Bębny kompozytowe w ofercie firmy WSOP

, 20 maja 2013, 12:07

Podstawową wadą stalowych bębnów rolek hamulcowych stosowanych na stacjach kontroli pojazdów jest ich duża waga, słaba odporność na działanie korozji, jak również średnia wytrzymałość warstwy antypoślizgowej. Prostym rozwiązaniem tych problemów jest zastosowanie bębnów kompozytowych.

Kompozytowy bęben lepszy niż stalowy

Bęben kompozytowyTechnologia kompozytowa to nowość w konstruowaniu bębnów rolek hamulcowych. Do tej pory żadna polska firma nie proponowała jej swoim klientom. Doświadczenia użytkowników w Europie Zachodniej pokazują jednak, że tego typu konstrukcja rozwiązuje wiele podstawowych problemów, z jakimi do tej pory borykali się użytkownicy bębnów stalowych.

Aleksander Kampka, Kierownik Serwisu WSOP, powiedział:
– ,,W tradycyjnych konstrukcjach w trakcie eksploatacji, uderzenia lub deformacje powodują powstawanie mikropęknięć w poszyciu, przez które stopniowo przenika woda, doprowadzając do korozji i ubytków. Bęben kompozytowy zbudowany jest z materiałów obojętnych na działanie większości substancji spotykanych na stacjach kontroli czy serwisach pojazdów (woda, oleje, sól drogowa, itp.). W tym zakresie współpracujemy z francuską firmą Createch Composites."

Jak zbudowany jest bęben kompozytowy?

Oś stalowa – rdzeń bębna z jednej strony zakończony jest sworzniem, z drugiej kołnierzem. Kompozytowa struktura decyduje o wytrzymałości bębna. Zaprojektowana, aby przenosić siły powstające przy najeździe na urządzenie rolkowe i podczas hamowania. Warstwa antypoślizgowa – substancja o wyjątkowych właściwościach mechanicznych i wysokiej odporności na zużycie. Technologia ta zyskała aprobatę francuskiej organizacji UTAC. Kompozytowe bębny poddane zostały licznym testom statycznym i dynamicznym potwierdzającymi wysoką odporność na działanie sił i skręcanie.

 

Bębny kompozytowe

Bębny stalowe

Waga

17 kg

50 kg

Odporność na korozję

Tak

Nie

Wytrzymałość poszycia

Znakomita

Średnia

Gwarancja

Nawet do 30 miesięcy

Brak

 

Szczegóły dostępne są na stronie wsop.pl

Dowiedz się więcej

Nowy tester diagnostyczny Autocom CDP+
Nowy tester diagnostyczny Autocom CDP+

Firma WSOP wprowadziła do oferty nowy tester diagnostyczny szwedzkiej firmy Autocom – CDP+ (Compact Diagnostic Partner). Jest to łatwe w użyciu narzędzie diagnostyczne, zastępujące wszystkie wcześniejsze modele tego producenta (CDP PRO, ADP 186 oraz SDP). CDP + współpracuje z komputerem klasy PC. Przy jego użyciu można wykonywać diagnostykę seryjną (OBD/OBDII/eOBD), odczytać/skasować kody błędów, wykonać reset […]

Zgłaszanie awarii urządzeń do WSOP przez Internet
Zgłaszanie awarii urządzeń do WSOP przez Internet

Od 13 stycznia klienci firmy WSOP mogą kontaktować się z serwisem poprzez specjalny moduł dostępny na stronie internetowej wsop.pl. Dzięki temu w sposób automatyczny informacja dociera do właściwego dyspozytora a klient otrzymuje dodatkowo potwierdzenie zgłoszenia mailem. – Wypełniając gotowy formularz na naszej stronie klient oszczędza czas. Z kolei dyspozytor Serwisu WSOP otrzymuje kompletne informacje i […]

Podróbki testerów Autocom na rynku
Podróbki testerów Autocom na rynku

Na rynku pojawiły się podróbki testerów diagnostycznych firmy Autocom. Od szwedzkiego oryginału różni je niemal wszystko: wygląd, ergonomia użytkowania, jednak przede wszystkim funkcjonalność oprogramowania i możliwość jego aktualizacji. Już kilka osób w Polsce zdążyło nabrać się na ofertę oszustów. Jedynym skutecznym sposobem ochrony przed podróbkami jest kupowanie testerów Autocom wyłącznie w pewnym źródle, np. u […]

WSOP wprowadza samoobsługowe myjnie Cleanart
WSOP wprowadza samoobsługowe myjnie Cleanart

Firma WSOP wprowadziła do oferty samoobsługowe myjnie Cleanart. Urządzenia te, oprócz wysokiego poziomu mycia, charakteryzują się ciekawym designem. Szeroki wybór wiat pozwala osiągnąć pożądany efekt estetyczny. Myjnie Cleanart oferują szeroki zakres kolorów, opcji dodatkowych i akcesoriów. Klient może wybrać pomiędzy stanowiskami zadaszonymi dla pojazdów osobowych, a stanowiskami bez dachu (z żurawiem) przeznaczonymi dla pojazdów dostawczych. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!