Nowy podnośnik Power Lift HL 2.30 K firmy Nussbaum z opatentowaną technologią Hyper Flow ma być produktem ustanawiającym nowe standardy w grupie hydraulicznych podnośników dwukolumnowych. Jest już dostępny w ofercie Inter Cars SA.
Podnośnik Power Lift HL 2.30 K o udźwigu 3 ton wyróżnia się w na tle konkurencyjnych konstrukcji zastosowaniem najnowszej opatentowanej technologii HyperFlow. Brak dolnego progu, czyli tak zwany wolny przejazd, krótkie czasy podnoszenia i opuszczania oraz niski, w porównaniu z podnośnikami elektromechanicznymi, koszt eksploatacji stawia ten podnośnik w czołówce podnośników w swojej kategorii.
W najnowszym podnośniku zastosowano układ dwóch siłowników hydraulicznych: głównego – w kolumnie głównej z agregatem oraz: pomocniczego – w kolumnie przeciwległej. Obydwa siłowniki są zamontowane w pozycji wiszącej – odwróconej. Przy podniesionym pojeździe tłoki wsuwają się całkowicie do cylindrów i zajmują najbardziej stabilne położenie – nie grozi więc wygięcie tłoczysk. Inną zaletą takiego rozwiązania jest mniejsza ilość oleju w instalacji.
Jak działa technologia HyperFlow?
HyperFlow to opatentowane przez firmę Nussbaum rozwiązanie regulacji równobieżności wózków podnoszących, która dokonuje się automatycznie w trakcie pracy podnośnika. Rozwiązanie to zastępuje rolki oraz stalowe liny synchronizujące i polega na całkowitym wyprowadzeniu powietrza z obu siłowników w momencie osiągnięcia najwyższego położenia przez wózki unoszące. W górnym skrajnym położeniu tłoka następuje odsłonięcie otworów przelewowych przez uszczelkę tłoka. Umożliwia to przepłynięcie oleju kanałem (rys. 3) do górnej części cylindra. Obieg oleju powoduje usunięcie powietrza z cylindra i automatyczne wyrównanie i ustawienie obu wózków. Utrzymywanie stałej, dokładnej synchronizacji sprzyja wydłużeniu trwałości części mechanicznych, np. sworzni. Inną zaletą tego rozwiązania jest brak konieczności pracochłonnego odpowietrzania instalacji hydraulicznej. Ponadto kolumny są znacznie węższe, ponieważ nie zawierają lin do synchronizacji.
Cechy i zabezpieczenia zastosowane w podnośniku:
- sterowanie za pomocą przełącznika – puszczenie przełącznika zmiany kierunku pracy zatrzymuje podnośnik
- zawór nadciśnieniowy zapobiegający nadmiernemu ciśnieniu w instalacji hydraulicznej
- zawór zwrotny do zabezpieczenia pojazdu przed niezamierzonym opuszczeniem
- zapadka zabezpieczająca przed niezamierzonym opuszczeniem podnośnika, sterowana elektrycznie (podczas opuszczania samochodu automatycznie się odblokowuje)
- system nie wymagający podniesienia auta do zwolnienia zapadek (bardzo przydatne np. przy montażu demontażu skrzyni biegów)
- zabezpieczenie przed zmiażdżeniem i przyciśnięciem nóg
- zabezpieczenie ramienia przed poziomym ruchem w stanie podniesienia pojazdu
- 1 cylinder w jednej kolumnie
- Technologia HyperFlow
- Wolny przejazd, brak dolnego połączenia między kolumnami
- Regulowane asymetryczne ramiona
Dane techniczne:
- Dla samochodów osobowych i SUV
- Udźwig (kg): 3000
- Zasięg długich ramion (mm): 940 – 1495
- Zasięg krótkich ramion (mm): 595 – 800
- Szerokość instalacyjna(mm): 3100
- Zakres wysokości punktów podnoszenia (mm): 95 – 140
- Wysokość podnoszenia (mm): 1990
- Wysokość kolumn (mm): 3967
- Wysokość całkowita: (mm): 4017
- Szerokość przejazdowa (mm): 2395
- Odległość wewnętrzna między kolumnami (mm): 2630
- Czas podnoszenia (sek): 20
- Czas opuszczania (sek): 14
- Zasilanie (V/Hz/A): 400/50/16
Obecna cena podnośnika w Inter Cars to 10 899, 99 zł netto. Wliczone są w nią transport urządzenia do klienta, montaż oraz olej hydrauliczny.
Komentarze