Unijna etykieta ma znaczenie dla nabywców opon

23 października 2013, 13:01

Badania wykonane na zlecenie Goodyear Dunlop przez IPSOS MarketQuest na sześciu europejskich rynkach pokazały, że ponad dwie trzecie konsumentów, którzy kupili opony w 2013 roku, brało pod uwagę informacje zaczerpnięte z unijnej etykiety na opony.

Etykiety opon ważne dla klientów

Aż 71% kupujących opony, którzy wiedzieli o etykiecie, przed dokonaniem wyboru wykorzystało zawarte w niej informacje dotyczące trzech parametrów. Dane pokazały również, że ponad połowa (54%) sprzedawców opon w Europie wykorzystuje etykietę jako przydatne narzędzie przy sprzedaży opon. Wyniki badań zaprezentowano podczas debaty w Brukseli podsumowującej rok działania systemu etykietowania.

Unijny system etykietowania opon ma coraz większy wpływ na decyzje zakupowe europejskich flot pojazdów komercyjnych. Wyniki ankiety, przeprowadzonej przez MV2 Conseil na zlecenie Goodyear Dunlop, obejmującej około 500 flot we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce i Hiszpanii, wskazują na znaczenie etykiety. Nieco ponad połowa flot (54%) stwierdziła, że etykieta wpływa na wybór opon, a dwie trzecie (66%) wskazało na efektywność paliwową jako najważniejszy parametr na etykiecie.

W ramach debaty, zorganizowanej w Brukseli przez firmę Goodyear Dunlop, udało się zgromadzić najważniejszych interesariuszy i ekspertów branżowych, którzy omówili rozwój systemu etykietowania w pierwszą rocznicę jego wprowadzenia. Unijna etykieta ocenia ogumienie do samochodów osobowych oraz pojazdów ciężarowych według trzech kryteriów: oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu zewnętrznego. Przepisy dotyczące obowiązku etykietowania weszły w życie od listopada 2012 r.

Badania zlecone przez firmę Goodyear Dunlop pokazują, że w przypadku samochodów osobowych najważniejszym kryterium dla konsumentów jest przyczepność na mokrej nawierzchni – 52% respondentów wskazuje na ten parametr jako najważniejszy z trzech zawartych na etykiecie i branych pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie opon. Efektywność paliwowa, która wynika z obniżonego oporu toczenia, była istotna dla 47% konsumentów, a poziom hałasu zewnętrznego dla 41%.

Dowiedz się więcej

Oponeo: Etykiety nie powinny znacząco zmienić sytuacji na rynku opon –  wywiad
Oponeo: Etykiety nie powinny znacząco zmienić sytuacji na rynku opon – wywiad

Wprowadzenie obowiązku stosowania nowych etykiet to jedna z najważniejszych zmian prawnych w branży oponiarskiej, w ciągu ostatnich lat. O to jak zmieni się rynek ogumienia w Polsce po reformie, zapytaliśmy Damiana Nawrockiego z firmy Oponeo.pl. 1. Jaki Pana zdaniem wpływ na rynek opon w Polsce będzie miało wprowadzenie nowych etykiet? Etykiety nie powinny znacząco zmienić […]

Goodyear  na liście 100 Najbardziej Innowacyjnych Firm na Świecie
Goodyear na liście 100 Najbardziej Innowacyjnych Firm na Świecie

Firma Goodyear Tire & Rubber Company znalazła się na liście 100 Najbardziej Innowacyjnych Firm na Świecie Thomson Reuters 2013. To już trzeci z kolei rok, w którym Goodyear otrzymuje to wyróżnienie. Goodyear wśród 100 najbardziej innowacyjnych firm  Program, który powstał z inicjatywy Thomson Reuters IP Solutions, co roku wyróżnia 100 przedsiębiorstw na całym świecie, które […]

7 milionów opon Goodyear UltraGrip 8
7 milionów opon Goodyear UltraGrip 8

7 milionów razy opona zimowa UltraGrip 8 została zamontowana w europejskim autach od czasu jej wprowadzenia na rynek w 2011 roku. Przy założeniu, że oponę montowano na wszystkich czterech kołach, okazuje się, że około 1,75 miliona samochodów w środkowej i północnej Europie jeździło lub jeździ na tym modelu ogumienia w najzimniejszych miesiącach roku. Opona UltraGrip […]

Nokian dostarcza opony dla TOPR
Nokian dostarcza opony dla TOPR

Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe podpisało umowę z fińskim producentem opon Nokian Tyres. Finowie będą dostarczać opony do wszystkich znajdujących się we flocie TOPR samochodów. –„Jako ratownicy górscy jesteśmy zmuszeni do pracy w każdych warunkach pogodowych. W górach warunki atmosferyczne są nieprzewidywalne. Nasze samochody muszą być wyposażone w opony, które będą niezawodne w śniegu, deszczu jaki […]

40% Polaków kupuje używane opony zimowe – raport Allegro
40% Polaków kupuje używane opony zimowe – raport Allegro

Badanie przeprowadzone przez portal Allegro dostarczyło interesujących danych na temat rynku opon w Polsce. Wynika z niego między innymi, że ponad 40% nabywców decyduje się na używane opony zimowe. Istotny jest także fakt, że około 40% klientów kupuje ogumienie przez Internet. Polacy częściej zmieniają opony na zimowe W 2008 roku zaledwie 55 proc. ankietowanych deklarowało, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!