Opracowany przez Continental System Driver Focus Vehicle, poprzez połączenie układów wspomagania i kamery w kabinie pasażerskiej z innowacyjnym wyświetlaczem, pozwala na skupienie uwagi kierowcy na sytuacji na drodze i zapobiega kolizjom. Rozwiązanie to doceniło jury przyznające nagrodę “CAR HMI Concepts & System Award 2015” w kategorii “Najbardziej innowacyjna funkcja interfejsu HMI”.
Driver Focus Vehicle dynamicznie przetwarza informacje i dostosowuje je do sytuacji i poziomu uwagi kierowcy. System wykorzystuje połączenie uniwersalnego pasa diod z systemami wspomagania kierowcy, takimi jak system ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu, zachowania bezpiecznej odległości, ostrzegania przed zderzeniem oraz kamerą termowizyjną zamontowaną w kabinie pasażerskiej, która wykrywa, na czym skoncentrowana jest uwaga kierowcy. Pas świateł obejmuje cały obszar we wnętrzu pojazdu widoczny dla kierowcy i ostrzega go o wszelkich potencjalnych zagrożeniach. Za pomocą diod system wysyła sygnały świetlne dostosowane do aktualnej sytuacji tak, by kierowca intuicyjnie skierował wzrok w kierunku sytuacji na drodze przed pojazdem.
– „Około 90 proc. wypadków to skutek błędu człowieka. Driver Focus Vehicle to pierwszy stworzony przez nas system, który na bieżąco dostosowuje systemy wspomagania do uwagi kierowcy. Dzięki niemu możemy aktywnie zapobiegać kolizji” – komentuje Ralf Lenninger, szef ds. strategii, rozwoju systemów i innowacji w Dziale Wnętrza w Continental – „Driver Focus Vehicle jest kolejnym ważnym krokiem w kierunku realizacji naszej idei bezwypadkowej jazdy. Dlatego jesteśmy dumni, że opracowany przez nas system bezpieczeństwa oparty na interfejsie HMI został uznany za najbardziej innowacyjny projekt w dziedzinie interfejsów człowiek-maszyna dla rynku motoryzacyjnego” – dodaje.
„CAR HMI Concepts & System Award 2015" to nagroda przyznawana za osiągnięcia w dziedzinie rozwoju samochodowych interfejsów HMI przez jury ekspertów z zajmującej się networkingiem i strategią biznesu grupy we.CONNECT. Członkowie jury z we.CONNECT, którzy przyznali Continental nagrodę to znani eksperci w dziedzinie inżynierii motoryzacyjnej i projektowania interfejsów człowiek-maszyna, m.in. Manfred Tscheligi, dyrektor Centrum Zaawansowanych Studiów i Badań w Zakresie Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych oraz Społeczeństwa (ICT&S) przy Uniwersytecie w Salzburgu; Niranjan Thiyagrajan, starszy konsultant ds. motoryzacji i transportu w firmie Frost & Sullivan, z Wielkiej Brytanii; Dr. Christian Müller, dyrektor Grupy Motoryzacyjnej w Niemieckim Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją (Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz), Kaiserslautern; oraz Dr. Marc Hassenzahl, dyrektor grupy „Experience Design” na Uniwersytecie Sztuk Folkwang w Essen.
Komentarze