Continental ma poważne aspiracje ku temu, aby znacząco wpływać na przyszłość motoryzacji. Większość osób kojarzy firmę wyłącznie z produkcją wyrobów z gumy, tymczasem jest to tylko jedna trzecia jej działalności. Podejmowane inwestycje w nowe technologie mogą w krótkim czasie zmienić dotychczasowe postrzeganie koncernu…
Nad czym pracuje Continental?
Firma Continental zdecydowała się poinformować o swoich planach na najbliższe lata. W tym celu, 14 X w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, której głównym tematem była, niekoniecznie odległa, przyszłość motoryzacji.
Continental zajmuje drugie miejsce na świecie na liście wiodących dostawców oryginalnego wyposażenia. Oprócz opon i elementów gumowych, które stanowią ok. 30% całkowitej sprzedaży, firma dostarcza także m.in. elementy podwozia, układu napędowego, wnętrza. Jej dużym i coraz intensywniej rozwijanym działem są systemy bezpieczeństwa. Continental inwestuje rekordowe kwoty w badania i rozwój – w latach 2013 i 2014 wyniosły odpowiednio około 800 i 724 mln euro. Inwestycje w nowe technologie Continental obejmują m.in. rozwój: automatycznego systemu testowania skuteczności hamowania (AIBA), konfiguratora ContiLifeCycle oraz Centrum Zaawansowanych Technologii w Korbach. W nowe centrum produkcji i procesów technologicznych w Korbach zainwestowano łącznie 40 mln euro.
Właśnie z technologiami dotyczącymi bezpieczeństwa Continental wiąże swoją przyszłość, jako dostawcy systemów, które zmienią oblicze motoryzacji. Kluczowym tematem w laboratoriach firmy jest automatyczna jazda.
– „Od ponad 140 lat opracowujemy rozwiązania technologiczne, które służąc kierowcom na co dzień, zmieniają oblicze motoryzacji. Naszym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, przy zachowaniu troski o środowisko naturalne. Zero wypadków, śladowe zużycie paliwa i całkowicie bezstresowe prowadzenie pojazdu, to już nie fantazje, lecz zadania, znajdujące się w zasięgu ręki. Z technicznego punktu widzenia, większość niezbędnych rozwiązań już istnieje. Obecnie, głównym wyzwaniem jest poprawa wzajemnej współpracy poszczególnych technologii." – powiedział dr Piotr Zielak, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.
2025 – rok bez wypadków drogowych
Jak wynika z badań Komisji Europejskiej, aż 95% wszystkich wypadków jest wynikiem błędu człowieka, a w ponad trzech-czwartych przypadków wina leży wyłącznie po stronie człowieka.
Jednym z rozwiązań tego problemu, nad którymi pracują eksperci Continental, jest zwiększanie stopnia automatyzacji jazdy. Automatyczne prowadzenie może nie tylko przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa, ale także znacznie zwiększyć komfort i swobodę kierowcy. Continental angażuje się w projekty badawcze dotyczące automatycznego prowadzenia od 2007 roku.
– „Pracujemy nad zapewnieniem przystępnej cenowo mobilności w ramach trzech kluczowych obszarów: zero wypadków drogowych, czyste powietrze oraz inteligentne pojazdy. Są to podstawowe założenia zbliżające nas do automatycznego prowadzenia. Jestem przekonany, że świadomość zalet automatycznej jazdy wzrośnie, w miarę wzrostu zaufania do zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy." – komentuje James Remfrey, Dyrektor ds. Inteligentnych Technologii w Dziale Podwozi i Bezpieczeństwa koncernu Continental.
Zintegrowane czynne i bierne technologie bezpieczeństwa, jak zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), asystent lewoskrętu, czy coraz popularniejsza funkcja asystenta parkowania, to tylko niektóre z rozwijanych przez Continental projektów. Firma dostarcza rozwiązania, które mogą ułatwić kierowcy prowadzenie zarówno w prostych, jak i bardziej złożonych sytuacjach na drodze. Celem jest zwiększenie aktywnego bezpieczeństwa pojazdu na tyle, by umożliwić kierowcy wykorzystanie czasu spędzanego podczas jazdy na zadania niezwiązane z prowadzeniem – np. pracę, korzystanie z internetu.
Praca inżynierów Continental już teraz znajduje uznanie niezależnych ekspertów i ośrodków badawczych, zdobywając m.in. tytuły: „Development Tool of the Year” – przyznane AIBA oraz „Tor Testowy Roku” dla Contidrom. Continental został także uznany „Producentem Opon Roku 2014”, a opony koncernu zwyciężają w wielu testach motoryzacyjnych.
Komentarze