylko do wtórnej sprzedaży na niemieckim rynku motoryzacyjnym. Dostępny jest jedynie w wersji drukowanej, nie jest dostępny w wersji elektronicznej. Prosimy zwrócić uwagę, iż w tłumaczeniu opisującym dystrybucję mogą pojawić się terminy obce dla Państwa rodzimego rynku. W pierwszej części raportu wszystkie terminy zostały zdefiniowane i wytłumaczone, więc zrozumienie i znalezienie podobnych terminów dotyczących Waszego rynku powinno stać się łatwiejsze.
Tom I – Generalny opis struktury, szczegółowe okoliczności i perspektywy niemieckiego aftermarketu.
„Aftermarket” – trendy – raport
Krótki opis struktury i zawartości
Ta część raportu oferuje wgląd w podstawowe struktury i warunki niemieckiego aftermarketu. W przeciągu ostatnich 20 lat obserwowaliśmy rozwój aftermarketu, który doprowadził do obecnej sytuacji rynkowej. Szczegółowy opis rozmiaru rynku i jego udziału we wszystkich ważnych grupach produktów daje całościowy pogląd na bieżącą dystrybucję na niemieckim aftermarkecie. Zaprezentowano podstawowe warunki i czynniki mające wpływ na jego rozwój. Raport opisuje perspektywy aftermarketu i dystrybucji części zamiennych.
W opracowaniu rozważone zostały możliwości zmian w niezależnym aftermarkecie oraz oceniono, jak duży wpływ ma na niego działalność przedsiębiorstw produkujących oryginalne wyposażenie samochodowe i części samochodowe.
Tytuł |
Szczegóły |
Grupa docelowa |
Ilość stron raportu |
Cena bez podatku w (€) |
Aftermarket |
Trendy, fakty, scenariusz aż do 2020 roku |
1 |
220 |
3.350 |
Wersja skrócona |
2 |
175 |
950 + 25 za doręczenie |
Więcej informacji na powyższy temat udzielą Państwu:
Alfred Franke e-mail alfred@motofocus.pl
Tel. +48 22 773 87 75
AFTERMARKET: SPIS TREŚCI
Część 1
1. O badaniach
1.1 Definicje i zakres terminów
1.2 Metoda
1.3 Objaśnienia ważne dla zrozumienia danych rynku
2. Sytuacja na rynku w roku 2003
2.1 Rozmiar rynku ze względu na asortyment
2.2 Roczne koszty części do samochodów osobowych ponoszone przez ich właścicieli (tylko koszty materiału)
2.3 Zarys struktury rynku
2.4 Części, środki chemiczne, akcesoria, opony, szyby
2.4.1 Udziały rynkowe poszczególnych kanałów sprzedaży (pytanie zamknięte)
2.4.2 Udziały rynkowe poszczególnych kanałów sprzedaży (pytanie otwarte)
2.4.3 Znaczenie rynku dystrybucji na poszczególnych poziomach dystrybucji
2.4.3.1 Poziom lokalnej dystrybucji
2.4.3.2 Poziom regionalnej dystrybucji
2.4.3.3 Poziom ponadregionalny dystrybucji
2.4.3.4 Krajowy poziom dystrybucji
2.4.3.5 Poziom przedsiębiorstw
2.4.3.6 Rynek OES a niezależny aftermarket
2.5 Części, w tym: części eksploatacyjne, części nadwozia, części elektryczne / elektronika
2.5.1 Znaczenie Rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu przedsiębiorstwa
2.5.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
2.6 Części eksploatacyjne
2.6.1 Znaczenie rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu producenta
2.6.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
2.7 Części elektroniczne / elektronika
2.7.1 Znaczenie rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu producenta
2.7.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
2.8 Nadwozie / metalowe części
2.8.1 Znaczenie rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu producenta
2.8.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
2.9 Zespoły
2.9.1 Znaczenie rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu producenta
2.9.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
2.10 Samochodowe produkty chemiczne w tym: lakier samochodowy, olej, inne
2.10.1 Znaczenie rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu producenta
2.10.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
2.11 Lakier samochodowy
2.11.1 Znaczenie rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu producenta
2.11.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
2.12 Smary
2.12.1 Znaczenie rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu producenta
2.12.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
2.13 Inne produkty chemiczne w tym produkty do ochrony/pielęgnacji samochodu
2.13.1 Znaczenie rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu producenta
2.13.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
2.14 Akcesoria
2.14.1 Znaczenie rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu producenta
2.14.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
2.15 Szyby samochodowe
2.15.1 Znaczenie rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu producenta
2.15.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
2.16 Opony
2.16.1 Znaczenie rynku OES / niezależny aftermarket od poziomu napraw do poziomu producenta
2.16.2 Szczegółowa ocena poziomu napraw
3. Aftermarket – sieć struktur i trendy w dystrybucji
3.1 Generalne struktury sprzedaży
3.2 Warsztaty samochodowe
3.2.1 Warsztaty samochodowe OES
3.2.2 Warsztaty samochodowe IAM
3.2.2.1 Niezależne firmowe warsztaty samochodowe
3.2.3 Lakiernie i blacharstwo
3.2.4 Sprzedaż detaliczna opon
3.2.5 Sklepy specjalistyczne z serwisem i częściami samochodowymi
3.2.6 Szyby samochodowe
3.2.7 Zrób- to-sam
3.2.8 Promocje
3.3 Dystrybutorzy
3.3.1 Dystrybutorzy IAM
3.3.1.1 Kooperatorzy
3.3.1.2 Ponadregionalni liderzy hurtowników części
3.3.1.3 Regionalni hurtownicy części
3.3.1.4 Lokalni hurtownicy części
3.3.1.5 Bezpośredni sprzedawcy
3.3.1.6 E-biznes
3.3.2 Dystrybutorzy OES
3.3.3 Specjaliści sprzedaży hurtowej
3.3.3.1 Hurtownicy szyb samochodowych
3.3.3.2 Hurtownicy opon
3.4 Dostawcy
3.4.1 Handel OEM
3.4.2 Aftermarket biznes
3.5 Przemysł motoryzacyjny
4 Scenariusze dystrybucji
4.1 Parametry dla rozwoju scenariuszy
4.2 Scenariusze aftermarketu dla części samochodowych
4.2.1 Scenariusz aftermarketu części dla „Wykluczenia monopolizacji rynku”
4.2.2 Scenariusz rozwoju aftermarketu części ze względu na różnorodność działań operacyjnych
4.2.3 Scenariusz rozwoju aftermarketu części zgodnie z szacunkami WOLK & PARTNER CAR CONSULT
4.2.4 Przegląd trzech scenariuszy kanałów sprzedaży napraw