Sondaż, który przeprowadzaliśmy w lutym poświęcony był problemom z uruchomieniem silników Diesla podczas mrozów. Większość z Państwa deklarowała, że przyczyną unieruchomienia pojazdu najczęściej jest zamarznięte paliwo. Drugim z kolei wskazywanym powodem był rozładowany akumulator.
Jak wynika z sondażu blisko 70% osób biorących udział w ankiecie oceniło problemy z paliwem i akumulatorem jako główny powód unieruchomień silników Diesla zimą. Część z Państwa (20%) uznała, że zużyte świece żarowe również są częstą przyczyną awarii.
Jedynie 1% czytelników oceniło uszkodzenie pompy paliwa, jako główną przyczynę zimowych problemów.
Warto zauważyć, że 5% osób biorących udział w sondażu uznało, że przyczyna może leżeć w nieumiejętnym uruchamianiu takiego auta. Jak wskazał jeden z czytelników może być to również pośrednia przyczyna rozładowania akumulatora.
Oprócz zaproponowanych przez nas możliwości wskazali Państwo również inne przyczyny unieruchomień pojazdów z silnikami Diesla jak niewłaściwy olej, uszkodzony rozrusznik, nieszczelność układu paliwowego czy tankowanie oleju napędowego nieznanego pochodzenia i jakości.
Wszystkie komentarze czytelników można przeczytać w artykule:
Wyraź swoją opinię: Przyczyny zimowych awarii aut z silnikiem Diesla
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 2 marca 2012, 14:01 0 0
Podam przykład z życia wzięty:
1. Renault Megane II 1,5DCI mały akumulator 53AH 470A paliwo Shell V-Power Diesel, przy temp -20st.C auto odpalało bez problemu za pierwszym razem.
2. Renault Megane II 1,9DCI akumulator 60AH 680A tanie paliwo nieznanego pochodzenia od Kazia zza miedzy, przy temp -20st.C nie było szans na odpalenie, paliwo zamarznięte, wytrącająca się parafina, konieczna wymiana filtra paliwa.
3. Nissan Terano 2,7TDI akumulator sprawny, -20st.C paliwo od Mietka co zaoszczędził na ciężarówce, żadnych szans na odpalenie auta.
WNIOSEK: Do diesla, zwłaszcza nowej generacji, tylko paliwo dobrej jakości w innym przypadku koniecznie zastosować dodatek do paliwa, zwłaszcza zimą.
"lewar"
Odpowiedz
Anonim, 26 czerwca 2012, 11:46 0 0
Ja zawsze przed zimą wymieniam w Dieslu filtr paliwa na nowy , ale bazuję na markowych filtrach uznanych niemieckich producentów, a nie na tych które ustawicznie są w promocji pod tytułem - kupuj nasze filtry pojedziesz do Kenii lub na Majorkę lub już niedługo na Księżyc lub Marsa, jak zabraknie marketingowcom pomysłów.
Odpowiedz
Anonim, 26 czerwca 2012, 11:54 0 0
Nie znam się, to się wypowiem... Apropo księżyca dobry kawał mi się przypomniał.
Neil Armstrong ląduje na Księżycu. Wysiada z lądownika i mówi:
- To jest mały krok dla człowieka, ale duży dla... Zaraz, co to?
Patrzy, a parę metrów dalej pali się ognisko, przy którym siedzi trzech facetów. Rozmawiają i pieką kiełbaski. Okazuje się, że są to Ukrainiec, Egipcjanin i Polak.
- A wy co tu robicie? - pyta zbity z tropu Armstrong.
- No, ja akurat doiłem krowę i jak pieprznęło w Czarnobylu, to aż tu doleciałem - mówi Ukrainiec.
- A ja - mówi Egipcjanin - chodziłem po piramidach i tak jakoś mnie przerzuciło.
- No a ty? - pyta Polaka.
- K***a, nie wiem. Z wesela wracam.
Odpowiedz