Podstawową wadą stalowych bębnów rolek hamulcowych stosowanych na stacjach kontroli pojazdów jest ich duża waga, słaba odporność na działanie korozji, jak również średnia wytrzymałość warstwy antypoślizgowej. Prostym rozwiązaniem tych problemów jest zastosowanie bębnów kompozytowych.
Kompozytowy bęben lepszy niż stalowy
Technologia kompozytowa to nowość w konstruowaniu bębnów rolek hamulcowych. Do tej pory żadna polska firma nie proponowała jej swoim klientom. Doświadczenia użytkowników w Europie Zachodniej pokazują jednak, że tego typu konstrukcja rozwiązuje wiele podstawowych problemów, z jakimi do tej pory borykali się użytkownicy bębnów stalowych.
Aleksander Kampka, Kierownik Serwisu WSOP, powiedział:
– ,,W tradycyjnych konstrukcjach w trakcie eksploatacji, uderzenia lub deformacje powodują powstawanie mikropęknięć w poszyciu, przez które stopniowo przenika woda, doprowadzając do korozji i ubytków. Bęben kompozytowy zbudowany jest z materiałów obojętnych na działanie większości substancji spotykanych na stacjach kontroli czy serwisach pojazdów (woda, oleje, sól drogowa, itp.). W tym zakresie współpracujemy z francuską firmą Createch Composites."
Jak zbudowany jest bęben kompozytowy?
Oś stalowa – rdzeń bębna z jednej strony zakończony jest sworzniem, z drugiej kołnierzem. Kompozytowa struktura decyduje o wytrzymałości bębna. Zaprojektowana, aby przenosić siły powstające przy najeździe na urządzenie rolkowe i podczas hamowania. Warstwa antypoślizgowa – substancja o wyjątkowych właściwościach mechanicznych i wysokiej odporności na zużycie. Technologia ta zyskała aprobatę francuskiej organizacji UTAC. Kompozytowe bębny poddane zostały licznym testom statycznym i dynamicznym potwierdzającymi wysoką odporność na działanie sił i skręcanie.
|
Bębny kompozytowe |
Bębny stalowe |
Waga |
17 kg |
50 kg |
Odporność na korozję |
Tak |
Nie |
Wytrzymałość poszycia |
Znakomita |
Średnia |
Gwarancja |
Nawet do 30 miesięcy |
Brak |
Szczegóły dostępne są na stronie wsop.pl
Komentarze