Według statystyk firmy Bosch, 70 000 warsztatów samochodowych w ponad 100 krajach korzysta z oprogramowania ESI[tronic], co plasuje je na pozycji lidera wśród programów dla niezależnych warsztatów.
Po przeprowadzeniu identyfikacji pojazdu, co można zrobić, na przykład, za pomocą kodu KBA lub numeru VIN, program ESI[tronic] dostarcza mechanikowi wszelkich danych i informacji niezbędnych do wykonania przeglądu lub naprawy. Na przykład plany przeglądów okresowych są bezpośrednio powiązane z niezbędnymi czynnościami diagnostycznymi oraz z procedurą resetowania wskaźnika serwisowego w odpowiednim sterowniku. Kolejną nowością jest bezpośrednie linkowanie wartości fabrycznych i zmierzonych. Wystarczy kliknięcie, aby mechanik mógł porównać wartości zmierzone z odpowiadającymi im wartościami wymaganymi. Ponadto kod usterki poprowadzi bezpośrednio do instrukcji przeprowadzania dalszej diagnostyki i naprawy. Bosch ESI[tronic] automatycznie zapisuje wszystkie poszczególne etapy diagnozy. Protokół ten może być następnie wydrukowany dla klienta. W ten sam sposób wartości zarejestrowane podczas jazdy próbnej mogą być później w warsztacie odtwarzane i poddawane analizie.
Do pakietu oprogramowania ESI[tronic] zostały teraz również włączone instrukcje montażu i demontażu podzespołów wewnątrz pojazdu i na zewnątrz – w tym lamp i oświetlenia, elementów obsługi i wskaźników, a także czujników. Z łatwych do zrozumienia instrukcji typu „krok po kroku” skorzystają z pewnością zakłady blacharsko-lakiernicze, a także warsztaty, które nie zajmują się tego typu pracami na co dzień. Zdjęcia o wysokiej rozdzielczości z dołączonymi notatkami pokazują odpowiednie etapy pracy dla modeli pojazdów najbardziej popularnych na rynku. Bosch ESI[tronic] pomaga również mechanikom przy wykonywaniu zleceń serwisowych, takich jak wymiana płynu hamulcowego, wymiana filtra cząstek stałych, a nawet szyby przedniej. Wszelkie wymagane czynności są prezentowane w sposób prosty i zrozumiały – także dla prac nie będących częścią codziennej działalności. Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, nowe samochody muszą być od listopada 2014 roku wyposażone w system kontroli ciśnienia w ogumieniu (TPMS). Bosch ESI[tronic] zawiera więc również potrzebne informacje dotyczące pośrednich i bezpośrednich systemów TPMS, które mogą być przydatne w serwisach opon. Korzystając także z testera TPA 200 warsztat może sprawdzić i zaprogramować czujniki ciśnienia w oponach.
Pamięć usterek wszystkich sterowników może być wykasowana nawet w starszych pojazdach. W przypadku nowych pojazdów trwa to krócej niż 10 sekund. Oprogramowanie ESI[tronic] dostarcza aktualne dane także do wszystkich typowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Oprócz aktualizacji na płycie DVD, regularnie wydawane są również aktualizacje pośrednie, dostępne w internecie.
Za pomocą modułów ESI[tronic] Truck i ESI[tronic] Bike, firma Bosch oferuje pomoc także warsztatom o specyficznych wymaganiach, np. naprawiających pojazdy ciężarowe i jednoślady. Przy okazji obecnych aktualizacji ESI[tronic], Bosch wdraża do programu dalsze modyfikacje.
Komentarze