Firma Hankook podała swój wynik finansowy za II kwartał 2021 informując, że skonsolidowana globalna sprzedaż wyniosła 1806 miliardy KRW (1336 milionów EUR), a zysk operacyjny: 187 miliardy KRW (ok. 138 mln EUR).
W Hankook Tire odnotowano wzrost sprzedaży i zysku operacyjnego odpowiednio o 32,4% i 167,1% rok do roku (r/r) oraz o 11,7% i 0,6% kwartał do kwartału (k/k). Istotna okazała się sprzedaż zarówno opon w ramach oryginalnego wyposażenia (OE), jak i opon zamiennych (RE), które wzrosły w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Globalna sprzedaż opon o średnicy od 18 cali stanowiła 38% całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych i lekkich ciężarówek, dając wzrost o 5,4 punktu procentowego r/r.
Hankook Tire od drugiej połowy ubiegłego roku szczyci się stałym wzrostem sprzedaży na kilku głównych rynkach, w tym w Europie, Ameryce Północnej i Chinach. W omawianym kwartale odnotowano zwiększenie popytu na rynkach Europy i USA., a firma odnotowała wzrost sprzedaży o 6 punktów procentowych opon o średnicy od 18 cali przy jednoczesnym wzroście sprzedaży opon OE i RE w Europie. Jeśli chodzi o rynek amerykański, sprzedaż opon o dużej średnicy, OE i RE, wykazywała silny wzrost w skali roku, a tempo tego wzrostu było wręcz szybsze niż popytu na rynku. Zwiększyła się również sprzedaż dużych opon w Chinach, o 8 punktów procentowych r/r, co doprowadziło do stabilizacji sprzedaży, prowadząc do dalszego wzrostu jakościowego.
Firma Hankook Tire niedawno ogłosiła, że będzie wyposażać w Ventus S1 evo3 ev pierwsze w pełni elektryczne samochody: SUV VW ID.4 Volkswagena i sportowy Audi e-Tron GT Audi. Oprócz wyposażenia OE, firma dostarczyła w pełni elektrycznemu Volkswagenowi ID.4 swoje Kinergy AS ev na potrzeby „Volkswagena ID.4: Great Roadshow przez USA”, czyli trasy prowadzącej przez cały kraj. Rozpoczęła się ona w lipcu i przebiegać będzie na dystansie 36 000 mil przez 48 stanów USA.
Jeśli chodzi o rynek pojazdów o wysokich osiągach, firma Hankook ogłosiła w lipcu, że wyposaża BMW X3 M i X4 M w Ventus S1 EVO Z. Opona została opracowana specjalnie dla segmentu Ultra-High-Performance, do szczególnie sportowych pojazdów o wysokich osiągach.
Dążąc do osiągnięcia celu sprzedaży w wysokości 7 bilionów KRW w 2021 r., firma Hankook Tire skupi się w drugiej połowie bieżącego roku na dalszym wzroście tempa sprzedaży opon o dużej średnicy na głównych rynkach, jednocześnie nadal poszerzając partnerstwo w dziedzinie dostarczania wyposażenia oryginalnego z globalnymi producentami samochodów premium. Wzrost w sektorze opon do pojazdów elektrycznych pozostanie w centrum uwagi, przy jednoczesnym ciągłym dążeniu do wzrostu zarówno ilościowego, jak i jakościowego poprzez optymalizację strategii dystrybucji, odpowiednio dla każdego regionu.
Komentarze