40% Polaków kupuje używane opony zimowe – raport Allegro

, 13 listopada 2013, 12:16

Badanie przeprowadzone przez portal Allegro dostarczyło interesujących danych na temat rynku opon w Polsce. Wynika z niego między innymi, że ponad 40% nabywców decyduje się na używane opony zimowe. Istotny jest także fakt, że około 40% klientów kupuje ogumienie przez Internet.

Polacy częściej zmieniają opony na zimowe

W 2008 roku zaledwie 55 proc. ankietowanych deklarowało, że zmienia opony w ciągu roku z letnich na zimowe. Badania przeprowadzone przez serwis Allegro.pl pokazały, że sytuacja znacznie się poprawiła. Tym razem ponad 90 proc. ankietowanych zdeklarowało, że w ubiegłym roku poruszali się autem wyposażonym w opony zimowe, a dodatkowe 5 proc. używało w tym okresie opon całorocznych.

Polacy najczęściej kupują opony w internecie. Prawie połowa ankietowanych preferuje zakupy „online”, nieco mniej bo 40 proc. wybiera niezależne warsztaty. Badania pokazały, że kupujący raczej omijają ASO (11 proc.) i sklepy motoryzacyjne (11 proc.). Na końcu listy znalazły się hipermarkety (2 proc.).

Badania pokazały, że Polacy starają się użytkować opony jak najdłużej. Równo dwie trzecie ankietowanych deklaruje, że jeden komplet opon użytkuje powyżej 3 sezonów. Głównym powodem zakupu nowego kompletu ogumienia jest zużycie poprzedniego zestawu (80 proc.), natomiast 23 proc. badanych stwierdziło, że wymienia opony, gdy ich wiek wynosi 4 lata.

W Top 3 najczęściej wybieranych marek opon zimowych znalazły się w kolejności: Dębica, Continental i Goodyear. Jednakże marka nie gra istotnej roli przy wyborze. Znajduje się dopiero na czwartym miejscu wśród najważniejszych kategorii, według których Polacy wybierają „zimówki”. Dla większości badanych kwestie bezpieczeństwa są ważniejsze niż cena. Ankietowani na pierwszym miejscu postawili na „przyczepność”, a dopiero potem na „cenę”. Dalej w kolejności znalazły się: wynik w testach, marka i opinie użytkowników o produkcie. Listę zamyka wpływ na spalanie i poziom generowanego hałasu.

Piotr Ciesielski, opiekun kategorii „Motoryzacja” w serwisie Allegro.pl, powiedział:

– „Trzy z powyższych parametrów można bez problemów odczytać z etykiety, w które od roku zgodnie z prawem muszą być wyposażone każde opony (od listopada 2012 r. – przyp. red.). Etykieta zawiera informacje o trzech parametrach opony: efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu generowanego podczas jazdy. Dwie pierwsze informacje określane są w klasach, za pomocą siedmiu pierwszych liter alfabetu – od A do G, gdzie„A” jest najlepszym wynikiem.

Badania przeprowadzone przez serwis Allegro.pl pokazały zarazem, że zaledwie 51 proc. konsumentów słyszało o etykietach, a tylko 63 proc. z nich potrafi odczytać informacje tam zawarte.

Polacy swoją wiedzę o oponach zimowych czerpią przede wszystkim z fachowych publikacji w prasie i internecie. Ponad połowa ankietowanych wybiera właśnie te źródła informacji. Nieco mniej, bo 43 proc. ankietowanych dodatkowo korzysta z wiedzy internautów, znajdując potrzebne dane na forach tematycznych.

Dowiedz się więcej

Unijna etykieta ma znaczenie dla nabywców opon
Unijna etykieta ma znaczenie dla nabywców opon

Badania wykonane na zlecenie Goodyear Dunlop przez IPSOS MarketQuest na sześciu europejskich rynkach pokazały, że ponad dwie trzecie konsumentów, którzy kupili opony w 2013 roku, brało pod uwagę informacje zaczerpnięte z unijnej etykiety na opony. Etykiety opon ważne dla klientów Aż 71% kupujących opony, którzy wiedzieli o etykiecie, przed dokonaniem wyboru wykorzystało zawarte w niej […]

Bridgestone Potenza w nowej S-klasie
Bridgestone Potenza w nowej S-klasie

Bridgestone będzie dostarczał 19-calowe opony Potenza S001 na oryginalne wyposażenie do najnowszych modeli Mercedes-Benz klasy S. Potenza S001 są wynikiem wieloletniej tradycji firmy Bridgestone. Oferuje wysoki poziom precyzji jazdy i kontroli nad pojazdem. Wprowadzony na rynek w lipcu 2013 roku, nowy Merceds-Benz klasy S wyposażony w opony Bridgestone będzie produkowany w Niemczech, a następnie sprzedawany […]

Producenci opon oczekują wzrostów w 2014 roku
Producenci opon oczekują wzrostów w 2014 roku

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy opublikowało wyniki sprzedaży firm członkowskich za 2013 rok. Po trudnym roku 2012, kiedy odnotowano dwucyfrowy spadek sprzedaży we wszystkich segmentach, w 2013 pojawiły się oznaki ożywienia. W Polsce segment opon osobowych/dostawczych spadek spadł o 5,65 proc. w porównaniu z rokiem 2012 (dla opon letnich i sportowych spadek o 11,6 […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 24 września 2014, 10:42 0 0

Hej, a co z metodologią badania? Skąd są to liczby?

Odpowiedz