W Warszawie odbyła się konferencja firmy Bosch. Światowy dostawca technologii i usług podsumował kolejny rok swojej działalności w Polsce.
Grupa Bosch osiągnęła w Polsce w 2013 roku obrót w wysokości prawie 2,5 mld złotych. Oznacza to wzrost o 2%, pomimo utrzymującej się trudnej sytuacji rynkowej. W 2014 roku Bosch przewiduje dalszy rozwój w Polsce, bazując na dwucyfrowym wzroście obrotów Grupy w pierwszym kwartale 2014 r.
– „Bosch utrzymuje silną pozycję na rynku pomimo spadków koniunktury w głównych obszarach naszej działalności: branży budowlanej oraz przemyśle samochodowym" – powiedziała Krystyna Boczkowska, prezes spółki Robert Bosch oraz reprezentantka Grupy Bosch w Polsce.
W 2013 roku Grupa Bosch, utrzymała stabilny poziom inwestycji w wysokości 29,8 mln złotych. Zostały one przeznaczone na rozbudowę linii produkcyjnych w fabryce układów hamulcowych Bosch w Mirkowie k. Wrocławia oraz na inwestycje infrastrukturalne w Warszawie. W oficjalnym komunikacie firmy czytamy:
– „Porównując lata 2012 i 2013, udało nam się zwiększyć produkcję naszych układów wspomagania siły hamowania z 1,3 mln sztuk do 1,5 mln sztuk, nie licząc dostaw dla rynku części zamiennych. W 2014 roku planujemy wyprodukować 2,1 mln sztuk układów wspomagania siły hamowania, co stanowi potwierdzenie ścieżki wzrostu zapowiedzianej podczas ubiegłorocznej konferencji prasowej. 0Wraz ze wzrostem produkcji, zwiększyła się także liczba pracowników, do 465 osób w maju 2014. Dodatkowo, planujemy kontynuować inwestycje. W 2014 przeznaczymy na cele inwestycyjne w fabryce kolejne 21 mln złotych, aby przygotować ją na dalszy wzrost produkcji w przyszłości.
Podstawą naszego obecnego i przyszłego wzrostu jest bardzo solidne i zdywersyfikowane portfolio klientów. Mamy szczęście ściśle współpracować nad rozwiązaniami poprawiającymi bezpieczeństwo na drogach z takimi producentami, jak BMW, Citroen, Fiat, Ford, Nissan, Opel/GM, Peugeot, Renault, Suzuki oraz Toyota."
Przedsiębiorstwo Bosch zatrudnia w Polsce prawie 1 000 osób. Rankingi niezależnych instytutów prowadzone w ostatnich latach potwierdzają, że Bosch znajduje się w grupie najbardziej cenionych pracodawców w naszym kraju. Szczególnym wyróżnieniem jest 2. miejsce w badaniu przeprowadzonym wśród 10 tys. studentów kierunków inżynieryjnych oraz certyfikat Top Employers Polska 2014.
Dział Techniki Motoryzacyjnej Bosch, reprezentowany w Polsce przede wszystkim przez dywizję części samochodowych, w 2013 roku rozwijał się pozytywnie i powiększył swoje udziały rynkowe. Ważnym elementem strategii działu jest rozwój sieci autoryzowanych warsztatów samochodowych. Działająca pod markami Bosch Service i Auto Crew sieć, konsekwentnie podwyższa poziom usług w zakresie napraw poprzez procesy certyfikacji, audyty i szkolenia. Obecnie zrzesza prawie 400 warsztatów samochodowych i jest największą w Polsce siecią, autoryzowaną przez producenta części zamiennych.
Grupa Bosch na świecie oczekuje w bieżącym roku wzrostu sprzedaży w granicach 3-5%. Produkty i usługi wykorzystujące funkcjonalność sieci internetowej będą należały do głównych elementów oferty przedsiębiorstwa.
Komentarze