Inżynierowie Nexteer przygotowali układy EPS dla wyścigowych Fiatów 500

19 listopada 2014, 15:45

W ramach współpracy z firmą Abarth, organizującą serię wyścigów torowych Fiatów Abarth 500, inżynierowie Nexteer przygotowali elektryczne układy kierownicze stosowane w wyścigowych 500-tkach pod kątem wymagań wyścigów torowych, odbywających się w tym roku w ramach cyklu zawodów samochodów turystycznych WTCC.

Zawody Trofeo Abarth Selenia Europe oraz Puchar Włoch Fiatów 500 Abarth, to obecnie jedne z najpopularniejszych cyklów wyścigów torowych gromadzących młodych kierowców z regionu Europy. Poprzedzają one wyścigi serii WTCC, w których startują wyścigowe wersje sportowych samochodów klasy compact i średniej.

Elektryczne układy kierownicze (EPS), które produkowane są przez Nexteer dla seryjnych Fiatów 500, zostały przeprogramowane przez inżynierów Nexteer pod kątem wyścigów torowych. Umożliwia to specjalna konstrukcja systemów EPS, które bez ingerencji w samą obudowę systemu, mogą być dowolnie programowane pod kątem konkretnych warunków drogowych. Taka budowa systemu sterowania daje zupełnie nowe możliwości w kontekście szybkiego dostosowywania charakterystyki układu kierowniczego i jego wspomagania do m.in. sportów motorowych.

Firma wykorzystuje tzw. inteligentne algorytmy sterujące, łącząc je z wiedzą inżynierów pracujących nad charakterystyką układów kierowniczych dostrajających je do specjalnych wymagań samochodów wyścigowych Abarth. Koncern Nexteer Automotive ma swój ośrodek inżynieryjny także w Tychach.

Dzięki współpracy z kierowcami wyścigowymi oraz specyfikacjom dostarczonym przez firmę Abarth, Nexteer jest w stanie dostroić układ kierowniczy EPS w taki sposób, by był bardziej dynamiczny, ułatwiał manewrowanie i wykazywał odpowiednie wyczucie nawierzchni toru.

– „Bardzo cieszy nas fakt, że mamy możliwość przygotowywania naszych układów kierowniczych pod kątem wyścigów torowych. Dzięki współpracy z firmą Abarth przekonaliśmy się, że nasze elektryczne układy kierownicze sprawdzają się nie tylko w codziennym użytkowaniu, ale także na torach. Udowadnia to ponadto, jak elastyczne są systemy EPS pod kątem przygotowania ich do każdych warunków drogowych” – mówi Frank Lubischer, wiceprezes Nexteer Automotive ds. inżynierii oraz dyrektor operacyjny koncernu na region Europy.
 

Dowiedz się więcej

Nexteer Automotive zainwestuje w Polsce ponad 330 mln zł
Nexteer Automotive zainwestuje w Polsce ponad 330 mln zł

Koncern Nexteer Automotive podjął decyzję o budowie nowego zakładu elektrycznych układów kierowniczych w Tychach. Budowa nowej fabryki będzie częścią inwestycji o wartości 335 milionów złotych, związanej z rozwijaniem przez koncern coraz popularniejszej technologii EPS. Łącznie do roku 2020 w budowę nowego zakładu, powierzchni magazynowych oraz zakup specjalistycznych maszyn koncern planuje zainwestować 335 mln złotych. Jak […]

TRW nagrodzone przez Volvo
TRW nagrodzone przez Volvo

TRW Automotive otrzymała niedawno nagrodę Volvo Cars Quality Through Excellence (VQE) za jakość produktów wytwarzanych w jej dwóch zakładach produkcyjnych w Europie – słowackiego TRW Automotive (Slovakia) s.r.o. w Nowym Mieście oraz TRW Automotive GmbH in Gelsenkirchen w Niemczech. W słowackim zakładzie produkowane są silniki do elektrycznych wspomagań układów kierowniczych i elektrycznie wspomagane zębatkowe przekładni […]

KYB opracowuje nową generację układów kierowniczych
KYB opracowuje nową generację układów kierowniczych

KYB Corporation, we współpracy z Nissan Motor Co. Ltd stworzyło pierwszy na świecie bezpośredni, adaptacyjny układ kierowniczy. Do nowego systemu KYB będzie dostarczać sterownik (ECU), zespół przekładni oraz siłownik. System ten będzie montowany w modelu Skyline, który jest pierwszym samochodem na świecie wyposażonym w to rozwiązanie. Konwencjonalny układ kierowniczy przekazuje ruchy kierownicy na koła poprzez […]

Nowy zakład produkcyjny Nexteer Automotive w Tychach
Nowy zakład produkcyjny Nexteer Automotive w Tychach

Nexteer Automotive rozpoczął budowę nowego zakładu w Tychach. Będą w nim produkowane elektryczne układy kierownicze (EPS). Powstanie także pierwszy mini-tor testowy Nexteer w Europie, służący do sprawdzania charakterystyki układów kierowniczych przeznaczonych dla samochodów takich producentów, jak BMW, FCA (Fiat Chrysler Automobiles), General Motors, czy PSA Peugeot Citroen. Jak wskazują przedstawiciele Nexteer Automotive, zakład ma zostać […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!