Goodyear Dunlop wprowadza najnowszą generację opon RunOnFlat. Mniejsze opory toczenia wpływają na redukcję zużycia paliwa. Poziom komfortu jest teraz porównywalny z normalnymi oponami, w związku z tym producenci samochodów nie muszą modyfikować zawieszenia lub podwozia w swoich modelach, aby stosować nowe opony RunOnFlat. Wszystkie auta wyposażone w System Kontroli Powietrza w Oponie (TPMS) mogą być zaopatrzone w opony, w których zastosowano najnowszą generację technologii RunOnFlat.
Niezależna niemiecka organizacja badawcza TÜV SÜD Automotive przeprowadziła program testów, w których sprawdziła komfort i cechy opon. Opony RunOnFlat Goodyeara charakteryzują się o 4 proc. krótszą drogą hamowania na mokrych nawierzchniach i o 13 proc. niższym oporem toczenia w porównaniu do średniej testowanych opon. Potwierdzono również możliwość przejechania przynajmniej 80 km z prędkością do 80 km/h po przebiciu opony lub całkowitej utracie powietrza.
Niższe opory toczenia to niższe zużycie paliwa, a dzięki temu, że posiadanie opon RunOnFlat sprawia, że nie trzeba wozić ze sobą koła zapasowego lub podnośnika, zmniejsza się masa pojazdu, co prowadzi do dalszej redukcji zużycia paliwa i zwiększa się ilość miejsca na bagaż.
W 2009 roku Goodyear Dunlop sprzedał ponad 2 mln opon z technologią RunOnFlat. Koncern dostarcza opony z tą technologią takim producentom, jak Audi, BMW, Mini, Mercedes-Benz i innym.
Komentarze