Obywatele Unii Europejskiej kupili w listopadzie 938 tys. nowych samochodów osobowych (dane ACEA), czyli o nieco ponad 1% więcej niż rok temu. W tym samym czasie z polskich salonów wyjechało ponad 240 tys. aut osobowych, czyli o 4% więcej niż rok temu, ale o ponad 8% mniej niż w październiku. Rok 2013 powinien być lepszy pod względem sprzedaży od 2012 zarówno w Polsce, jak i całej UE.
Roczna sprzedaż samochodów w Europie
W listopadzie, jednym z najsłabszych w ciągu ostatnich dziesięciu lat, na 27 monitorowanych rynkach, właścicieli znalazło 936 tys. nowych osobówek, czyli o 1,2% więcej niż w analogicznym okresie rok temu. Trzeci z kolei miesięczny wzrost sprzedaży aut osobowych w Europie przyczynił się do lepszego wyniku skumulowanego. Łącznie po jedenastu miesiącach europejska mapa sprzedaży i rejestracji nadal pozostaje czerwona (prawie 11 mln rejestracji, 2,7% spadek r/r), jednak roczny wynik z dużym prawdopodobieństwem powinien okazać się lepszy niż w 2012 r. Kolejny miesiąc z rzędu wzrostem sprzedaży może pochwalić się Wielka Brytania (+7% r/r) i bez wątpienia ten kraj pozostanie „zieloną wyspą” przynajmniej do końca roku. Spadki natomiast widzimy w Niemczech (-2% r/r), Włoszech (-4,5%) i Francji (-4% r/r).
Sprzedaż samochodów w Polsce "na plusie" w 2013 r.
Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems, podsumowuje:
– „Jeśli na najnowsze dane Centralnej Ewidencji Pojazdów spojrzymy w ujęciu rocznym to widzimy, że w listopadzie zarejestrowaliśmy o 4% więcej osobówek, a biorąc pod uwagę jedenaście miesięcy, jesteśmy na 4,7% plusie. Taki rezultat, choć lekko zawyżony przez zjawisko reeksportu, na tle całej Eurostrefy prezentuje się bardzo przyzwoicie. Jeśli jednak listopadowe dane zestawimy z bardzo dobrym wynikiem październikowym, już nie tak łatwo o optymizm. Przyczyną spadku jest przede wszystkim mniejsze zainteresowanie zakupów wśród firm, które w związku z przedłużającym się procesem wydania ostatecznej decyzji w sprawie derogacji przepisów związanych z odliczaniem podatku VAT, wstrzymują się z inwestycją w cztery kółka do momentu wyjaśnienia sytuacji."
Jak podaje IBRM Samar, najchętniej kupowanym samochodem w segmencie marek popularnych w Polsce w okresie od stycznia do listopada br. była Skoda (ponad 33 tys. sprzedanych modeli), tuż za nią uplasował się Volkswagen i Toyota. Nieco inaczej prezentuje się europejska mapa producentów. Po jedenastu miesiącach, pomimo kilkuprocentowego spadku, liderem sprzedaży pozostaje marka Volkswagen z 1,4 mln sprzedanymi modelami. Drugie miejsce w Eurostrefie zajął Opel, a trzecie Renault (dane ACEA).
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 19 grudnia 2013, 16:50 0 0
W skrócie z polskich salonów wyjechało w tym roku 24 tyś nowych aut w tym 33 tysiące skody + vw +toyota + pozostałe.
Matematycy od siedmiu boleści nic dziwnego, że wg statystyki w polsce żyje się jak w raju, buahahahahaaha :)
Odpowiedz