Zdaniem czytelników: Główną przyczyną unieruchomień diesli jest paliwo

29 lutego 2012, 14:01

Sondaż, który przeprowadzaliśmy w lutym poświęcony był problemom z uruchomieniem silników Diesla podczas mrozów. Większość z Państwa deklarowała, że przyczyną unieruchomienia pojazdu najczęściej jest zamarznięte paliwo. Drugim z kolei wskazywanym powodem był rozładowany akumulator.

Jak wynika z sondażu blisko 70% osób biorących udział w ankiecie oceniło problemy z  paliwem i akumulatorem jako główny powód unieruchomień silników Diesla zimą. Część z Państwa (20%) uznała, że zużyte świece żarowe również są częstą przyczyną awarii.

Jedynie 1% czytelników oceniło uszkodzenie pompy paliwa, jako główną przyczynę zimowych problemów.

Warto zauważyć, że 5% osób biorących udział w sondażu uznało, że przyczyna może leżeć w nieumiejętnym uruchamianiu takiego auta. Jak wskazał jeden z czytelników może być to również pośrednia przyczyna rozładowania akumulatora.

Wykres: Wyniki sondażu dotyczącego unieruchomień pojazdów z silnikami Diesla zimą.

 

Oprócz zaproponowanych przez nas możliwości wskazali Państwo również inne przyczyny unieruchomień pojazdów z silnikami Diesla jak niewłaściwy olej, uszkodzony rozrusznik, nieszczelność układu paliwowego czy tankowanie oleju napędowego nieznanego pochodzenia i jakości.
 

Wszystkie komentarze czytelników można przeczytać w artykule: 
Wyraź swoją opinię: Przyczyny zimowych awarii aut z silnikiem Diesla

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Nowy podręcznik na temat silników dla uczniów szkół średnich
Nowy podręcznik na temat silników dla uczniów szkół średnich

Uczniowie szkół średnich o profilu samochodowym oraz osoby chcące poszerzyć swoją wiedzę o silnikach spalinowych mogą już kupić książkę “Silniki Pojazdów Samochodowych”, autorstwa Mirosława Karczewskiego, Leszka Szczęcha i Grzegorza Trawińskiego. Podręcznik wydany nakładem Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych liczy ponad 600 stron i zawiera klasyfikację silników oraz podstawowe wskaźniki charakteryzujące ich pracę, podstawowe charakterystyki silników oraz […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 2 marca 2012, 14:01 0 0

Podam przykład z życia wzięty:
1. Renault Megane II 1,5DCI mały akumulator 53AH 470A paliwo Shell V-Power Diesel, przy temp -20st.C auto odpalało bez problemu za pierwszym razem.
2. Renault Megane II 1,9DCI akumulator 60AH 680A tanie paliwo nieznanego pochodzenia od Kazia zza miedzy, przy temp -20st.C nie było szans na odpalenie, paliwo zamarznięte, wytrącająca się parafina, konieczna wymiana filtra paliwa.
3. Nissan Terano 2,7TDI akumulator sprawny, -20st.C paliwo od Mietka co zaoszczędził na ciężarówce, żadnych szans na odpalenie auta.

WNIOSEK: Do diesla, zwłaszcza nowej generacji, tylko paliwo dobrej jakości w innym przypadku koniecznie zastosować dodatek do paliwa, zwłaszcza zimą.
"lewar"

Odpowiedz

Anonim, 26 czerwca 2012, 11:46 0 0

Ja zawsze przed zimą wymieniam w Dieslu filtr paliwa na nowy , ale bazuję na markowych filtrach uznanych niemieckich producentów, a nie na tych które ustawicznie są w promocji pod tytułem - kupuj nasze filtry pojedziesz do Kenii lub na Majorkę lub już niedługo na Księżyc lub Marsa, jak zabraknie marketingowcom pomysłów.

Odpowiedz

Anonim, 26 czerwca 2012, 11:54 0 0

Nie znam się, to się wypowiem... Apropo księżyca dobry kawał mi się przypomniał.

Neil Armstrong ląduje na Księżycu. Wysiada z lądownika i mówi:
- To jest mały krok dla człowieka, ale duży dla... Zaraz, co to?
Patrzy, a parę metrów dalej pali się ognisko, przy którym siedzi trzech facetów. Rozmawiają i pieką kiełbaski. Okazuje się, że są to Ukrainiec, Egipcjanin i Polak.
- A wy co tu robicie? - pyta zbity z tropu Armstrong.
- No, ja akurat doiłem krowę i jak pieprznęło w Czarnobylu, to aż tu doleciałem - mówi Ukrainiec.
- A ja - mówi Egipcjanin - chodziłem po piramidach i tak jakoś mnie przerzuciło.
- No a ty? - pyta Polaka.
- K***a, nie wiem. Z wesela wracam.

Odpowiedz