W ciągu ostatnich lat sektor filtrów kabinowych był jedyną gałęzią europejskiego rynku filtrów zamiennych, której roczna stopa wzrostu utrzymywała się na poziomie ponad 10 proc. Obecnie 97 spośród 100 samochodów sprzedawanych w Europie jest standardowo wyposażonych w filtr kabinowy.
W 2011 roku we Francji sprzedano łącznie 3,3 miliona filtrów kabinowych, według danych GiPA. Do 2013 roku liczba ta wzrosła do 4,4 miliona sztuk i spodziewany jest dalszy wzrost sprzedaży w kolejnych latach. W 2011 roku niezależny rynek części zamiennych stanowił tam 42 proc. łącznej sprzedaży filtrów kabinowych. Odsetek ten nieprzerwanie rośnie i zgodnie z prognozami w 2016 r. ma przekroczyć 50 proc.
W związku z tym, że filtry kabinowe stanowią obecnie element standardowego wyposażenia niemal każdego nowego samochodu, sprzedaż na rynku części zamiennych będzie w dalszym ciągu rosła znacznie bardziej dynamicznie niż sprzedaż na pierwszy montaż.
– „Rosnąca świadomość zagrożeń związanych z zanieczyszczeniem środowiska oraz korzyści dla zdrowia wynikających z częstej zmiany filtrów powodują, że zapotrzebowanie na filtry kabinowe jest coraz większe.” – tłumaczy Andrea Taschini, Dyrektor Zarządzający Sogefi Aftermarket Business Unit.
Lista produktów Sogefi Aftermarket obejmuje prawie 300 referencji filtrów kabinowych, z których aż 50 zostało wprowadzonych do oferty w 2013 r. Części te pokrywają w 95 proc. zapotrzebowanie europejskiego parku samochodowego. Pod markami Fram, CoopersFiaam i Purflux firma oferuje dwa rodzaje filtrów na rynek części zamiennych.
Komentarze