Badania wykonane na zlecenie Goodyear Dunlop przez IPSOS MarketQuest na sześciu europejskich rynkach pokazały, że ponad dwie trzecie konsumentów, którzy kupili opony w 2013 roku, brało pod uwagę informacje zaczerpnięte z unijnej etykiety na opony.
Etykiety opon ważne dla klientów
Aż 71% kupujących opony, którzy wiedzieli o etykiecie, przed dokonaniem wyboru wykorzystało zawarte w niej informacje dotyczące trzech parametrów. Dane pokazały również, że ponad połowa (54%) sprzedawców opon w Europie wykorzystuje etykietę jako przydatne narzędzie przy sprzedaży opon. Wyniki badań zaprezentowano podczas debaty w Brukseli podsumowującej rok działania systemu etykietowania.
Unijny system etykietowania opon ma coraz większy wpływ na decyzje zakupowe europejskich flot pojazdów komercyjnych. Wyniki ankiety, przeprowadzonej przez MV2 Conseil na zlecenie Goodyear Dunlop, obejmującej około 500 flot we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce i Hiszpanii, wskazują na znaczenie etykiety. Nieco ponad połowa flot (54%) stwierdziła, że etykieta wpływa na wybór opon, a dwie trzecie (66%) wskazało na efektywność paliwową jako najważniejszy parametr na etykiecie.
W ramach debaty, zorganizowanej w Brukseli przez firmę Goodyear Dunlop, udało się zgromadzić najważniejszych interesariuszy i ekspertów branżowych, którzy omówili rozwój systemu etykietowania w pierwszą rocznicę jego wprowadzenia. Unijna etykieta ocenia ogumienie do samochodów osobowych oraz pojazdów ciężarowych według trzech kryteriów: oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu zewnętrznego. Przepisy dotyczące obowiązku etykietowania weszły w życie od listopada 2012 r.
Badania zlecone przez firmę Goodyear Dunlop pokazują, że w przypadku samochodów osobowych najważniejszym kryterium dla konsumentów jest przyczepność na mokrej nawierzchni – 52% respondentów wskazuje na ten parametr jako najważniejszy z trzech zawartych na etykiecie i branych pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie opon. Efektywność paliwowa, która wynika z obniżonego oporu toczenia, była istotna dla 47% konsumentów, a poziom hałasu zewnętrznego dla 41%.
Komentarze