Sprzedaż nowych aut w listopadzie – spokojny wzrost

, 5 grudnia 2013, 15:48

Listopad, pod względem sprzedaży nowych samochodów w Polsce, nie był aż tak rekordowy jak październik. Zanotowano jednak kilkuprocentowy wzrost względem tego samego miesiąca ubiegłego roku.

Klienci czekają na lepszy czas

W listopadzie 2013 r., według danych Carmarket, sprzedano w Polsce 28 038 samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Oznacza to niewielki, ponad 4%, wzrost względem listopada ubiegłego roku. W stosunku do października, który okazał się niespodziewanie rekordowym miesiącem w bieżącym roku, sprzedaż spadła. W całkowitym rozrachunku jest jednak nadal prawie o 5% lepsza niż przed rokiem. Przekroczono już barierę 300 000 sprzedanych egzemplarzy.

Zjawisko reeksportu, które bywa wymieniane jako przyczyna wzrostu sprzedaży jest póki co nieoszacowane (CEP podaje tego typu dane z opóźnieniem). Trudno więc powiedzieć w jakim stopniu sytuacja na rynku poprawia się. Dobre wyniki z listopada są mimo wszystko niespodzianką, ponieważ można było spodziewać się, że klienci instytucjonalni poczekają z zakupami samochodów do przyszłego roku. Wówczas, przynajmniej przez pewien okres, powrócą przepisy mówiące o odliczaniu pełnej kwoty podatku VAT od zakupionych samochodów firmowych.

Tylko niespełna 36% udział w listopadowych zakupach nowych aut mieli klienci indywidualni. To kolejny miesiąc z rzędu, w którym na zakupy decydują się głównie firmy.

Udany miesiąc Renault

Skoda zdominowała pod względem sprzedaży październik. W listopadzie było już spokojniej, ale nadal na plus dla czeskiej marki. Ponownie zajęła ona pierwsze miejsce w zestawieniu, choć sprzedała o prawie tysiąc aut mniej niż miesiąc wcześniej. Na drugim miejscu przetrwał Volkswagen, który zanotował nawet delikatny wzrost względem października. Z listopadowego wyniku może cieszyć się Renault, które zmieściło się na podium, sprzedając ponad 2 200 samochodów. Był to dobry miesiąc dla całej francuskiej grupy – łącznie w Polsce sprzedano 3 255 samochodów osobowych i dostawczych marek Renault i Dacia, co w tym miesiącu zapewniło samochodom Grupy 11,6% łącznego udziału w polskim rynku. Jest to najlepszy miesięczny wynik sprzedaży aut Grupy od 2003 roku w Polsce.

Najpopularniejszym modelem w tym roku pozostaje Skoda Octavia (ok. 10 500 sprzedanych sztuk). Nowej generacji liftbacka czeskiej marki klienci nie kupują już jednak aż tak chętnie jak w ubiegłym roku. Model zanotował niemal 30% spadek sprzedaży rok do roku. Rośnie za to sprzedaż (o ponad 20% – ok 10 200 sztuk) drugiej w zestawieniu Skody Fabii. Znaczące wzrosty zanotowały kolejne na liście Ford Focus oraz Volkswagen Golf, których sprzedano ponad 7 000. W piątce mieści się także Opel Astra, jednak jego sprzedaż spada, względem ubiegłego roku.

Dowiedz się więcej

Październik rekordowy pod względem sprzedaży nowych aut
Październik rekordowy pod względem sprzedaży nowych aut

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrasta. W październiku odnotowano wynik najwyższy w bieżącym roku i o około jedną piątą lepszy niż w tym samym miesiącu 2012 r. Czy kryzys w branży przeminął? Ponad 30 tysięcy sprzedanych aut W październiku 2013 r., według danych Carmarket, sprzedano w Polsce 30 729 samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Jest […]

Sprzedaż nowych samochodów we wrześniu – wciąż wzrost
Sprzedaż nowych samochodów we wrześniu – wciąż wzrost

Z coraz większym prawdopodobieństwem można zaryzykować stwierdzenie, że rok 2013 będzie lepszy pod względem sprzedaży nowych samochodów od roku 2012. We wrześniu znów zanotowano w Polsce znaczny wzrost rejestracji. Sprzedaż samochodów większa aż o 14% We wrześniu 2013 r. sprzedano w Polsce, według danych Carmarket, 24 945 sztuk samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t. […]

Sprzedaż samochodów osobowych w Polsce i UE – rok 2013 ,,na plusie”
Sprzedaż samochodów osobowych w Polsce i UE – rok 2013 ,,na plusie”

Obywatele Unii Europejskiej kupili w listopadzie 938 tys. nowych samochodów osobowych (dane ACEA), czyli o nieco ponad 1% więcej niż rok temu. W tym samym czasie z polskich salonów wyjechało ponad 240 tys. aut osobowych, czyli o 4% więcej niż rok temu, ale o ponad 8% mniej niż w październiku. Rok 2013 powinien być lepszy […]

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2013 r.
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2013 r.

Miniony rok był dla polskiego rynku sprzedaży nowych samochodów najlepszy od kilku lat. Dobry wynik przypieczętowała sprzedaż grudniowa – wysoka, mimo zapowiedzi wstrzymania zakupów przez klientów czekających na noworoczne „okienko” odliczania podatku VAT. Klienci nie czekali na "kratkę" W grudniu klienci ruszyli do salonów mimo potwierdzonych informacji o chwilowym powrocie od Nowego Roku przepisów umożliwiających […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!