Przedstawiamy krótkie podsumowanie ankiety „Rynek świec zapłonowych w Polsce 2005”.
Badania zrealizowane zostały na przełomie listopada i grudnia (a więc na początku sezonu zimowego – w okresie szczególnego zainteresowania świecami) i obejmowało warsztaty samochodowe oraz sklepy i hurtownie, które posiadają w swojej ofercie świece zapłonowe.
Tematyka badań dotyczyła wizerunku poszczególnych marek, słabych i silnych stron, tendencji widocznych na rynku i wielu innych istotnych elementów. Na początku stycznia tylko osoby uczestniczące (udzielające odpowiedzi) w naszych badaniach otrzymają bezpłatnie podstawowe wyniki badań.
Pełne wyniki badań dostępne będą odpłatnie. Aby na przyszłość zainteresować Państwa uczestnictwem w głosowaniu przy kolejnych badaniach postanowiliśmy poniżej opublikować trzy tabele i trzy ilustrujące je wykresy z przygotowywanego raportu.
Aby uzyskać więcej informacji kliknij więcej.
Podstawową informacją, jaką chcieliśmy uzyskać w naszym badaniu było to, jak często (po jakim przebiegu) klienci ankietowanych firm (kierowcy) decydują się wymienić świece zapłonowe na nowe.
Tabela 1. Wymiana świec iskrowych na nowe:
Po ilu kilometrach przebiegu klienci zazwyczaj decydują się wymieniać świece iskrowe na nowe: |
% odpowiedzi |
10.000km |
1,3% |
20.000km |
35,2% |
40.000km |
51,9% |
60.000km |
11,1% |
90.000km |
0,5% |
|
100% |
]1[
Jak widać w powyższej tabeli, większość kierowców decyduje się na wymianę świec po około 40 tysiącach kilometrów, lub nieco wcześniej.
Bardzo ważną kwestią jest, jaki czynnik jest kluczowy przy podejmowaniu decyzji o wymianie świec. Dane zamieszczone w poniższej tabeli świadczą, że najważniejsza (niemal połowa odpowiedzi) jest sugestia sprzedawcy w sklepie motoryzacyjnym lub mechanika. Widać więc wyraźnie, jak wielkie znaczenie dla dystrybutorów i producentów świec ma opinia, jaką ich produkty cieszą się wśród osób doradzających kierowcom.
Tabela 2. Decyzja o wymianie świec na nowe:
Sugestia sprzedawcy / mechanika |
49,8% |
Okresowe przeglądy samochodu |
26,3% |
Zalecenia producenta samochodu |
13,4% |
Decyzja kierowcy |
10,5% |
100% |
]2[
W ankiecie zapytaliśmy badane firmy również o to, jakie ich zdaniem są najczęstsze przyczyny reklamacji świec iskrowych. Można było zaznaczyć trzy najbardziej istotne przyczyny.
Niemal równa ilość odpowiedzi na to pytanie (nieco powyżej 27%) wskazywała na zaolejenie świec lub przebicia izolatora. Nieco mniej ważne okazało się nadmierne zużycie elektrod i ich mechaniczne uszkodzenia oraz uszkodzenia gwintu świecy i uszczelnienia.
Tabela 3. Przyczyny reklamacji świec iskrowych (3 wskazania):
Zanieczyszczenie (zaolejenie) świec |
27,8% |
Pęknięcia (przebicia) izolatora |
27,3% |
Nadmierne zużycie elektrod |
20,4% |
Mechaniczne uszkodzenia elektrod |
13,7% |
Uszkodzenia gwintu/uszczelnienia |
7,4% |
Inne |
3,4% |
|
100% |
]3[
Komentarze