,,Polscy kierowcy chcą markowych produktów” – wywiad z Piotrem Wajszczykiem z Philips Automotive Lighting

14 stycznia 2014, 12:53

Piotr Wajszczyk, Dyrektor Biura Sprzedaży na Europę Centralną w Philips Automotive Lighting, udzielił nam krótkiego wywiadu, w którym podsumował miniony rok oraz wspomniał o planach swojej firmy na najbliższe 12 miesięcy.

Jak ocenia pan sytuację na rynku w minionym, 2013 roku?

Z zadowoleniem obserwujemy kolejne przejawy wychodzenia polskiej gospodarki z kryzysu, co coraz wyraźniej odczuwamy także w branży motoryzacyjnej. Oczywiście, w tej przejściowej sytuacji niezależni operatorzy muszą stawić czoła nowym wyzwaniom, stąd widoczne na rynku z jednej strony konsolidacje, a z drugiej problemy czy nawet ogłoszone upadłości. Dla nas warte odnotowania są dwa zjawiska. Po pierwsze, Polacy w ubiegłym roku kupili nieco więcej nowych aut i liczymy, że ten trend utrzyma się także w bieżącym roku i kolejnych latach. Po drugie, i to jest szczególnie ważne, obserwujemy powrót konsumentów do markowych produktów. Kierowcy nie patrzą już tylko na cenę, ale są skłonni zapłacić nieco więcej za produkt najwyższej jakości. To bardzo dobra wiadomość dla marki Philips.

Jak zatem wyglądał rok 2013 dla Philips? Opisane przez Pana trendy rynkowe na pewno przełożyły się na waszą sprzedaż.

Zanotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży artykułów z segmentu oświetlenia samochodowego i to zarówno w przypadku marki Philips, jak i Narva. Największą dynamikę osiągnęliśmy w grupie produktów "upgrade", czyli lamp i żarówek zapewniających mocniejszy strumień światła w porównaniu z oświetleniem standardowym. To konsekwencja zmiany oczekiwań klientów po wyjściu z kryzysu, o której mówiłem przed chwilą. Philips dysponuje kompletną gamą produktów trafiających w aktualne oczekiwania klientów. Powodzeniem cieszyły się także zestawy świateł do jazdy dziennej (DRL).

Czy w 2013 roku były jakieś szczególne trudności, z którymi pańska firma musiała się zmierzyć?

Realnym problemem jest rynkowa obecność niskiej jakości podróbek imitujących nasze oryginalne lampy ksenonowe. Takie podróbki dostępne są na aukcjach internetowych i w tradycyjnych sklepach motoryzacyjnych. Chciałbym przypomnieć, że kupowanie, sprzedawanie i posiadanie podrobionych produktów jest niezgodne z prawem, a w przypadku kierowców, wskutek złego wykonania technologicznego, powodują realne zagrożenie bezpieczeństwa na drodze. Aby chronić naszych konsumentów do każdej oryginalnej lampy ksenonowej Philips dodawany jest certyfikat autentyczności, dzięki któremu osoby, które wybiorą nasz produkt, mogą mieć pewność, że nie zostały oszukane.

Jakie z pańskiego punktu widzenia były najważniejsze wydarzenia dla firmy Philips w 2013 roku?

Nieoczekiwanym dla nas wydarzeniem był rekordowy wzrost sprzedaż lamp ksenonowych i to pomimo kłopotów, o których wspomniałem wcześniej. Powiedziałem "rekordowy", gdyż wzrost ten był znacznie powyżej naszych oczekiwań wynikających na przykład z tempa wymiany parku samochodowego w Polsce i powolnego zwiększania się w nim udziału samochodów wyposażonych w światła ksenonowe.  Dlatego, żeby wesprzeć użytkowników, Philips uruchomił specjalną platformę internetową (www.philips.com/original), dzięki której nabywca naszego produktu może w łatwy i jednoznaczny sposób potwierdzić jego autentyczność.
Sukces odniosła także premiera naszej oferty lamp warsztatowych wykonanych w technologii LED, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez przedstawicieli branży warsztatowej. Docenili oni najlepszą obecnie na rynku charakterystykę emisji światła połączoną z wytrzymałością. Te lampy są po prostu doskonale przystosowane do pracy w trudnych warunkach panujących w warsztatach.

Kończąc podsumowania 2013 roku, warto jeszcze wspomnieć, że Philips wprowadził na rynek unikalne rozwiązanie dla kierowców chcących spersonalizować wygląd swoich pojazdów. Są to pierwsze, w pełni homologowane żarówki halogenowe H4 i H7 "Color Vision" w czterech odmianach kolorystycznych: niebieskiej, zielonej, fioletowej i żółtej. Żarówki wytwarzają specjalną kolorową poświatę, ale jednocześnie emitują białe światło. Jest to całkowicie zgodne z przepisami polskiego prawa.

Skoro rok 2013 był tak udany, jakie Philips ma plany na 2014?

To będzie dla nas szczególny rok, ponieważ nasza firma obchodzi właśnie 100 lat działalności. Planujemy wiele akcji, dzięki którym wzmocnimy świadomość innych uczestników rynku oraz konsumentów końcowych, że Philips jest specjalistą i liderem w dziedzinie oświetlenia dla motoryzacji. Poza tym, będziemy wspierać naszych partnerów biznesowych, między innymi poprzez uzgodnione aktywności marketingowe, udział w imprezach targowych, a także organizując specjalistyczne szkolenia. Nie obędzie się także bez premier, które zaprezentujemy na tegorocznych targach Automechanika we Frankfurcie w Niemczech, w drugiej połowie roku. Wierzę, że ten jubileuszowy rok będzie wyjątkowy nie tylko dla naszej firmy, ale przede wszystkim dla naszych klientów i partnerów biznesowych.

Dowiedz się więcej

,,Myśl globalnie, działaj lokalnie” – wywiad z Karolem Proznerem z EUROPART Polska S.A.
,,Myśl globalnie, działaj lokalnie” – wywiad z Karolem Proznerem z EUROPART Polska S.A.

Dystrybutor części do pojazdów ciężarowych Europart Holding GmbH prowadzi konsekwentną ekspansję na wielu światowych rynkach. Także polski oddział firmy rozwija się dynamicznie. O szczegółach opowiedział nam prezes sieci sprzedaży EUROPART Polska S.A., Karol Prozner. Od kiedy jesteście Państwo dystrybutorem części zamiennych do pojazdów użytkowych na rynku europejskim? Początki Europart sięgają lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Firma […]

,,Dużo więcej niż sprzedaż” – wywiad z współwłaścicielem firmy CARTEC
,,Dużo więcej niż sprzedaż” – wywiad z współwłaścicielem firmy CARTEC

Krzysztof Wiśniewski, współwłaściciel firmy CARTEC, specjalizującej się w dystrybucji wyposażenia warsztatowego, odpowiedział na kilka naszych pytań. Dotyczyły one zmieniającego się rynku oraz działalności firmy, która obchodzi w tym roku jubileusz 20-lecia. Jesteście jedną z firm, które na polskim rynku działają już od 20 lat. Jak przez ten czas zmieniał się polski rynek motoryzacyjny, a wraz […]

Narzędzia z pomysłem – wywiad z właścicielami firmy Mark-Moto
Narzędzia z pomysłem – wywiad z właścicielami firmy Mark-Moto

Mark-Moto to firma rodzinna specjalizująca się w produkcji narzędzi warsztatowych według własnego projektu lub pomysłu mechaników. O sposobie funkcjonowania firmy rozmawialiśmy z właścicielami – Przemysławem i Robertem Dziubała. W ofercie Mark-Moto można znaleźć wiele bardzo specjalistycznych narzędzi, służących często do naprawy wąskiej grupy aut. Czy w ten sposób staracie się trafić w rynkową niszę? Dokładnie […]

O czym pamiętać montując ksenony – porady
O czym pamiętać montując ksenony – porady

Lampy ksenonowe mają wiele zalet. Mogą jednak także zaszkodzić, zwłaszcza te nieposiadające homologacji lub instalowane w nieprzystosowanych do tego autach lub, mogą stanowić zagrożenie. Zalety lamp ksenonowych Pierwszym seryjnym samochodem, w którym pojawiła się możliwość wyboru świateł ksenonowych było BMW serii 7 z 1991 roku. W następnych latach rozwiązanie to zaczęły stosować inne marki. Obecnie […]

Philips wprowadza nową generację świateł do jazdy dziennej
Philips wprowadza nową generację świateł do jazdy dziennej

Firma Philips wprowadza na rynek światła do jazdy dziennej trzeciej generacji – Daylight 9. Nowa optyczna konstrukcja składa się z dziewięciu punktów LED. Daylight 9, które zastąpią dostępne dotychczas Daylight 4, łączą w sobie nowoczesny styl i zwiększoną widoczność. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu nowej optycznej konstrukcji składającej się z 9 punktów LED. Taka budowa […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 2 lipca 2015, 6:36 0 0

Wszystko i tak jest produkowane w Chinach. Lampy warsztatowe to podobno straszny niewypał z absurdalną ceną nawet hurtową. marża na poziomie 70% od ceny zakupu w Chinach. Za to menedżerka w fabryce która produkuje lampy warsztatowe dla Philipsa jest Piękna.

Odpowiedz