Podczas tegorocznej Gali Mistrzów Warsztatu Robert Kierzek, prezes zarządu Inter Cars SA, wygłosił przemówienie na temat działalności spółki. Prezes podkreślił rolę niezależnych warsztatów w kształtowaniu branży dystrybucji części samochodowych. To one właśnie w 2013 roku wygenerowały 65 proc. krajowego przychodu Spółki ze sprzedaży części.
Siła w warsztatach
Inter Cars SA zdobył tytuł Spółki Giełdowej Roku 2013. Firma rozwija się, otwierając nowe filie i punkty sprzedaży. Wyrasta nowoczesne, jedno z dwóch najpotężniejszych na świecie, centrów logistycznych. Firma inwestuje w edukację, w przyszłe kadry, które zasilą warsztaty samochodowe i pokryją zapotrzebowanie rynkowe. Jak dotąd IC przeznaczył 1,3 mln zł na wyposażanie pracowni i szkolenia dla uczniów szkół mechanicznych. Docelowo będzie to ponad 3 mln zł.
– „Szkolimy kadry, jesteśmy gotowi na jakościowe i biznesowe wyzwania. Rozumiemy jednak, że innowacyjność potrzebuje nie tylko wiedzy. Że ukierunkowanie na sukces można łączyć z szacunkiem i sympatią, okazywaną naszym współpracownikom. I na tym budujemy dość niespotykaną, efektywną relację z właścicielami warsztatów. M.in. dlatego z programów wsparcia inwestycyjnego spółki, dedykowanych warsztatom niezależnym, korzysta dziś aż 4,2 tys. z nich. A firma w samym roku 2013 przeszkoliła aż 13 tys. mechaników." – powiedział prezes Inter Cars.
Działania realizowane z myślą o warsztatach, takie jak szybki i prosty dostęp do kapitału, korzystne systemy sprzedaży ratalnych, inwestycje ukierunkowane na nowych klientów, umowy inwestycyjne PRO dla stałych odbiorców czy leasing z przeznaczeniem na zakup samochodów zastępczych są zdaniem prezesa podstawą rynkowych osiągnięć Inter Cars.
Spółka stawia na zbudowanie społeczności skupionej wokół marki Inter Cars, korzystającej z pomocy Grupy w wielu obszarach działalności. Odbywa się to na różnych polach i w wielu dziedzinach, jak choćby w ramach projektu Bio Service, w którym Inter Cars pomaga warsztatom w odbiorze odpadów, wypełnia Karty Odbioru Odpadu i sprawozdania, przekazuje pojemniki do ich gromadzenia, a w formie punktów IC Premia Plus zwraca koszty utylizacji.
Kolejną aktywnością jest powołanie Organizacji Pracodawców Motoryzacji MOVEO. Ideą tego przedsięwzięcia jest działanie w dwóch aspektach: bezpieczeństwa drogowego oraz bezpieczeństwa ekonomicznego firm działających na rynku usług warsztatowych. Zamiarem jest zebranie jak największej liczby przedstawicieli z branży motoryzacyjnej, w szczególności warsztatów.
Technologie Inter Cars wspomagają dziś partnerów firmy w obsłudze warsztatów, dostępie do bazy towarowej oraz monitorowaniu kosztów eksploatacji i procesów napraw pojazdów. Wspólne narzędzia informatyczne dla warsztatu i kierowcy dodatkowo usprawniają przepływ informacji. Sprzedawcy Inter Cars w Polsce odbierają dziennie aż 30 tys. telefonów od klientów.
– „Wierzymy, że innowacyjność to jedyna droga do sukcesu. Budujemy ją poprzez siłę spójnej identyfikacji. Bo razem, w jednej drużynie, jesteśmy naprawdę dostrzegalni. Mamy 154 filie w całym kraju, 2 miliony użytkowników korzysta z naszych 60 serwisów internetowych, organizujemy największe w kraju targi motoryzacyjne. Wszystko po to, by nie tylko zadbać o własną markę, ale przede wszystkim – by realnie wspomagać właścicieli warsztatów." – podkreśla Robert Kierzek.
Inter Cars za 10 lat
Inter Cars wierzy, że w ciągu nadchodzącej dekady standard wyposażenia warsztatów niezależnych oraz jakość obsługi będą analogiczne do jakości usług warsztatów autoryzowanych. Zamierza dojść do tego m.in. poprzez standaryzację jakości i jednorodną strategię wizerunkową, korzystając zarówno z rangi lidera sprzedaży usług w Internecie, jak i wspólnych projektów rozwojowych.
Przedstawiciele firmy twierdzą, że ogromną rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej warsztatów stanowić będzie sprzedaż internetowa dająca kierowcom poczucie współuczestnictwa, w trosce o prawidłowe naprawy ich pojazdów. Już teraz dzięki specjalnym projektom, w tym systemowi Motointegrator, Inter Cars przekierowuje już do warsztatów 15 tys. klientów miesięcznie.
– „Razem z warsztatami osiągnęliśmy sukces. I wierzymy, że skonsolidowani, skupieni wokół marki Inter Cars, osiągniemy znacznie więcej. Naszym atutem jest rzetelność i wiarygodność. Szybkość działania. Otwartość na wyzwania rynkowe. I to, co najważniejsze: zrozumienie naszych klientów, spośród których sami kiedyś wyrośliśmy na dzisiejszego europejskiego lidera motoryzacji." – podsumowuje Robert Kierzek, prezes Inter Cars.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 23 czerwca 2014, 13:00 0 0
Robert Kierzek jak Steve Jobs ;-)
Odpowiedz