Trwa tegoroczna edycja konkursu AUTOFACHMAN, w której tym razem biorą udział nie tylko uczniowie szkół motoryzacyjnych, ale także warsztaty oraz praktykanci. Rosnący zasięg i skala konkursu przyciągnęły uwagę ważnych postaci z branży motoryzacyjnej, które zdecydowały się wesprzeć wydarzenie. Poznajcie ambasadorów konkursu AUTOFACHMAN 2024.
Konkurs edukacyjny AUTOFACHMAN trwa
Za nami I etap konkursu AUTOFACHMAN w kategorii przeznaczonej dla uczniów szkół kształcących przyszłych mechaników. Już 21 marca wystartuje drugi etap tej kategorii i jednocześnie pierwszy etap kategorii konkursu, w której rywalizować będą przedstawiciele warsztatów samochodowych oraz praktykanci. W tym roku początkowe etapy konkursowe przeprowadzane są za pomocą nowej platformy Xpertis. Finał obu kategorii odbędzie się już w formie spotkania “na żywo”, w dniach 7-8 maja. Więcej szczegółów można znaleźć TUTAJ.
Nasz portal objął konkurs AUTOFACHMAN patronatem medialnym, ale nie tylko my bierzemy aktywny udział w jego promocji. Organizatorzy zebrali także grono ambasadorów, osób dobrze znanych w branży motoryzacyjnej, którzy wsparli wydarzenie swoją wiedzą, autorytetem, a także zasięgami. Co przekonało ich do podjęcia tego trudu? Zadaliśmy to pytanie i otrzymaliśmy odpowiedzi.
Ambasadorzy AUTOFACHMANA
Listę ambasadorów konkursu AUTOFACHMAN otwiera Joanna Zientarska, dziennikarka motoryzacyjna, znana z wielu formatów telewizyjnych i radiowych, obecnie prowadząca autorskie programy w Antyradiu i Motowizji. Joanna podzieli się swoimi doświadczeniami z uczestnikami AUTOFACHMANA jako prowadząca finałowych zmagań konkursowych.
– Z motoryzacją jestem związana od dziecka i wiem, że dobry mechanik to podstawa. Większość samochodów w naszej rodzinie to były auta używane, a o stare pojazdy trzeba dbać z wyjątkową starannością. Wspaniale jest mieć mechanika, który zna się na rzeczy, potrafi precyzyjnie zdiagnozować usterkę i naprawić ją szybko i sprawnie. Dlatego tak ważna jest nie tylko edukacja i szkolenie młodej kadry, ale też rozwijanie pasji i miłości do motoryzacji. Cieszę się, że mogę być częścią projektu AUTOFACHMAN, bo to jedyna znana mi inicjatywa, która angażuje wszystkich młodych mechaników w Polsce. Wszystkim będę kibicować i za wszystkich będę trzymać kciuki. – powiedziała Joanna Zientarska.
Konkurs AUTOFACHMAN w zasadzie od początku swojego istnienia jest wspierany przez firmę TechTIR, zajmującą się dedykowaną modyfikacją oprogramowania samochodów ciężarowych oraz specjalistyczną diagnostyką pojazdów. Wśród ambasadorów projektu nie mogło zatem zabraknąć Bartosza Woźnikowskiego – głównego twórcy technologii, dyrektora technicznego, a zarazem szefa zespołu programistów firmy.
– Jest mi niezmiernie miło, że już po raz drugi zasiadam w gronie ambasadorów konkursu AUTOFACHMAN. Niezwykle ważne jest dla mnie dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, które zdobywam od lat rozwiązując wraz z moim zespołem zagadnienia związane z elektroniką precyzyjną oraz oprogramowaniem samochodów ciężarowych. Firmy TechLine oraz TechTir wyrosły z mojej ogromnej pasji, która dojrzewała we mnie od najmłodszych lat i zaprowadziła mnie w samo serce pustyni. TechTir jest bowiem jedyną firma w Polsce, która programuje samochody ciężarowe biorące udział w najbardziej prestiżowych rajdach na świecie, jak Dakar, czy Rally of Marocco.
Chcę o tym opowiadać i dzielić się tym, zaszczepiając w młodych ludziach pasję oraz zachęcając ich, aby nigdy nie rezygnowali z własnych marzeń. Jestem najlepszym przykładem tego, że ciężką pracą i wiarą we własne możliwości możemy osiągnąć naprawdę bardzo wiele. Całym sobą wspieram ideę konkursu, w której to zespołowość oraz wymiar edukacyjny, a nie rywalizacja mają ogromne znaczenie. Dla uczestników konkursu przygotowujemy wiele merytorycznych atrakcji, aby udział w wydarzeniu był dla Nich niesamowitą, motoryzacyjną przygodą… – powiedział Bartosz Woźnikowski.
Ambasadorem konkursu został także Radosław Półkownik, twórca kanału YouTube – Warsztatowe Historie. Radek gościł niedawno w studiu programu MotoFocus TV, a wywiad z nim możecie obejrzeć TUTAJ.
– Kiedy w nastoletnim wieku poszedłem do szkoły o profilu motoryzacyjnym, 1 września zostałem poinformowany, że będę z niezależnych ode mnie przyczyn przeniesiony do klasy o innym profilu. Nie mogłem wtedy nic z tym zrobić. Poprzez wsparcie konkursu AUTOFACHMAN chciałbym przekazać młodym ludziom, że warto by doceniali możliwości edukacji i rozwoju, które obecnie posiadają – zarówno te szkolne jak i pozaszkolne. Zależy mi na tym, by młodzież wiązała swoją przyszłość z pracą w branży napraw pojazdów. Bo ta branża bez wątpienia ma przyszłość i pozwoli zapewnić sobie stabilne i godne życie zawodowe, pod warunkiem oczywiście nabycia odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności – powiedział Radosław Półkownik z kanału Warsztatowe Historie.
Konkurs AUTOFACHMAN wsparł także Piotr Jamroś – influencer branży motoryzacyjnej, prowadzący program “Na Osi” w Motowizji oraz bohater programu “Mobilni mechanicy” w TVN Turbo. Ambasador Forte Polska oraz marki wideorejestratorów Prido.
– Z mojego doświadczenia wynika, że mechanicy z reguły są dość zamkniętymi ludźmi, niechętnymi do dzielenia się swoją wiedzą. Poprzez wsparcie konkursu AUTOFACHMAN chciałbym pokazać, że warto zmieniać to podejście i nawiązywać otwarty kontakt z młodymi ludźmi, by pomóc im na starcie ich drogi zawodowej. Sam często odwiedzam szkoły na zaproszenie nauczycieli i staram się przekazywać uczniom możliwie najwięcej wiedzy. Ważna jest tu forma – więcej praktyki niż teorii, łączenie tego, co przyjemne z pożytecznym. Warto edukować młodzież, pokazując im nowoczesne metody napraw, a także wskazywać właściwe produkty, np. chemię motoryzacyjną – powiedział Piotr Jamroś.
Na laureatów konkursu AUTOFACHMAN czekają atrakcyjne nagrody, ufundowane przez Partnerów Konkursu, czyli firmy z branży części i napraw pojazdów oraz wyposażenia warsztatowego. Patronami konkursu zostały także Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Powiat Pszczyński.
Więcej informacji o przebiegu konkursu już wkrótce!
Komentarze