Zapraszamy do przeczytania wywiadu z przedstawicielami firmy Delphi, w którym rozmawiamy o wprowadzanych przez firmę nowościach, inspirowanym Formułą 1 pojeździe demonstracyjnym F1for3, współpracy z polskimi uczelniami oraz o rozwoju programu promocyjnego Delphi Team Club.
MotoFocus: Okazją do naszej rozmowy są 12. Targi Inter Cars. Proszę powiedzieć, jak oceniają Państwo tegoroczną edycję imprezy oraz jakie nowości cieszyły się największym zainteresowaniem odwiedzających stoisko Delphi?
Piotr Podrażka – Manager ds.marketingu w Europie Środkowo-Wschodniej, Delphi Product & Service Solutions: Tegoroczne targi są dla nas kolejnym udanym spotkaniem przedstawicieli branży. W tym roku Delphi zaprezentowała na swoim stoisku tester diagnostyczny nowej generacji, który wcześniej był demonstrowany w ramach Mobilnego Centrum Technicznego. Z dużym zainteresowaniem wśród osób odwiedzających targi spotkał się także nasz istniejący od 2010 roku program Delphi Team Club, który w ostatnim czasie przeszedł kilka aktualizacji. Jednocześnie jesteśmy dumni z faktu, iż oprócz naszej oferty aftermarketowej w tym roku mieliśmy okazje zaprezentować produkty wyposażenia fabrycznego Delphi. Do naszego zespołu targowego dołączyli inżynierowie z Krakowskiego Centrum Technicznego Delphi, którzy opowiadali o nowinkach technologicznych. Nasz pojazd demonstracyjny Sbarro F1for3, który jest inspirowany Formułą 1 wzbudził niemałe zainteresowanie wśród odwiedzających nas gości. Podsumowując, targi przyniosły nam wiele ciekawych i konkretnych rozmów oraz spotkań, także dla naszych kolegów z regionu, którzy reprezentują rynek węgierski, rumuński czy wschodni.
MF: Wiemy, że Państwa program Delphi Team Club cieszy się coraz większą popularnością.
Na czym polegają jego ostatnie aktualizacje o których Pan wspomniał?
P.P: W tej chwili mamy już ponad 4,5 tysiąca użytkowników. Delphi Team Club to program przygotowany dla serwisów i dystrybutorów. Osoby, które uprzednio zarejestrują się na naszej stronie internetowej, mogą zacząć uczestnictwo w naszym programie. Klient, który kupi produkt Delphi, w zamian otrzymuje za to określoną ilość punktów. System działa na podobnej zasadzie, jak ten na stacji benzynowej, jednak jest o wiele prostszy w obsłudze. Przykładowo, żeby zdobyć punkty na stacji trzeba okazać kartę, która sprzedawca musi wprowadzić do systemu. W naszym systemie nie ma już takiej potrzeby. Wystarczy że podamy swój numer klienta w trakcie zakupów i możemy spokojnie robić zakupy. Poza tym klient jest też na bieżąco informowany mailowo lub przez sms na temat stanu konta lub najnowszych promocji, jednocześnie może stwierdzić ile potrzeba mu jeszcze do zdobycia określonej nagrody.
MF: Oprócz nowatorskich rozwiązań technicznych, oraz części na pierwszy montaż, Delphi słynie także ze współpracy z polskimi uczelniami. Na czym ona polega?
Monika Babicz – Specjalista ds.komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej: Delphi współpracuje z wieloma polskimi uczelniami, zwłaszcza tam gdzie zlokalizowane są nasze zakłady produkcyjne do tzw. pierwszego montażu oraz centra badawczo-rozwojowe. Dla przykładu w Krakowie w ostatnich miesiącach podpisaliśmy kolejne umowy o współpracy z Politechnika Krakowską oraz Akademią Górniczo-Hutniczą. Współpraca z uczelniami obejmuje bardzo szeroki zakres zagadnień. Przyjmujemy studentów na staże oraz praktyki gdzie współpracują z inżynierami nad innowacyjnymi projektami, mając zapewnioną opiekę merytoryczną. Odnotowujemy znaczącą ilość studentów, którzy w ramach porozumienia uczelni z firmą Delphi, pisali swoje prace magisterskie pod opieką i we współpracy z pracownikami naszej firmy. Ta forma współpracy przynosi wymierne korzyści dla obu stron, a studenci szczególnie podkreślają możliwość bezpośredniego kontaktu z doświadczonymi inżynierami i okazje do praktycznego wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności.
Obok praktyk studenckich organizujemy także dni otwarte, realizujemy wspólne projekty także unijne. Innowacyjnym przykładem współpracy z uczelnią jest także seria wykładów dotyczących zagadnień związanych z tworzeniem oprogramowania i elektroniki samochodowej, przygotowanych przez pracowników działu elektroniki krakowskiego Centrum Technicznego Delphi. Wcześniej przekazaliśmy na rzecz AGH model elektroniki samochodowej, tak aby studenci mogli zapoznać się z działaniem nowoczesnej elektroniki wykorzystywanej we współczesnych samochodach i tym samym być na bieżąco z innowacyjnymi technologiami.
MF: Czy w późniejszym czasie absolwenci tych uczelni mają możliwość podjęcia pracy w waszej firmie?
M.B– Jak najbardziej. Dla przykładu około 40 procent inżynierów pracujących w Centrum Technicznym w Krakowie to absolwenci AGH. Studenci, którzy na 4-5 roku studiów podejmują staż lub praktyki u nas, najczęściej są zainteresowani dalszą pracą w naszej firmie i jeśli tylko prowadzimy aktualnie rekrutacje, mają szansę ją dostać.
Dziękujemy za rozmowę.
(pk)
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 27 września 2012, 0:59 0 0
Piotrek, kocham Cię !
Odpowiedz
Anonim, 28 września 2012, 22:10 0 0
Ja niemam szczęścia do Delphi-kupiłem czujniki ABS do golfa 5-po 2km przestał czytać, intercars nieuwzględnił reklamacji i 100 jestem w plecy
następny kupiłem do fokusa 1 i też klapa cyganił na prędkości obrotowej duże przekłamania lewego względem prawego-udało mi się oddać, kupiłem Boscha-działał poprawnie
Pozdrawiam producenta!
Odpowiedz