KYB opracowuje nową generację układów kierowniczych
Autor: Michał Kuciński,
https://motofocus.pl/
21 marca 2014, 13:09
KYB Corporation, we współpracy z Nissan Motor Co. Ltd stworzyło pierwszy na świecie bezpośredni, adaptacyjny układ kierowniczy. Do nowego systemu KYB będzie dostarczać sterownik (ECU), zespół przekładni oraz siłownik. System ten będzie montowany w modelu Skyline, który jest pierwszym samochodem na świecie wyposażonym w to rozwiązanie.
Konwencjonalny układ kierowniczy przekazuje ruchy kierownicy na koła poprzez połączenia mechaniczne. Natomiast bezpośredni, adaptacyjny układ kierowniczy działa intuicyjnie i dopasowuje się do sposobu prowadzenia samochodu przez kierowcę. Rejestruje siłę, jaką kierowca przykłada do koła kierowniczego, a następnie odpowiednią informację przekazuje do jednostki sterującej (ECU), która w tym samym czasie pobiera informacje o drodze oraz o zachowaniu kół. Jednostka sterująca (ECU) przetwarza wszystkie te informacje i przekazuje kierowcy tylko te, których potrzebuje. W rzeczywistości oznacza to, iż na kole kierowniczym nie są odczuwalne żadne wibracje ani wstrząsy zawieszenia. Cały czas pozostaje bez ruchu. Przednie koła reagują na nawet najmniejsze zmiany kierunku jazdy.
KYB otworzyło Centrum Technologii Elektronicznych (Electronics Technology Centre), które ma umocnić pozycję firmy w zakresie nowych technologii elektronicznych. Będzie to możliwe dzięki zatrudnieniu specjalistów skupiających się na projektowaniu, badaniu i ocenie oraz technologiach produkcji komponentów elektronicznych. Należąca w całości do KYB spółka KYB Trondule Co. otworzyła fabrykę jednostek sterujących (ECU) do samochodów, które aktualnie są produkowane. Uruchomiona została również nowa linia produkcyjna do montażu siłowników i przekładni.
KYB kooperuje z Nissanem od wielu lat i współpraca w zakresie nowej, innowacyjnej technologii jest kolejnym efektem zacieśniania wzajemnych relacji.
Firma TRW ogłosiła wyniki handlowe, z których wynika, że sprzedaż regenerowanych części układu kierowniczego była większa od prognoz. Program ten jest pierwszym z oferty regenerowanych, elektrycznie sterowanych systemów TRW. Firma przygotowuje się do wprowadzenia w roku 2014 oferty sterowanych elektrycznie przekładni kierowniczych. Wszystkie uszczelki oraz niesprawne lub zużyte elementy są zastępowane nowymi częściami. Montaż odbywa […]
Lauber wprowadził do swojej oferty nowe przekładnie kierownicze do samochodów bez wspomagania kierownicy. Referencje są kierowane do popularnych w Polsce modeli. W ofercie Lauber znajdziemy teraz przekładnie kierownicze bez wspomagania do takich pojazdów jak: Daewoo Espero, Toyota Corolla, Opel Agila/Suzuki Wagon R+, Opel Meriva, Mazda 2, Kia Picanto. Zobacz szczegóły oferty przekładni Lauber
Hydrauliczny układ kierowniczy składa się z pompy napędzanej silnikiem, zbiornika oleju, serwozaworu, cylindra hydraulicznego i powiązanych z nim przewodów – ssącego i ciśnieniowego. Najmniejsze zanieczyszczenia w układzie hydraulicznym mogą spowodować jego uszkodzenia, a nawet całkowitą awarię. Eksperci marki ZF Services zalecają zachowanie maksymalnej staranności i czystości podczas przeglądów oraz napraw, którym poddawane są hydrauliczne układy […]
KYB zaprezentowało nowe edycje katalogów amortyzatorów oraz sprężyn zawieszenia KYB K-Flex. Zawierają one szczegółowe informacje o zastosowaniach wszystkich produktów firmy wraz z listami nowych aplikacji na rok 2014. Gama produktów KYB została wzbogacona o 66 nowych numerów referencyjnych amortyzatorów KYB oraz o 92 nowości sprężyn zawieszenia KYB K-Flex, mających zastosowanie zarówno w samochodach osobowych jak […]
W ramach współpracy z firmą Abarth, organizującą serię wyścigów torowych Fiatów Abarth 500, inżynierowie Nexteer przygotowali elektryczne układy kierownicze stosowane w wyścigowych 500-tkach pod kątem wymagań wyścigów torowych, odbywających się w tym roku w ramach cyklu zawodów samochodów turystycznych WTCC. Zawody Trofeo Abarth Selenia Europe oraz Puchar Włoch Fiatów 500 Abarth, to obecnie jedne z […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim,
24 marca 2014, 7:37
00
no cóż , za chwilę zniknie kierownica i pojazd będzie się sam prowadził . co za czasy :)
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 24 marca 2014, 7:37 0 0
no cóż , za chwilę zniknie kierownica i pojazd będzie się sam prowadził . co za czasy :)
Odpowiedz