Koncern ZF Friedrichshafen AG zwiększył sprzedaż w 2014 roku do ponad 18 miliardów euro – z 16,8 miliarda euro w roku 2013. Przedstawiciele firmy są zadowoleni z wyniku, gdyż wzrost udało się osiągnąć mimo trudnej sytuacji rynkowej.
ZF na plusie w 2014 r.
– „Rok 2014 nie był łatwy dla branży motoryzacyjnej. Tym bardziej cieszy fakt, że dzięki zaangażowaniu naszych pracowników, osiągnęliśmy ponadprzeciętne wyniki” – powiedział dr Stefan Sommer, Prezes ZF Friedrichshafen AG podczas corocznej konferencji w Stuttgarcie.
Oficjalna prezentacja wyników finansowych koncernu planowana jest na kwiecień 2015 roku, ale już teraz jego przedstawiciele spodziewają się wysokiego, jednocyfrowego wzrostu.
Szczególnym wyzwaniem 2014 roku, jak podkreślił Sommer, była zróżnicowana kondycja poszczególnych rynków istotnych z perspektywy ZF.
– „Trudna sytuacja gospodarcza w Brazylii oraz konflikt rosyjsko-ukraiński miały widoczny wpływ na poziom sprzedaży w regionie Ameryki Południowej i Europy Wschodniej” – powiedział Sommer.
W Ameryce Południowej sprzedaż spadła o około jedną piątą do poziomu 550 mln euro. Z kolei w Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku, koncern ZF zwiększył sprzedaż o około jedną piątą – do odpowiednio 3,7 mld euro i 3,6 mld euro. W Europie firma zanotowała wzrost sprzedaży o 5% – do poziomu 10,3 mld euro. Jak skomentował Sommer:
– „Różnice kursowe, w przeciwieństwie do roku 2013, w 2014 miały dużo mniejszy wpływ na wyniki finansowe”.
Finalizacja zakupu TRW kluczowa dla ZF w 2015 r.
W 2015 roku prezes ZF przewiduje analogiczny wzrost we wszystkich segmentach produktowych, z umiarkowaną tendencją wzrostową na poszczególnych rynkach. Ponadto Sommer oczekuje stabilizacji w sektorach ważnych dla ZF, takich jak rynek maszyn budowlanych czy rolniczych.
Kluczowym tematem 2015 roku będzie finalizacja zakupu TRW Automotive, a także późniejsza integracja tej firmy ze strukturami ZF. Na specjalnym zgromadzeniu, które odbyło się 19 listopada 2014 roku, akcjonariusze TRW zagłosowali za przyjęciem proponowanej umowy w sprawie połączenia spółek. Transakcja podlega obecnie zwyczajowym warunkom finalizacyjnym, w tym zatwierdzeniu przez instytucje antymonopolowe. ZF i TRW oczekują, że jej ostateczne zamknięcie nastąpi w pierwszym półroczu 2015 roku.
– „Przygotowanie planu integracji to zadanie dla powołanego przez obie firmy zespołu, kierowanego przez menedżera z wieloletnim doświadczeniem w procesach tego typu w branży motoryzacyjnej. Ważne jest, aby połączyć najlepsze elementy z obu światów w celu wykorzystania ich strategicznego potencjału" – wyjaśnił Sommer.
Technologie hybrydowe ZF, w połączeniu z przyszłościowymi rozwiązaniami TRW, takimi jak np. zaawansowane systemy wspierające kierowców, stworzą wyjątkowe portfolio. Rok 2015 to dla ZF również ważna rocznica. Dokładnie 100 lat temu, 9 września 1915 roku, powstał trzon dzisiejszej firmy – spółka “Zahnradfabrik GmbH” – ówczesny wiodący producent kół zębatych i przekładni do statków powietrznych, samochodów i okrętów.
Komentarze