Launch przedstawia Golo

21 października 2014, 12:15

Firma Launch przepowiada rewolucję w telematyce i diagnostyce. Ma jej dokonać Golo – urządzenie podłączane na stałe do gniazda diagnostycznego samochodu, skracające czas diagnozy usterki i zwiększające przychody warsztatów dzięki bezprzewodowej komunikacji z testerem warsztatu.

Projekt Golo opiera się na urządzeniu podłączanym do portu diagnostycznego samochodu. W razie wykrycia usterki, wyświetla ono informację na ekranie kierowcy i umożliwia zdalną komunikację z pojazdem przy użyciu testera diagnostycznego Launch PRO.

Urządzenie Golo występuje w dwóch odmianach: Golo1, komunikującej się ze smartfonem za pośrednictwem technologii Bluetooth oraz Golo3, wzbogaconym o technologię WiFi, odbiornik GPS, sensor ruchu i kartę SIM. Każde urządzenie jest na stałe przypisane do konkretnego egzemplarza samochodu. Rozbudowana wersja jest adresowana głównie do zarządców flot, wypożyczalni aut, ubezpieczycieli. Dzięki możliwości bezpośredniej transmisji danych, nie wymaga ona pośrednictwa smartfona w transmisji danych do testera czy zarządcy floty.

Aplikacja dedykowana telefonom, oprócz podglądu danych odczytywanych przez Golo, umożliwia też kasowanie błędów. Nie pozwala jednak na wprowadzanie innych danych lub programowanie części.

Oprócz kodów błędów i parametrów pracy poszczególnych elementów pojazdu, Golo3 monitoruje takie parametry, jak przyspieszenie, skręty kołami, zużycie paliwa, lokalizację auta itp. Dzięki temu ubezpieczyciele, który zaoferują  kierowcy większą zniżkę, pod warunkiem zachowania przez kierowcę określonego stylu jazdy, będą mogli go weryfikować. Funkcja ta może przydać się też zarządcom floty, którzy premiują ekonomiczną jazdę. Na podstawie danych przesyłanych przez urządzenia możliwe będzie określenie jazdy z nadmierną prędkością, jazdę poza wyznaczonym obszarem lub trasą, przebiegu samochodu (aktualizacja przy każdym uruchomieniu pojazdu), wykrycie agresywnej jazdy lub jazdy w nocy, a nawet próby kradzieży. Golo poinformuje kierowcę,  gdy opuści on pojazd, nie zamykając szyb lub nie wyłączając świateł.

Użytecznym rozwiązaniem dla warsztatów może być zapisywanie danych o wizytach pojazdu, prowadzenie jego dokumentacji oraz zdalna diagnoza samochodu. Dzięki funkcji Golo3, która przy każdym uruchomieniu pojazdu sprawdza i zapisuje jego przebieg, możliwe jest wystawianie wiarygodnych certyfikatów potwierdzających przebieg auta.

Pan Mikołaj Słupski, który ma zająć się organizacją sieci warsztatów wykorzystujących technologię Golo, zwrócił uwagę, że skanery diagnostyczne są niemal niezbędne podczas diagnozy pojazdu i potrzebne przy wymianie coraz większej ilości części. Diagnoza pochłania znaczną część czasu całej naprawy, a mylna diagnoza może prowadzić do niepotrzebnego wymieniania elementów, które nie są uszkodzone. Warsztaty współpracujące ze sobą w sieci Golo, będą mogły wzajemnie udzielać sobie wskazówek podczas diagnozowania usterek. Charakterystyka działania Golo, która nie wymaga fizycznej obecności pojazdu w serwisie, dodatkowo skraca czas naprawy, umożliwiając zamówienie odpowiedniej części wymiennej, zanim samochód przyjedzie do serwisu.

Urządzenia powinny pojawić się na rynku na przełomie bieżącego i przyszłego roku. Ich ceny powinny kształtować się w okolicach 100 euro dla Golo1 oraz 150 euro dla Golo3. W krótkim czasie pojawi się również Golo S, mające połączyć systemy telematyczne do wcześniejszych urządzeń.

Dowiedz się więcej

Nowe wersje urządzeń do kontroli geometrii kół w Launch
Nowe wersje urządzeń do kontroli geometrii kół w Launch

Firma LAUNCH Polska sp. z o.o., generalny dystrybutor firmy LAUNCH Ltd. na polskim rynku wprowadza do oferty nowe wersje przyrządów do pomiaru i kontroli parametrów geometrii ustawienia kół i osi pojazdów. Urządzenia debiutują w atrakcyjnych cenach. Najprostsze wersje urządzeń opartych o kamery CCD dostępne są w cenie już od 15 900 zł netto, a urządzenia […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 23 października 2014, 21:23 0 0

co to znaczy cena w okolicach 100 euro np. 2 euro to tez okolice

eheh

Odpowiedz