Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Technika

Opel Ampera – rozładowany akumulator 12V – przyczyna

Opel Ampera to samochód wykorzystujący dość specyficzny, hybrydowy układ napędowy. Silnik spalinowy pełni w nim rolę generatora prądu, magazynowanego w baterii i zasilającego silnik elektryczny, odpowiedzialny za napęd. Użytkownicy tego pojazdu często zgłaszają występowanie usterki, jaką jest rozładowywanie się standardowego, kwasowo-ołowiowego akumulatora 12 V. Niekiedy objawem usterki jest także samoczynne, sporadyczne uruchamianie się auto-alarmu.

Zapchany filtr DPF a wyniki kontroli emisji spalin. Na co zwrócić uwagę?

Aby diesle spełniające normę Euro 6 były dobrze przygotowane do bardziej rygorystycznej kontroli emisji spalin, warsztaty i właściciele pojazdów powinni zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Rozwiązania febi: wymiana filtra paliwa w samochodach z silnikami 2.2 diesel

Wymiana filtra paliwa to jeden z podstawowych podpunktów podczas corocznej obsługi serwisowej. Filtr paliwa w samochodach z silnikiem diesla o pojemności 2,2 L takich marek jak Citroën, Fiat, Ford, Jaguar, Lancia, Land Rover, Mitsubishi i Peugeot wymaga zwrócenia uwagi na kilka ważnych aspektów podczas wymiany. Jak wymienić filtr paliwa w silniku 2.2 diesel?

Rozwiązania febi: hałas i kontrolka ciśnienia oleju w BMW serii 1, 3 i 5

Podczas uruchamiania silnik jest bardzo głośny i generuje klekoczący hałas, a na desce rozdzielczej zapala się kontrolka ostrzegająca o niskim ciśnieniu oleju. Silnik przechodzi w tryb awaryjny i ma ograniczoną moc. W pamięci sterownika silnika może zostać zapamiętany kod usterki 30C1 – statyczna regulacja ciśnienia oleju silnikowego. Ta usterka występuje w niektórych modelach BMW. Jakie […]

Jak wyglądają układy chłodzenia w elektrykach? Czy korzystają z tych samych płynów chłodniczych?

Auta elektryczne szybko stają się codziennością w branży motoryzacyjnej. Nie wymagają oleju silnikowego, ale nadal potrzebują nowoczesnych smarów i płynów. Jednocześnie akumulatory pojazdów elektrycznych charakteryzują się wyższymi wymaganiami dotyczącymi kontroli temperatury, co stwarza wyzwania dla inżynierów.

Klasa lepkości to nie jedyny istotny parametr oleju silnikowego. Czym jeszcze różnią się oleje?

Do starszych modeli samochodów z powodzeniem można dobierać oleje wyłącznie na podstawie klasy lepkościowej. W przypadku nowszych modeli specyfikacje API czy ACEA to minimum. Najlepiej kierować się dopuszczeniami – lub jak kto woli – homologacją producentów. Nieprzypadkowo każdy twórca markowych olejów oferuje w obrębie jednej klasy lepkościowej przynajmniej kilka wersji „tego samego oleju” różniących się […]

Kontrola szczelności układu klimatyzacji z wykorzystaniem Forming Gas

Jeżeli w układzie klimatyzacji nie ma czynnika chłodniczego lub jest go za mało, przed napełnieniem układu należy go sprawdzić i usunąć ewentualne nieszczelności. Kontrola z Forming Gas (mieszaniną wodoru i azotu) ma, w porównaniu do innych metod, całą gamę zalet.

W taki sposób możesz zniszczyć pompę cieczy chłodzącej

Airtex — producent zestawów rozrządu wskazuje na najpopularniejsze przyczyny awarii pomp cieczy chłodzącej. Jak się okazuje, nawet najlepszą pompę można zniszczyć w ciągu kilkunastu sekund. W każdym przypadku podpowiadamy co zrobić, aby uniknąć problemów.

Jeden model, dwie wersje zawieszenia

Niektóre, pozornie identyczne modele samochodów różnią się konstrukcją zawieszenia, co przekłada się nie tylko na ich właściwości jezdne, ale również na koszty serwisowania.

Odgłosy przy rozruchu, uszkodzenie dolnej prowadnicy, brak uszczelki do napinacza… [FILM]

Po wymianie łańcucha rozrządu w silnikach 1.6 CDTi może wystąpić głośna praca przy rozruchu jednostki. Winna jest utrata ciśnienia w napinaczu łańcucha, która prowadzi do uszkodzenia dolnej prowadnicy. Firma Schaeffler prezentuje w swoim filmie dodatkową podkładkę do zamontowania wraz z napinaczem przy wymianie łańcucha rozrządu, która pozwoli uniknąć opisanych objawów.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.