W roku obrotowym 2014/2015 HELLA odnotowała sprzedaż na poziomie 5,8 mld. euro, co stanowi 9% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 12% do 445 mln euro. W segmencie aftermarket, HELLA odnotowała wzrost przychodów o 5% do kwoty 1 130 000 euro, głównie z tytułu działalności hurtowej w Danii i w Polsce.
– „Miniony rok fiskalny był bardzo udany dla HELLI” – mówi dr Rolf Breidenbach, Prezes Zarządu HELLA – „Osiągnęliśmy nasze cele: kontynuowaliśmy wzrost znacznie powyżej poziomu rynkowego, a także odnotowaliśmy wzrost rentowności.” – dodaje.
Do dobrych wyników HELLI przyczyniła się koniunktura w branży motoryzacyjnej, popyt na rynku, a także kilka nowych premier produktów, które obejmowały w szczególności reflektory z technologią LED i złożone systemy elektronicznego wsparcia kierowcy i zarządzania energią. Koncern zwiększa systematycznie nakłady na badania i rozwój jako kluczowy element swojej strategii. Celem firmy jest dalsze umacnianie pozycji lidera technologicznego w swojej branży.
Technologicznie wiodące produkty są kluczem do strategii HELLI – mówi dr Breidenbach. One tworzą przewagę konkurencyjną, a jednocześnie budują fundament naszego przyszłego rozwoju.
W swoich badaniach firma koncentruje się na koncepcjach, które umożliwiają kompleksowe wykorzystanie technologii LED we wszystkich segmentach pojazdów, oraz na rozwoju technologii, które pomagają w zmniejszaniu emisji CO2.
Komentarze