A/C Konfort wykrywa fałszywy czynnik chłodniczy

13 marca 2012, 11:58

Texa Poland poinformowała o pojawiających się fałszywych mieszankach gazów chłodniczych, proponowanych jako R134a. Zastosowanie takiego czynnika chłodniczego ma niebezpieczne konsekwencje dla układu klimatyzacji, obsługujących je stacji, a także dla samych mechaników. Dlatego stacje obsługi klimatyzacji Texa Konfort wyposażane są w specjalny identyfikator czynnika.

Ekran błędu czynnika chłodniczegoFałszowanie czynnika polega na mieszaniu najtańszych gazów chłodzących, takich jak R-40 (chlorek metylu), R-22, R-290 (propan) i R-142b: wykorzystanie tych gazów wywołuje niezmiennie kosztowne w skutkach problemy (w szczególności związane z korozją), dotykające stacje obsługi i układy klimatyzacji w pojazdach oraz stwarza wysokie ryzyko eksplozji z powodu braku stabilności mieszanek.

Niestety zgłaszane są również przypadki śmiertelne, dlatego apele o zachowanie ostrożności rozpowszechniane są przez liczne organizacje międzynarodowe.

Texa identyfikator czynnikaZakup czynnika R134a znanej i wiarygodnej marki nie jest niestety wystarczającym środkiem zapobiegawczym, ponieważ częsty jest również proceder podrabiania samych etykiet. 
W celu ochrony własnego bezpieczeństwa oraz ochrony interesu klientów zagrożonych poważnymi uszkodzeniami samochodu, coraz większego znaczenia nabiera analiza typu czynnika chłodniczego znajdującego się w układzie klimatyzacji pojazdu.

Texa Konfort

Texa opracowała innowacyjny identyfikator czynnika, który obecnie jest montowany seryjnie w stacjach Konfort 770S i opcjonalnie dostępny dla wszystkich modeli stacji serii 700 (z wyjątkiem 720). Identyfikator chroniony jest trzema międzynarodowymi zgłoszeniami patentowymi i jest w stanie zapewnić czystość zarówno R134a jaki i R1234yf. Dzięki niemu mechanik może być pewny, ze obsługuje wyłącznie autentyczne mieszanki i pracuje w bezpiecznych warunkach. Jego wykorzystanie zapobiega również ewentualnemu dochodzeniu roszczeń klientów z tytułu utraty czynnika zawartego w ich pojazdach.

Poza aktualnymi zagrożeniami, wykorzystanie identyfikatora będzie również przydatne do codziennej pracy w warsztacie w okresie przejściowym – współistnienia na rynku “starego”(R134a) i “nowego” (R1234yf) czynnika, ponieważ mieszanie tych dwóch gazów pomiędzy sobą, nawet w czystej ich postaci, jest również niebezpieczne dla stacji obsługi i dla instalacji w pojeździe.

 

Opublikowane przez: Redakcja
Texa

Dowiedz się więcej

Konfort TEXA autoryzowana przez Opla
Konfort TEXA autoryzowana przez Opla

Opel autoryzował nowe stacje obsługi układów klimatyzacji TEXA Konfort 760R i 770S. Konfort 760 R zatwierdzono do obsługi wszystkich pojazdów stosujących czynnik R134a, zaś 770S została dostosowana do surowych wymogów w stosunku do układów pracujących na nowym czynniku R1234yf, obowiązkowym dla wszystkich nowych modeli homologowanych po 1 stycznia 2011 roku, co potwierdził certyfikat TUV Rheinland. […]

Mazda udziela homologacji dla Konfort 760R
Mazda udziela homologacji dla Konfort 760R

Mazda udzieliła homologacji i rekomenduje korzystanie ze stacji Konfort 760R podczas obsługi układów klimatyzacji pracujących na nowym czynniku R1234yf. Niniejsza homologacja została uzyskana w wyniku rygorystycznych testów. Aby ją uzyskać, TEXA musiała wykazać odpowiedni standard i jakość produktu, zdolności dystrybucyjne oraz szybki serwis. Międzynarodowa rekomendacja Mazdy dla modelu Konfort 760 dołączyła do wcześniej wydanych certyfikacji […]

Jak działa identyfikator czynnika chłodniczego Texa?
Jak działa identyfikator czynnika chłodniczego Texa?

Wiosną, firma Texa ostrzegała o stosowaniu niewłaściwych czynników chłodniczych w układach klimatyzacji samochodów osobowych. Jednocześnie, aby zabezpieczyć właściwe wykonanie usługi i zadowolenie klientów, opracowała specjalny identyfikator czynnika oferowany jako wyposażenie stacji obsługi klimatyzacji Konfort. O działanie tego urządzenia zapytaliśmy Pawła Jędrasa, dyrektora techniczno-handlowego Texa Poland. Anna Kielak: Jaka Pana zdaniem jest skala zjawiska fałszowania czynników […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!