Dla nowej gamy tarcz hamulcowych dostępnej w sektorze Aftermarket, Brembo opracowało i wykonało specjalne wiercenie, które łączy przyciągającą wzrok estetykę ze znakomitym i skutecznym działaniem w każdych warunkach hamowania, tak aby podkreślić styl jazdy prawdziwych pasjonatów.
Nowa gama Brembo Xtra, opracowana przez Dział Badań i Rozwoju (R&D) Brembo, na bazie doświadczeń z producentami najbardziej prestiżowych marek samochodów oraz seriami wyścigów takich jak m.in. NASCAR, Indycar, Formula 1, MotoGP, przedstawia rozwiązanie z otworami na powierzchni hamowania, co stanowi znaczną poprawę osiągów całego układu hamulcowego.
Tarcze wiercone Brembo Xtra powstały z myślą o młodych (20-45 lat) pasjonatach samochodów. To kierowca doskonale orientujący się w najbardziej innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych – uważny czytelnik czasopism branżowych, który dla uzyskania bardziej precyzyjnej opinii, stale śledzi także specjalistyczne fora i konta społecznościowe ulubionych marek. Dba o utrzymanie swojego samochodu
i dlatego jest gotowy poświęcić mu więcej czasu i zasobów niż przeciętny kierowca. Prowadzi samochód kompaktowy, niedawno zarejestrowany (4-5 lat), o sportowym charakterze, ale niekoniecznie przeznaczony do wyścigów.
Brembo Xtra to nie tylko bardziej atrakcyjny wygląd nawiercanych i lakierowanych w technologii UV tarcz ale przede wszystkim:
1. Większy współczynnik tarcia
Obecność otworów na tarczy hamulcowej jest gwarancją wyższego współczynnika tarcia oraz szybszej i skuteczniejszej reakcji układu hamulcowego. Powierzchnia otworów zapewnia, zwłaszcza w początkowych fazach hamowania, lepszą wydajność, dzięki większemu współczynnikowi tarcia.
2. Czyszczenie i renowacja klocków
Otwory dają efekt "zgarniania", który czyści powierzchnię klocka ze szkodliwych osadów materiałowych, a także zapobiega osadzaniu się w materiale ciernym klocka najmniejszych nawet pozostałości materiału żelaznego, pochodzących z zużycia tarczy hamulcowej.
3. Lepsze osiągi na mokrej nawierzchni
Wiercenie umożliwia również przerwanie filmu wodnego, który może utworzyć się na powierzchni hamującej. Dlatego nawet podczas jazdy na mokrej nawierzchni, układ skutecznie reaguje już przy pierwszym hamowaniu, zapewniając takie samo działanie w każdych warunkach atmosferycznych.
4. Maksymalne tarcie nawet przy maksymalnych naprężeniach
W wysokiej temperaturze roboczej spalanie żywic znajdujących się w materiale ciernym klocka powoduje wytwarzanie gazów, które mogą spowodować zjawisko fadingu, zmniejszając współczynnik tarcia między klockiem a tarczą. Otwory umożliwiają szybkie wydalenie gazów i równie szybkie przywrócenie optymalnych warunków hamowania.
5. Chłodzenie układu hamulcowego
Obecność otworów poprawia zdolność odprowadzania ciepła z tarczy i klocka ze względu na większy przepływ powietrza, zwiększając wydajność całego układu hamulcowego.
W nowej gamie Brembo Xtra szczególną uwagę poświęcono także pełnej zgodności z najbardziej rygorystycznymi wymogami dotyczącymi trwałości i wytrzymałości. Aby produkt końcowy był wydajny i przede wszystkim bezpieczny, kluczowe znaczenie ma etap projektowania i produkcji tych tarcz. Podczas projektowania każdej tarczy, inżynierowie Brembo opracowują liczbę, wymiar, kształt i rozmieszczenie wszystkich otworów.
Następnie tarcze Brembo Xtra przechodzą testy na hamowni podwoziowej i na drodze, by zapewnić maksymalne osiągi w każdych warunkach oraz by mogły spełnić wszystkie wymogi bezpieczeństwa i wytrzymałości postawione przez konstruktorów.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź: www.bremboparts.com lub www.brembo.com
Komentarze