Delphi Automotive oferuje bogaty wybór technologii i produktów, mających za zadanie spełnienie rosnącego zapotrzebowania na systemy aktywnego bezpieczeństwa. Technologie te prezentowane są podczas trwających Targów Pojazdów Użytkowych IAA 2012 w Hanowerze.
Wśród prezentowanych technologii służących bezpieczeństwu warto wymienić choćby autonomiczne systemy hamowania w razie zagrożenia (AEB), czy systemy ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW). W Europie, systemy te staną się obowiązkowym wyposażeniem niektórych nowych pojazdów użytkowych już od 1 listopada 2013, a dla wszystkich nowych pojazdów użytkowych z segmentu Heavy Duty, od 1 listopada 2015. System AEB będzie również elementem ogólnego programu oceny bezpieczeństwa samochodów osobowych Euro NCAP począwszy od 2014 roku. Jak stwierdziło Euro NCAP, otrzymanie pięciu gwiazdek bezpieczeństwa przez pojazdy, które nie zostaną wyposażone w ten system, będzie praktycznie niemożliwe. Również w innych regionach świata rozważane jest przyjęcie podobnych rozwiązań.
W odpowiedzi na te oczekiwania, Delphi korzysta z doświadczenia zebranego od chwili, kiedy – jako pierwsza firma na świecie – firma wprowadziła w 1999 roku, system oparty na działaniu radaru. Od tego czasu system został rozbudowany i obecnie w ofercie znajduje się bogate portfolio produktów wykorzystujących systemy radarowe, wizyjne i systemy współpracujących ze sobą czujników. Wszystkie wymienione wcześniej rozwiązania są aktualnie produkowane i sprzedawane producentom pojazdów z Europy, Ameryki Północnej i Azji.
Autonomiczne systemy hamowania w razie zagrożenia potwierdzają swoją wartość w samochodach osobowych, pozwalające uniknąć kolizji zarówno z innymi pojazdami, jak i z pieszymi. Obecnie technologie te są również dostępne dla producentów pojazdów użytkowych i pomagają im w spełnieniu zapowiedzianych przepisów. Delphi zdobyło obecnie strategiczny kontrakt z jednym z najważniejszych europejskich producentów pojazdów użytkowych, umożliwiając mu spełnienie nowych przepisów AEB już w 2013 ro
„Podjęta przez europejskich ustawodawców decyzja o obowiązkowym wyposażeniu pojazdów użytkowych w autonomiczne systemy hamowania i systemy ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu w Europie nie tylko spowoduje, że nasze drogi staną się bezpieczniejsze, ale spowoduje także wzrost świadomości i co z tym idzie zapotrzebowania na te ratujące życie technologie” – stwierdził Diedrich von Behr, dyrektor zarządzający w Delphi Electronic Controls w Europie.
Według badań przeprowadzonych przez Komisję Europejską, po wyposażeniu pojazdów w autonomiczne systemy hamowania w razie zagrożenia, będzie można uniknąć ponad 8 tysięcy śmiertelnych ofiar wypadków drogowych i zaoszczędzić co roku niemal 7,9 miliarda euro. Badania pokazały, że przyczyną ponad 90% wypadków w Unii Europejskiej jest nieprawidłowe zachowanie kierowców. Dane pokazujące wyniki badania rzeczywistych zachowań sugerują, że wprowadzenie systemów AEB może zredukować liczbę wypadków nawet o 27%.
(pk)
Komentarze