Ważna wskazówka do montażu hydraulicznych popychaczy zaworów

28 kwietnia 2006, 0:00

Firma INA – producent hydraulicznych popychaczy zaworów pragnie zwrócić uwagę na niebezpieczeństwo pomyłki przy montażu popychaczy 420 0043 10 i 420 0022 10.
Dwa popychacze zaworów, widoczne poniżej na zdjęciach, wyglądające z zewnątrz identycznie, mogą być używane tylko do wybranych modeli samochodów.
W żadnym wypadku nie są zamienne.
Należy zwrócić uwagę przy zamawianiu i montażu hydraulicznych popychaczy zaworów na ich właściwe zastosowanie i przyporządkowanie do konkretnych modeli pojazdów, zgodnie z zaleceniami producenta.
W katalogu INA znajdą Państwo dokładne ograniczenia pod kątem różnorodności wyposażenia poszczególnych modeli. Te informacje są ważne przy właściwym doborze produktów.

 ]1[


Uwaga na popychacze 420 0043 10 i 420 0022 10 – niebezpieczeństwo pomyłki
Ważna wskazówka:

Jednakowe wymiary geometrycznych, lecz niezamienne, ponieważ:
 – różne czasy opadania elementów hydraulicznych (HTE),
 – różna wymagana ilość oleju,
 – inne specyfikacje oleju,
 – inna struktura powierzchni popychacza (np. hartowana, nitrowana, fosforanowana itp.),
 – typ popychaczy (labiryntowe, bezwyciekowe, z obiegiem wewnętrznym),
 – różne siły sprężynek zaworu zwrotnego,
 – różne skoki elementów hydraulicznych (HTE) (mm).


Możliwe konsekwencje nieprzestrzegania zasad:
 – podwyższone siły w układach,
 – hałasy w układzie rozrządu,
 – większe tarcie i zużycie materiału,
 – przeciążenie elementów,
 – większa emisja spalin i wzrost zużycia paliwa
 – uszkodzenia silnika.

Źródło: Luk – Aftermarket Service

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!