Zobacz jak działa tester alternatorów Masteralt 2. Film.

2 sierpnia 2016, 9:06

Tester Masteralt 2 ma zastosowanie przy diagnostyce obwodu ładowania w autach, w których napięcie ładowania alternatora jest zadawane przez komputerową jednostkę sterującą (ECU). Przystawka jest urządzeniem, które generuje przebiegi odpowiadające rzeczywistym warunkom pracy regulatorów napięcia w pojeździe.

Przystawka służy do sprawdzania alternatorów zamontowanych w pojeździe lub na stole probierczym, a także samych regulatorów – przy użyciu standardowego testera. Przystawka umożliwia stwierdzenie, czy regulator napięcia jest w stanie poprawnie komunikować się z ECU w samochodzie i czy prawidłowo reaguje na zadane parametry.

Obsługiwane standardy sterowania:
1.COM – interfejsy LIN, BSS(BSD)
2.SIG – FORD
3.P-D – Mazda
4.L-RVC – GM
5.RLO – Toyota

Obsługa urządzenia

Przystawka włącza się automatycznie po podłączeniu zasilania do zacisków B+ i B-. Pojawia się wtedy menu wyboru przedmiotu testowania. Żądany parametr wybiera się strzałkami góra,dół i zatwierdza przyciskiem OK, co powoduje przejście w tryb testu. W tym momencie na wyświetlaczu pojawiają się następujące informacje:

  • napięcie panujące w badanym obwodzie (duże cyfry)
  • napięcie zadane (małe cyfry na górze wyświetlacza)
  • stopień obciążenia alternatora DF/DFM [% ].

 

Przewody RC oraz M należy podłączyć do właściwych pinów w gnieździe regulatora napięcia. Należy mieć na uwadze, że niektóre regulatory do prawidłowego działania wymagają dodatkowo podłączenia innych sygnałów (najczęściej B+) osobnym przewodem. Przewód M podczas pracy w trybie COM może pozostać niepodłączony. W trybie testowania wybierając strzałkami "góra" "dół" zmienia się wartość zadanego napięcia. Podczas sprawdzania należy obserwować, czy zmiana wartości zadanego napięcia powoduje odpowiadającą zmianę napięcia na wyjściu alternatora/regulatora oraz czy odczyt DFM odpowiada stanowi faktycznemu.

Dowiedz się więcej

Skuteczna metoda dezynfekcji klimatyzacji
Skuteczna metoda dezynfekcji klimatyzacji

Układ klimatyzacji w samochodach nie jest bezobsługowy, co warto przypominać klientom warsztatów. Często nie zdają sobie oni sprawy jak poważne konsekwencje może nieść zaniedbanie tego elementu wyposażenia pojazdu. Układ klimatyzacji w pojazdach samochodowych to układ przewietrzania i wymiany ciepła wewnątrz pojazdu. Służy zatem nie tylko do zmniejszania temperatury, ale także do osuszania wnętrza. Klimatyzacja jest […]

Aktualizacja Magneti Marelli do testerów Vision, Flex, Smart oraz Logic
Aktualizacja Magneti Marelli do testerów Vision, Flex, Smart oraz Logic

Pojawiła się nowa wersja oprogramowania Car do urządzeń Magneti Marelli Vision, Flex, Smart oraz Logic. Wersja 152 obsługuje nowe systemy w pojazdach Ford Kuga, Kia Soul, Mercedes W205, Opel Adam, Smart ForFour, ForTwo, Suzuki SX4 S-Cross. Lista systemów, o jakie została uzupełniona aktualna wersja jest dostępna pod adresem wyposazeniemm.pl/product-pol-2668-Tester-Magneti-Marelli-Vision-bez-licencji-.html

Aktualizacja oprogramowania Magneti Marelli
Aktualizacja oprogramowania Magneti Marelli

Magneti Marelli Aftermarket informuje o pojawieniu się aktualizacji oprogramowania do urządzeń Magneti Marelli Vision, Magneti Marelli Flex, Magneti Marelli Smart oraz Magneti Marelli Logic. Zaktualizowane zostały zarówno program aktualizacyjny (3.56), software roboczy testerów (9.26 / 9.38), jak i bazy danych – Car (153) oraz Truck (31). W oprogramowaniu wprowadzone zostały poprawki przyspieszające i ułatwiające pracę; informacje o dostępnych […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!