Warszawa to już trzeci przystanek cyklu TIP-TOPOL Tour. Klienci firmy Tip-Topol oraz osoby zainteresowane jej ofertą z województwa mazowieckiego i okolic, spotkali się w hali EXPO XXI.
Zabawa i interesy
Firma TIP-TOPOL, organizując tegoroczny Tour postanowiła spełnić oczekiwania klientów. Przy okazji udziału w poprzedniej edycji cyklu, każdy z uczestników otrzymał ankietę, na której mógł wypowiedzieć się, czego oczekuje od podobnych imprez w przyszłości. Z zebranych ankiet wyciągnięto dwa zasadnicze wnioski: klienci oczekują większej liczby maszyn, prezentowanych podczas spotkań oraz jeszcze więcej konkursów.
Tip-Topol spełnił prośby klientów, dlatego też Tour odbywa się w tym roku w mniejszej liczbie lokalizacji, za to na większych halach wystawowych. W każdym miejscu impreza trwa dwa dni, podczas których można obejrzeć cały przekrój oferty Tip-Topolu – od akcesoriów do wymiany opon po podnośnik ciężarowy. Każdy przystanek gromadzi około 500 gości.
Firma stara się dostosować do rynkowych realiów, w których warsztaty coraz częściej łączą różne formy działalności – np. wulkanizację i wymianę oleju czy naprawy układu zawieszenia. Firma chce stopniowo zwiększać ofertę, by być w stanie odpowiedzieć na możliwie wszystkie potrzeby takich warsztatów.
– „Tegoroczne spotkania to duże wyzwanie logistyczne. Sześć godzin trwa samo rozładowywanie ciężarówek ze sprzętem i przenoszenie go na salę wystawową. W każdym ze spotkań udział bierze ok. 30 pracowników firmy pełniących rolę ekspertów na poszczególnych strefach lub opiekunów klientów. Pokazujemy o wiele więcej niż zwykle, co spotyka się z pozytywnymi reakcjami naszych gości. Niektórzy dotychczas kojarzyli nas wyłącznie jako dostawców sprzętu do warsztatów zajmujących się wulkanizacją i są zdziwieni tym, że mamy tak szeroką ofertę podnośników, sprzętów do obsługi klimatyzacji czy narzędzi warsztatowych.” – powiedziała Barbara Świetlik-Wieczorek, Dyrektor Rozwoju Sprzedaży i Marketingu w firmie TIP-TOPOL.
Na licznych stoiskach prezentowane były urządzenia z oferty TIP-TOPOL. Zaprezentowano m.in. bogatą ekspozycję produktów firm Chicago Pneumatic oraz Facom.
Swoje stoiska pokazały także firmy stale współpracujące z Tip-Topolem – TEXA i ATE.
Sama ekspozycja to jednak nie wszystko. Eksperci z Centrum Szkoleniowego i Działu Serwisu firmy przeprowadzili szkolenia z obsługi maszyn. Nawet z pozoru proste czynności warsztatowe, jak wymiana opon, opatrzone wskazówkami eksperta, przyciągały grono zainteresowanych.
Tematem istotnym dla warsztatów zajmujących się wulkanizacją stał się w ostatnim czasie TPMS. TIP-TOPOL wystawił oddzielne stoisko, na którym można było zapoznać się z ofertą urządzeń i akcesoriów, służących do obsługi tego systemu. Zaprezentowano nowe w ofercie firmy czujniki uniwersalne w specjalnych cenach dla uczestników spotkania.
W szkoleniach wzięli udział także uczniowie samochodowych szkół zawodowych i techników, zaproszeni przez organizatora.
– „Staramy się nawiązać współpracę ze szkołami zawodowymi oraz technikami o profilu mechanik samochodowy, dlatego wysłaliśmy do najlepszych placówek zaproszenia do udziału w TIP-TOPOL Tour. Z danej szkoły mogą przyjechać najlepsi – wybrani przez dyrektora lub opiekuna praktyk uczniowie, którzy rokują, że zwiążą swoją przyszłość z pracą w warsztacie samochodowym. Chcemy zachęcić ich do korzystania w przyszłości z naszej oferty.” – powiedziała Barbara Świetlik-Wieczorek.
Podczas pierwszego spotkania tegorocznego TIP-TOPOL TOUR swoją premierę miał sklep internetowy firmy Tip-Topol. W Warszawie, na specjalnie w tym celu przygotowanym stanowisku, każdy klient mógł założyć sobie konto w tym sklepie i otrzymać upominek.
Swoje stoiska na każdym spotkaniu prezentują także cztery firmy partnerskie TIP-TOPOL Tour: Platinum Oil, Magneti Marelli, Karcher i Motip.
– „Decyzja o zaproszeniu czterech firm jako naszych partnerów zewnętrznych była powodowana chęcią zaprezentowania klientom jak najszerszej oferty produktów. Klient, poświęcając dzień na zwiedzenie naszej ekspozycji ma dzięki temu także okazję obejrzenia asortymentu z różnych segmentów rynku, które, ze względu na rodzaj prowadzonej działalności, mogą także go zainteresować.” – wyjaśnił Piotr Borucki, Prezes Zarządu firmy Tip-Topol.
Specjaliści z firmy Magneti Marelli przeprowadzali na stoisku własne szkolenia produktowe, natomiast Platinum Oil przygotował dla zwiedzających loterię z nagrodami. Ciekawostką był konkurs na stoisku Motip. Jeden z klientów mógł przetestować działanie zestawu do renowacji lamp samochodowych, a następnie otrzymać taki zestaw w prezencie.
W poprzednich edycjach Touru dużym zainteresowaniem cieszył się konkurs przekładkowy, polegający na wymianie opon na czas. Firma postanowiła nie zmieniać tego, co funkcjonuje dobrze i ponownie zaprosić klientów do rywalizacji na tych samych zasadach. Pomysł okazał się trafiony – konkurs kolejny raz przyciągnął wielu uczestników, którzy regularnie ustanawiają nowe rekordy. Zespoły z najlepszymi wynikami spotkają się w wielkim finale, który odbędzie się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, podczas ostatniej tegorocznej imprezy Touru.
Goście imprezy mogli rywalizować także w innych konkurencjach. Nagrody czekały na kierowcę, który uzyska najlepszy czas w przejeździe po torze F1 na specjalnym symulatorze. Zespoły dwuosobowe startowały w turnieju piłkarzyków. Najlepsi mogli zagrać mecz w towarzystwie hostess Tip-Topolu i otrzymać nagrody.
Stałym punktem każdego spotkania w ramach Touru jest licytacja urządzeń warsztatowych. Tym razem klienci wzięli udział m.in. w licytacji sprężarki Invento i beczki płynu do chłodnic, przekazanej przez firmę Platinum Oil. Wylicytowane przez klientów ceny często są znacznie niższe niż te, które widnieją w katalogach. Zdarza się jednak także, że kierując się emocjami, klienci windują cenę licytowanego przedmiotu ponad jego rzeczywistą wartość.
Hostessy TIP-TOPOL zachęcały do udziału w konkursach oraz licytacji sprzętu warsztatowego
– „To, czy będziemy kontynuować spotkania z klientami w kolejnych latach w podobnej formie zależy oczywiście od tego, co uczestnicy tegorocznych spotkań napiszą w ankietach. Zapoznamy się z ich opinią oraz oczekiwaniami i podejmiemy decyzję o tym, jak będzie wyglądał kolejny TIP-TOPOL TOUR” – podsumował Piotr Borucki.
Kolejne spotkanie w ramach cyklu TIP-TOPOL TOUR odbędzie się w Lubinie – w dniach 2-3 października 2015 r.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Krzysztof, 30 września 2015, 9:14 0 0
Rewelacyjna zabawa ! :) polecamy każdemu i widzimy się w Poznaniu !
Odpowiedz
Szef, 30 września 2015, 10:18 0 0
Bardzo dużo sprzętu ! Szczerze zaskoczyło nas to ! Na pewno odwiedzimy Was za rok !
Odpowiedz